Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotograf skal have hjælp til opstart af firma. Skatteråd? Regnskabsprogram og diverse?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har været fotograf på hobbybasis i laaaaang tid nu :)

Nu vil jeg gøre noget ved det. Jeg vil starte op som selvstændig. Jeg har bare nogle forskellige spørgsmål til opstarten.

Jeg ved jeg skal betale salgsmoms af den service jeg yder og det skal påføres mit regnskab, men skal man betale skat af den service jeg yder?

Mit spørgsmål er også hvis jeg sælger en portrætserie, jeg tager til 1000 kr incl. moms. Hvor mange penge får jeg i hånden så? Har i nogle gode bøger jeg kan læse om hvad man kan trække fra og mere information angående moms?

 

Jeg har også en kollega der skal hjælpe med grafisk arbejde når der vil være opgaver til det. Kan man ikke bare betale ham på konsulentbasis for hver opgave? Hver opgave vil nemlig have svingende pris og omfang.

 

Jeg regner med at få Billysbilling til regnskab. Det skal være så simpelt som muligt. Det er jo ikke den mest krævende virksomhed.

 

Jeg håber i vil tage jer tid til at svare. Jeg har andre større idéer der kommer når siden først er startet ordentligt op.

 

Mvh

Heinrik

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det skal siges at det ikke er min hovedindtægskilde, hvis det betyder noget :)

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sælger for 1000 kr. incl. moms, skal du betale skat af de resterende 800 kr., efter du har betalt 200 kr. i moms. - så kan du selv gætte dig frem til, hvor meget det bliver - vel omkring en 4-500 kr.

Du kan sagtens betale et konsulenthonorar fra din kammerat, hvis han skriver en faktura til dig - også selvom han ikke er momsregistreret. I det tilfælde vil du dog ikke kunne fradrage momsen. Vær dog opmærksom på, at Skat kan stille spørgsmålstegn ved, om din ven i virkeligheden burde være lønmodtager hos dig - såfremt han har mange opgaver hos dig, og ingen andre kunder.

Mvh. Martin

Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad nu hvis man holder sig under de 50.000 kr så man ikek bliver momsregistreret? Hvordan skal jeg starte det op så? Jeg spørger rigtigt dumt i know men er helt grøn i iværksæt :)

Fra Federiksværk
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Amdal Life Coaching - svaret findes i dig Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Heinrik
Jeg kan ikke hjælpe dig med regnskab - skal selv til at starte op og er helt blank på detaljerne på det område. Til gengæld har jeg et andet tilbud; jeg skal selv til at starte op som selvstændig life og buisness coach. Jeg er uddannet begge dele fra Manning Inspire og jeg vil tilbyde dig 3 gratis coaching sessioner hvor du kan få hjælp til hvordan du kan nå dine mål hvis du til gengæld vil tage nogle professionelle billeder af mig til hjemmeside og andet materiale. Blot et tilbud hvis du har lyst - og er på Sjælland!
VH Malene
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor holde dig under 50.000 kr., hvis du kan omsætte for mere?

I øvrigt går du glip af momsfradrag fra din udgifter, hvis du ikke er momsregistreret.

Mvh. Martin

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heinrik

Tillykke med opstarten.

Jeg faldt på et tidspunkt over en momsblog, hvor der er et indlæg om momsregler for iværksættere. Det skal lige siges, at jeg ikke selv er momsekspert eller selvstændig, så jeg har ikke afprøvet retningslinjerne i praksis, men det virker ganske fornuftigt, det der står Smile

Og hvis du stadig shopper lidt rundt i regnskabsprogrammer, så skal du være velkommen til at prøve e-conomic gratis i 14 dage. Har du spørgsmål dertil, så hjælper jeg dig gerne videre.

Knæk og bræk og god fornøjelse med den videre opstart Smile

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heinrik

Hvis du vælger at kikke på e-conomic kan du via vores hjemmeside tilkøde integrationsprogrammer, der gør at løsningen kommer til at passe den forretning som du driver.

Du kan læse om de enkelte løsninger via dette link

http://scan-soft.com/e-conomic-loesninger

Du kan også fra vores ide får mulighed for en demolicens til e-conomic, så skal du bruge følgende link

http://scan-soft.com/integrationsloesninger/bliv-e-conomic-bruger

Held og lykke med din virksomhed

Hilsen

Per Holm-Pedersen

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heinrik

Jeg vil foreslå at du finder en revisor eller anden regnskabskyndig, som du kunne tage en snak med. Det lyder til at der er mange ting omkiring økonomi du skal have på plads helt fra bunden- og det tror jeg ville være nemmere for dig i en samtale - frem for små indlæg her ....
Jeg vil også foreslå at du får hjælp fra én med forstand på det - til at komme igang med hvilket regnskabsprogram du nu vælger - også selvom du må betale dig fra det. De penge vil være givet godt ud.
Bliver du hjulpet godt igang - er det ikke så kompliceret - men får du startet forkert, kan det hurtigt blive besværligt at få rettet op igen - og fører du ikke dit regnskab ordentligt får du hurtigt bøvl i forhold til skat.

Jeg har rigtig god erfaring med programmet Summasummarum. Her kan du både fakturerer, bogfører og få et afsluttet regnskab til sidst - men du skal sørge for at få begyndt rigtigt, oprettet de relevante konti o.s.v.
Det er også en god idé at få en bankkonto som kun vedrører dit firma - så er det meget enklere at holde overblikket.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)