Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætter, ny hjælp at give!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har planer om at starte min egen virksomhed som fotograf, men et par problemstillinger melder sig. Håber I derude kan og vil hjælpe :-)

- Jeg har fundet et navn og domænet/websitet er ledigt. Men det behøver vel ikke at være samme navn som firmaet? Det er jo kun en hjemmeside. Og hvor opmærksom skal man være på at sider med næsten samme navn og profession findes?

- Hvis jeg nu vil have samme navn, men ikke ved om det er taget (internationalt), hvor finder jeg ud af det henne? Altså når jeg skal registrere firmaet.

- Hvis jeg nu ikke ved om jeg kommer til at tjene mere eller mindre end 50.000 det første år skal man så momsregistrere sig alligevel?

- Og hvordan er reglerne med moms og internethandel? Jeg vil registrere firmaet i danmark, men kommer til at køre det i udlandet. Dvs jeg kommer til at tage billeder og sælge dem i udlandet - EU. Enten med kontant betaling eller over internettet. Hvad skal jeg være opmærksom på?

Håber I kan hjælpe.

mvh

Gabi C.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

du behøver ikke moms register dig vis ikke tjener over 50.000 kr men i opstarten er der nomrmalt fleste udgifter derved har du mulighed for at trække moms fra derved kan du godt have minus moms bruger af sin penge låner af andre kroner for det er ikke billigt tit at opstart de udgifter i momsen kan du få tilbage i igen

jeg plejer bare bruge meebox,net vis domænet er ledigt og godt er det jo det du skal tage vil jeg mene

alt det med findes tæt op i store brancher er det svært få et navn der ikke bare ligner en anden lidt så normalt er der ikke noget problem kun vis folk lige frem kan tro du er den vis mangler et bogstav så en der heder www.arnemagnussen.dk/  så kalder du dig www.arne-magnussen.dk/  det ligger nok for tæt op ad navnet

vis er almindelige navn fotografernes og du kalder dig fotograferne.dk er ordret alm ord brugt så holder man sig inden for reglerne

men ved  ord tæt op ad et andet ord skal man altid passe på og tænke sig om

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)