Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af symaskine fra England

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Verdande Koncept Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger mit indlæg her, i håb om at få nogle svar.

Jeg skal til at købe en symaskine fra England, det omhandler en brugt maskine, nærmere en programmerbar trenser. Firmaet har givet et tilbud på 300 pund for transport af maskinen til min hoveddør og stå for alt papir arbejde. Jeg vil gerne være sikker på jeg har forstået det rigtigt:

- Jeg skal ikke betale nogen told da det er et eu land.

- Jeg betale dansk moms af totalt beløbet inklusiv transport, altså købsmoms, som så modregnes min salgsmoms.

 

Er der noget jeg har overset?

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Verdande Koncept:
Firmaet har givet et tilbud på 300 pund for transport af maskinen til min hoveddør

Det lyder voldsom dyrt hvis ikke den fylder en halv lastbil :-)

Jeg har selv fået en del våddragter hjem fra england og her har vi f.eks betalt 71 pund for ca. 15 kg og en kasse på 35x70x60 cm

Prøv eventuel en gls eller dhl der skal ikke meget papir arbejde til import fra andet eu land det er kun uden for eu du skal fortolde osv.

 

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

@schantz  -> Det er noget vrøvl, at du ikke skal indfortolde gods fra England - ALT der indføres til Danmark skal indfortoldes. Hvorvidt der skal betales told og moms er noget andet.

@Verdande Koncept -> Nej, der påløber ikke told, når du handler indenfor EU. Du bør ikke blive opkrævet dansk moms af sælger, men det er korrekt, at du skal angive en "fiktiv købsmoms", der indgår i dit momsregnskab.

Vil du have en bedre pris på transporten, så kontakt 3-4 danske speditører og bed om et tilbud. Du bør have vægt, volumen og evt. værdi anført i din forespørgsel. 

Hvorvidt det bedst kan betale sig med kurér eller en truck, det kan speditøren give dig svar på.  

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Becker Consult | jacobbecker.dk:
@schantz  -> Det er noget vrøvl, at du ikke skal indfortolde gods fra England - ALT der indføres til Danmark skal indfortoldes. Hvorvidt der skal betales told og moms er noget andet

Jamen så blev jeg da så klog!

Mindes dog ikke at have modtaget nogen form for nota fra Skat på lige fod med det jeg hjemtager fra østen.

 

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Becker Consult | jacobbecker.dk:
@schantz  -> Det er noget vrøvl, at du ikke skal indfortolde gods fra England - ALT der indføres til Danmark skal indfortoldes. Hvorvidt der skal betales told og moms er noget andet.

Sikke da en gang sluder og vrøvl du skriver jacob, lad være med at udtale dig når du ikke kender reglerne! 

Vare fra andre EU-lande skal ikke indfortoldes i Danmark !   Er sælger et firma skal hans og købers moms nummer oplyses på fakturaen, der skal ikke betales Engelsk moms af varen (forudsat begge parter har et gyldigt moms nummer).

 

Mvh

Ravn

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Den beste prisen får du hos www.parcel2go.com

Det er alltid bedre at bruge engelske shipping selskab da de som regel er billigst.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)