Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisstigning fra Teller

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Fra  KaffeKapslen.dk Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Lige som alle andre har jeg i denne uge modtaget nye priser fra Teller, gældende pr. 1 oktober og ser andre afregning af betalinger med dansk udstedt debet/kredit kort ændres fra en fast beløb til en procent afregning på 1,5% af kortomsætningen. I følge mine beregninger vil det give en markant gebyr til Teller og mit spørgsmål er, findes der overhovedet noget alternativ? 

Har været inde og læse omkring Euroline og kan se de kun tilbyder en løsning som omfatter Mastercard og udenlandske udstedte kort.

Mvh.

Morten

www.kaffekapslen.dk & www.modermælk.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også fået den, og min største bekymring er ikke procentsatsen (den har hele tiden været høj), men det faste månedsgebyr. Da det ikke gælder Dankort og Visa/Dankort, forventer jeg at opsige min aftale på Mastercard mv. Jeg sælger ikke særlig meget på den måde - det har udelukkende været en service, og det kan meget hurtigt blive en underskudsforretning.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Du har mulighed for at køre udenlandsk udstedte kort via Euroline og Dankortet via Nets.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Fra  KaffeKapslen.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mickel

Det er jeg klar over, men det langt største delen af mine kunder betaler med Dankort og jeg vil være meget ked af at Teller skull have 1,5% af den omsætning istedet for tidligere kun 1,20 kr. - det er jo en kæmpe prisstigning.

Derfor er jeg på udkig efter om der findes et alternativ?

Hvad gør i andre? - vil jo svært bare at hæve priserne med 1,5%.

Kan se de fysiske butikker også skal til at betale 0,95% - for Coop med en omsætning på 30 mia. bliver det et gebyr på 300 mill. kr - halvdelen af deres overskud. Det lyder jo helt vildt - men måske deres prisliste står til forhandling?

mvh.

Morten

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg vil bare lige sige, at jeg via Euroline kan bruge VISA/Dankort, og betaler kun 1,3% i gebyrer. Ingen årsgebyr eller oprettelse eller noget andet (der er selvfølgelig udgifter til betalingsgateway).

Mvh

Lars

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Rasmussen:

Hejsa

Jeg vil bare lige sige, at jeg via Euroline kan bruge VISA/Dankort, og betaler kun 1,3% i gebyrer. Ingen årsgebyr eller oprettelse eller noget andet (der er selvfølgelig udgifter til betalingsgateway).

Mvh

Lars

Den løsning fungerer også super godt, såfremt din betalingsgateway understøtter aftalen.

Forstod det blot som rent Dankort.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten @ Jeg har også fået den, og min største bekymring er ikke procentsatsen (den har hele tiden været høj), men det faste månedsgebyr.

Er det ikke blot en ændring fra årsgebyr til månedsgebyr ?

Jeg mener da vi har betalt dkk 1.000,- før , og nu skal vi så betale dkk 100,- pr. måned

Dankortet - er det en ændring fra 0,1 til 1,5 % ?? Det er da heftigt....

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ravn:

Hej Mickel

Det er jeg klar over, men det langt største delen af mine kunder betaler med Dankort og jeg vil være meget ked af at Teller skull have 1,5% af den omsætning istedet for tidligere kun 1,20 kr. - det er jo en kæmpe prisstigning.

Derfor er jeg på udkig efter om der findes et alternativ?

Hvad gør i andre? - vil jo svært bare at hæve priserne med 1,5%.

Kan se de fysiske butikker også skal til at betale 0,95% - for Coop med en omsætning på 30 mia. bliver det et gebyr på 300 mill. kr - halvdelen af deres overskud. Det lyder jo helt vildt - men måske deres prisliste står til forhandling?

mvh.

Morten

Hej Morten.

Det er ingen prisændringer på Dankort. Prisændringerne fra Teller er kun for Mastercard, Visa, JBC og UnionPay, og der er både prisstigninger og prisfald.

Priserne stiger mest på fysisk handel.

Indtil 1. oktober 2012 er priserne:

Betalinger med dansk udstedte kreditkort: 0,75%
Betalinger med dansk udstedte debetkort: 0,30%
Betalinger med udenlandsk udstedte Matercard & Visa kreditkort: 3,75%

Pr 1. oktober 2012.
Betalinger med dansk udstedte kreditkort: 1,10%
Betalinger med dansk udstedte debetkort: 0,95%
Betalinger med udenlandsk udstedte Matercard & Visa kreditkort: 2,95%
Derudover kommer til at koste kr. 7,50 pr. transaktion hvis der foretages magnetstribe-transaktion med et chipkort.
Med venlig hilsen
Bastian
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Er det ikke blot en ændring fra årsgebyr til månedsgebyr ?

Jeg mener da vi har betalt dkk 1.000,- før , og nu skal vi så betale dkk 100,- pr. måned

Dankortet - er det en ændring fra 0,1 til 1,5 % ?? Det er da heftigt....

Ja blandt andet ændres årsabonnement til månedsabonnement.

Prisændringerne er fra Teller og ikke Nets.
Teller administrerer Mastercard, Visa, Amex, JBC og UnionPay. Mens Nets administrerer Dankort og eDankort.

Teller er en del af Nets.

Fortsat god aften.

Med venlig hilsen

Bastian Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har samme s

Mickel Pedersen:

Lars Rasmussen:

Hejsa

Jeg vil bare lige sige, at jeg via Euroline kan bruge VISA/Dankort, og betaler kun 1,3% i gebyrer. Ingen årsgebyr eller oprettelse eller noget andet (der er selvfølgelig udgifter til betalingsgateway).

Mvh

Lars

Den løsning fungerer også super godt, såfremt din betalingsgateway understøtter aftalen.

ePay understøtter det setup, er den løsning jeg har valgt for jivana's webshop med økologisk hudpleje & makeup - eneste minus er at rene dankort (uden visa) ikke understøttes da Teller har monopol på indløsning af disse kort. Det er dog meget få afviste transaktioner vi har oplevet, og andelen af rene dankort er hastigt faldende

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)