Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis jeg nu ønsker at lukke min enkeltmandsvirksomhed, hvad skal jeg så gøre med de penge der står i firmaet og de ting jeg har købt i firmaet?

Tak på forhånd :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen svar?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

nok fordi det er omfattende at forklare og der findes masser af links

Du ser her et udpluk fra dette link:http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikler/6/saadan-lukker-du-din-virksomhed-572/

Lad mig lægge til, at ting du har købt i virksomheden f.eks med moms og straksafskrevet eller alm afskrevet, skal du enten sælge til tredie mand eller selv overtage ved at købe dem ud af virksomheden til markedsværdi og moms skal afregnes i den forbindelse. Samlet kan jeg ikke gi mere end det + det link, jeg tror måske du skal bide i det sure æble og tale med en revisor, så du får alt korrekt og ikke står med håret i postkassen. Held og lykke med det i alle fald  vh

Ophør af enkeltmandsvirksomhed
Er salg ikke muligt og ønsker man at lukke en enkeltmandsvirksomhed, er det først og fremmest vigtigt at afklare, om man er i stand til at betale alle virksomhedens kreditorer. I en enkeltmandsvirksomhed hæfter man nemlig personligt og ubegrænset for virksomhedens gæld, også efter den er ophørt. Der er derfor vigtigt at få overblik over de samlede aktiver og passiver, inden man opløser virksomheden. 

    Herudover er der en række forhold, som man skal være opmærksom på i forbindelse med ophøret, såsom opsigelse af medarbejdere med de fornødne varsler i henhold til lovgivningen og opsigelse af virksomhedens kontrakter med f.eks. kunder og leverandører.
   

   På det formelle plan skal virksomhedens ophør anmeldes og registreres hos myndighederne. Dette sker ved, at ejeren indsender en blanket til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen med anmodning om ophør (ophørsblanketten). Blanketten kan downloades gratis fra www.webreg.dk. Virksomheden afmeldes herefter fra moms m.v. og registreres med en ophørsdato i CVR-registret. 


    Beslutningen om ophør har en række økonomiske og skattemæssige konsekvenser for ejeren, hvorfor man altid bør inddrage sin rådgiver, inden beslutningen om ophør iværksættes. Særligt skal man være opmærksom på, at opsparing i virksomhedsskatteordningen kan komme til personbeskatning. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)