Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurshjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag amino

Jeg er helt ny men håber at dette er det helt rigtige sted at få hjælp.

Situationen er som dette:

Jeg driver et ApS
Virksomheden skylder 250.000 kr. til forskellige kreditorer og har for længe siden mistet "egen kapital".
Virksomheden har en webshop der månedligt har et overskud på 10.000 kr.

Pga. overstående orker jeg ikke mere, men ønsker at lade virksomheden gå konkurs. Det er ikke muligt at lave aftale.. de 40000 er blandt andet moms og skat.

Webshoppen har kostet omkring 15.000 - 20.000 kr. at lave.

Må jeg købe virksomheden for 80.000 kr. som firmaet skylder mig og derefter lade ApS gå konkurs? Eller betragtes det som bedrag/snyd? da det er virksomhedens eneste aktiv og ingen andre kreditorer for noget ud af dette?

Eller skal jeg i stedet handle webshoppen til 15.000 - 20.000 kr.?

Eller måske det er ulovligt at "tømme" virksomheden før en evt. konkurs?.

Jeg glæder mig rigtig meget til Jeres svar 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hjælp-til-konkurs:

Må jeg købe virksomheden for 80.000 kr. som firmaet skylder mig og derefter lade ApS gå konkurs? Eller betragtes det som bedrag/snyd? da det er virksomhedens eneste aktiv og ingen andre kreditorer for noget ud af dette?

Eller skal jeg i stedet handle webshoppen til 15.000 - 20.000 kr.?

Eller måske det er ulovligt at "tømme" virksomheden før en evt. konkurs?.

 

Det er ulovligt at favorisere nogle kreditore frem for andre så det må du ikke. så mener du at virksomheden skylder dig penge må  du rejse et krav overfor konkursboet

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er intet som forhindrer dig i at købe din webbutik ud af dit ApS. Det skal bare ske til markedsprisen.

Hvis du ikke gør det kan du ende i samme situation som den aktuelle retssag mod ejeren af FC Nordsjælland - Allan K. Pedersen.

At efterlade SKAT med et krav kan være dumt, hvis du efterfølgende ønsker at starte ny virksomhed op. SKAT husker som en elefant og er gælden stor nok husker de i op til 5 år. Dette kan indebære krav om sikkerhedsstillelse ved momsregistrering.

Omvendt synes jeg det er en slap holdning blot at give op hvis din e-shop har et månedligt overskud på +10K.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Om ikke andet, så er den tankegang lidt usmageligt. Beklager, men sådan har jeg det... Du skylder folk penge, og du agter at få den eneste aktiv i forretning til dig selv!

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for Jeres hjælp, selv om i ikke helt enige.

Rådgivende ingeniør:

Om ikke andet, så er den tankegang lidt usmageligt. Beklager, men sådan har jeg det... Du skylder folk penge, og du agter at få den eneste aktiv i forretning til dig selv!

At belærer mig om moral og etik, kan du stikke et sted hen hvor solen skinner. Sådan har jeg det...

Jeg har drevet denne virksomhed siden 2003, haft meget høj omsætning og ansætte, samt betalt min skat og moms, sammen med nedtider og kreditorer der på ræd og række er gået konkurs har jeg måtte fyrer og står nu selv med det sidste. Jeg har desuden ikke fået løn (har taget natarbejde) det sidste år, så de 10000 er uden løn.

Selv taber jeg omkring 200.000 kr. på mit eventyr, så gider helt ærligt ikke hører på det.

Jeg kan vælge at lukke og lade alle tabe eller jeg kan købe det sidste ud og se om  jeg kan vende det. Skat vil ikke lave aftale med mig, så når jeg ikke betaler kan jeg blot vente på en tvangsopløsning af virksomheden.

Jeg er ikke en virksomhedsbaron der griner hele vejen ned i banken, men en iværksætter der døjer med daglige hovedpiner pga ubetalte regninger.
Nu har jeg ikke skrevet hele historien og ingen skal have medlidenhed med mig. Men det modsatte gider jeg ikke hører på.!

Men det er selvfølgelig nemt at være dommer over andre.

@Henrik Tak for hjælpen, jeg vil se om jeg kan få den vurderet til en korrekt pris, så der ikke er noget at sætte på dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret moralisering har du næppe brug og det var ikke ment som sådan.

Mit råd er at du "planlægger" din konkurs. SKAT fører register over folk som lukker en virksomhed med tab for SKAT. Mener at grænsen er 50.000 kr. Hold dig om muligt fri af denne grænse.

Prisen for en webshop tager ofte udgangspunkt i et års resultat. Eventuelt se om du kan få nogle uafhængige bud på shoppen. Med de tal som du har nævnt taler vi så om 100.000 til 120.000 kr. Spørgsmålet er om det ikke kan svare sig at lukke den nuværende shop ned og starte forfra igen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)