Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Være Elev i eget firma?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor  gøre den anden person til medejer? i så fald bør du jo lave det som et ApS, hvilket jo koster dig 80.000kr

At have en medejer i et I/S selvskab kan blive en dyr oplevelse hvis han tager røven på dig.

Hvis jeg var dig ville jeg bare nøjes med at ansætte ham som alm ansat og ikke med somejer. Dette  er mindst lige så fint med medejer i din situation hvor han "bare" skal oplære dig.

SørenD:

er det en enkeltmands firma går den ikke (enkeltmandsfirma uden ansatte)

Du kan i sagens natur ikke være lærling i et firma som ikke har en ansat til at oplære dig. Dette firma kan sådan set godt være et enkeltmandsfirma, med en ansat i. 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Fra  www.casperp.dk Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:
Hvorfor  gøre den anden person til medejer?

For at få det til at ligne det ikke var mig der ejede firmaet da det måske ville skabe problemer for mig. Men hvis det kan lade sig gøre ville jeg udelukkende kun ansætte en der kunne oplære mig også selv være ejer af firmaet. Jeg er klar over jeg ikke kan være elev i et firma uden en der har evnerne til at oplære mig, og dette var heller ikke min intuition.

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En anden ting er, har du råd til at ansætte en person med fuld løn samt din egen elev løn? Der skal vel være rimeligt mange kunder og projekter igang for at få det overskud der skal til de lønninger? Samt hvis du ansætter en person har han jo rettigheder, hvad hvis han bliver syg, osv. Bare mine tanker om det.

Bedste hilsener

Lisbeth

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er en del som skal tænkes over, er han syg i længere tid, sommerferie osv så stopper uddannelses perioden og genoptages igen når han/hun er tilbage. Det er ikke altid en leg at gøre det på denne måde, men er der vilje er der vej Big Smile

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal du lave et APS eller et A/S og ansætte en direktør, så omgår afgørelsen da den kun gælder personligt ejet firmaer.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)