Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til nyt diskotekskoncept

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg overvejer at overtage driften af en allerede eksisterende bar i jomfrue ane gade i aalborg. Omsætningen har det sidste års tid godt kunne være bedre, så der skal nye kræfter til. 

Jeg ved en måde er at spørge kunderne via en undersøgelse der analyseres og derudfra realiseres. MEN.. Jeg vil hellere skabe et behov ved at realisere et nytænkende koncept der ikke er set. Eksempelvis ligesom da apple tog chancen ved at lancere ipaden. De vidste ikke om kunderne havde behovet, eksperterne mente det ikke, de havde teknologien og her er vi så i dag, tablets er en kæmpe succes og apple var først. 

Info: 

- Der skal spilles remixet hitlist musik. 

- Studerende og middelklasse kunder. 

Jeg vil værdsætte alle jeres ideer, og ingen ideer er dårlige! :-) 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

At satse på studerende til at booste omsætningen lyder for mig som en sikker død...

Venligst

Brian Phillip

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må ikke have udtrykt mig korrekt. Studerende er dem der pt. hænger ud på diskoteket. Måske er det en helt anden gruppe der skal satses på? 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja... Hvis du vil tjene penge.
Selvfølgelig kan jeg godt se fidusen i at have unge studiner rendende, for så følger der som regel en gruppe mænd med tungen ude af halsen lige efter.

Men at satse på studerende er måske ikke den bedste indgangsvinkel. Der er mange andre unge med penge på lommen, som din målgruppe kan bestå af.

Afhængig af dit koncept kunne du bruge en metode som en bar her i Kbh bruger. På udvalgte steder i Kbh standser deres limousine, og samler de unge piger op, som er klædt på til fest. Så bliver de kørt afsted til klubben. Mændene skal nok følge efter.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Swingerklub?
Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg elsker Apple, men fakta er at Bill Gates præsenteret "iPad /tablet pc" i 2002, seks år efter kom Apple med IPad.

timing is everything!

Hvor om alt er, så synes jeg i burde rejse lidt rundt til større byer, så deres baggader, taler med fagfolk om jeres ide, ikke så meget for de kan sige det tro de ikke på, men for at høre om andre har gjort det samme og måske fejlet siden baren ikke er der idag?

Håber du kan bruge lidt af ovenstående

Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Nu har jeg selv kommet en del i jomfru ane gade, men er der snak om et større eller mindre diskotek/bar ?

Lige i tiden er det jo meget inde med de forskellige bierbarer, og grunden til deres succes er jo nok fordi et sted som Heidi`s osv. hevender sig til stortset alle aldersgrupper.

En anden ting er jo fordi det er billigt at købe sprut og øl derinde. Synes folk efterhånden søger derhen hvor der er billigst og drikke.

Jeg vil tro du skal ud i noget som folk synes er sjovt! Foreksempel kunne man lave en Hawaii bar med sand, palmer, letpåklædte bartenderer, forholsvis billig drikkelse osv. Der er et hav af muligheder men tror du skal satse på noget helt nyt.

Noget helt andet er at der i jomfru ane gade er ved at komme dresscodes på mange af diskotekerne, hvilket jeg synes er lidt en skam. Har hørt flere tilfælde hvor dørmanden har afvist en person fordi han havde nogle forkerte sko på eller en cap. Så synes ikke du skal sætte en dresscode, men selvfølgelig skal man ikke have arbejdstøj på osv. :-)

 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 37
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Jeg overvejer at overtage driften af en allerede eksisterende bar i jomfrue ane gade i aalborg. Omsætningen har det sidste års tid godt kunne være bedre, så der skal nye kræfter til. 

Som du selv skriver skifter det relativt hurtigt hvad der dur i gaden - For et par år siden ville alle på Saltlageret(i hvertfald i min aldersgruppe Wink), men nu er aldersgruppe derinde faldet temmelig drastisk og der er masser af plads... 

- Hooters (hvis du kan få en franchise) eller noget lignende vil helt sikkert passe godt til Gaden Smile

- Læsesal/bibiliotek (se evt. Libery bar i KBH http://www.librarybar.dk/gallery/), den er super fed og selvom deres koncept er dyre cocktails og dæmpet musik tror jeg det nemt kan justeres til at passe gaden. Og det er der ikke andre steder i Aalborg der ligner den (så vidt jeg ved). 

Held og lykke med det - Det er altid spændende at se noget nyt Smile

mvh Jesper

Cibis - Fødevarerådgivning - www.cibis.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu arbejder jeg selv i jomfru ane gade, for flere forskellige af de veletablerede steder. Jeg har arbejdet der i 4-5 år og kender ret meget til hvad der foregår i baggrunden, hvilke mennesker der kommer og generelt hvordan sæsoner og trends har indflydelse på stedernes popularitet. Uden at lyde som en lyseslukker, så er jomfru ane gade et virkelig svært sted at komme ind, simpelthen fordi man konkurerrer mod nogle firmaer der driver 2-3 steder hver og kan markere sig indenfor mange målgrupper på kort tid. Det tog f.eks. blot 3 uger at omdanne Tiger, et sted med hårdt elektronisk musik, til en afterski bar. Hvis du skulle komme med et nyt og spændende koncept, som får folk til at lægge penge i baren stabilt i en længere periode, så vil jeg gerne love dig at dine konkurrenter lynhurtigt finder en måde at hive i dine kunder. For eksempel var vi de første ude med en afterski bar i gaden (das bierbar) som jeg selv var med til at åbne (som del af dj teamet), en måned efter åbnede Heidis en afdeling i det gamle jomfru ane teater og under et år efter åbnede zwei grosse bierbar - simpelthen fordi det var i den retning trenden gik, og at der var/er gode penge i det. Min pointe er at jeg tror jeg ville se udenfor gaden - tage til en anden by eller et andet attraktivt sted i Aalborg, da konkurrencen imellem stederne i gaden er så hård at jeg tror en "lille fisk" ville have svært ved for alvor at følge med.

Jeg vil desuden lige nævne en anden tendens der er kommet i den tid jeg har arbejdet i gaden. Folk kommer senere og senere derind, og når de kommer er de fuldere og lægger ofte mindre i baren. Det er mere eller mindre kun i "sæsonerne" at der er et fornuftigt overskud sådan generelt. Med sæsoner mener jeg ferierne, med nordiske turister, og studiestart med nye studerende. Januar, februar er komplet dødt og selv meget veletablerede steder som Hr. Nielsen, som jeg selv har haft mest med at gøre, har problemer med at holde en positiv omsætning. Så hvis du får startet dit projekt op vil jeg foreslå dig at time det således at du åbner omkring midt forår/tidlig sommer. Så går du nogle potentielt virkeligt gode måneder i møde lige fra start. :)

Håber noget af det gir mening - det er sent og burde egentlig sove - og at jeg ikke har skræmt dig helt. :)

Og jeg undskylder at mit indlæg ikke helt besvarer dit spørgsmål, det er mest ment som et tip om virkelig at gennemtænke om det at drive bar er noget for dig, og at du har mindst en plan b, c og d klar, skulle plan a ikke lykkes.

Godnat :)

Mvh. Nikolaj

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Jeg har selv haft og drevet diskotek i 3,5 år indtil for et godt års tid siden.
Der kunne jeg lynhurtigt erfarere, at studerende er sjove gæster på gulvet men når det kommer til omsætning, så ser det helt anderledes ud.
Jeg kunne specificere maaaange flere ting, men jeg kan fortælle dig at både mig selv og mine tidligere partnere fra andre steder, sigter i én retning - og det er det mere voksne publikum.
Helst ikke under 25 år. Hvis du tager kontakt til en spiritus eller ølkonsulent, så vil jeg garantere at du hører det samme.
Generelt er de yngste gæster også meget illoyale og netop deres tendenser svinger alt for ofte.

Og så synes jeg, at det er en anelse skræmmende at dine ideer pt. består af et remixet musiksetup og en målgruppe.
Prøv at tage til f.eks. Århus og se hvad der rører sig der pt, der er sket meget de seneste 2 år, men lur mig om ikke tendensen er den samme i Ålborg om et stykke tid.
Flere af de nye steder i Århus er gamle steder i København. Heidis bierbar er et godt eksempel, som nu også er i Ålborg. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)