Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dækket af andres/kundens forsikringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg laver freelance salg for et firma der sælger hulmursisolering. I den forbindelse er jeg nød til at bore huller i privat kundens murvæg og inspicere væggen indefra. Det værste der kan ske er at jeg rammer et vandrør, el installation eller på anden måde ødelægger muren. Da jeg ikke har den store indtægt endnu på det samarbejde har jeg nogen betænkning ved at få en ansvarsforsikring eller hvad det nu hedder til firmaet, i omegnen af 6000-8000 kroner.

Kan man lave en eller anden gældende kontrakt der gør at jeg er forsikret af deres forsikringer. De har nemlig alle de gængse forsikringer man bør tegne som selvstændig håndværker.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en ansættelseskontrakt og bliver afregnet på timebasis, er du omfattet af virksomhedens ansvar.

Hvis du er freelance og får honorar for salg, skal du selv forsikre dig.

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nemlig eget enkeltmands firma og så arbejder jeg som freelance for dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal du forsikre dig selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal forsikre dig, men jeg kan ikke se en stor risiko for dig.
Du skal blot sørge for at bore dine huller i vægge der ikke er en del af badeværlser eller køkken.
Du skal også sørge for at bore i fugen og ikke mursten (hvis det er muligt at se eller mærke) og starte med at bore med en lille bore ø6 eller ø8 og går op i dimension stille og roligt.....

Risikoen vil minimeres betydeligt, men derfor kan du virkelig være uheldig og ramme et dårligt murværk, men omkostninger i sådan situation vil være minimalt, da det vil drejer sig ón udskiftning af et par sten...

Når det er sagt, så vil jeg til enhver tid anbefale dig at have prof. Ansvars forsikring, for du har vel andet arbejde med varierende risiko...

Held og lykke

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Rådgivende ingeniør:
Når det er sagt, så vil jeg til enhver tid anbefale dig at have prof. Ansvars forsikring, for du har vel andet arbejde med varierende risiko...

Nej min største risiko ligger faktisk i det med at bore hullerne. Jeg kører ud til kunden og måler huset op med henblik på efterfølgende tilbudsgivning. En del af opmålingen er at finde ud af om der allerede er isolering i væggen og hvor meget der evt. er plads til. Ud over dette ser jeg så samtidig efter muligheden for andet tømrer/snedker, vvs og elektriker arbejde. Alt dette dokumenterer jeg så ifht. min samarbejdspartnere.

Ja jeg må give dig ret i at jeg heller ikke ser de store faretruende scenarier for mig :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)