Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man også momsregistreres når man opretter CVR nr.?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må vel findes en del virksomheder der eksempelvis har hovedomsætningen til norge (uden moms) men indkøb i DK med moms eller andre naturlige forklaringer. Det er klart at moms skal reagere, men selve det at ha negativ moms flere kvartaler i træk kan ikke være så usædvanligt. Der må også være nogen der har EN eller TO store handler om året - måske i ET kvartal, og resten af året forbereder næste og bare har lidt købsmoms. Så længe man har orden i regnskabet vil jeg mene det er ret OK

SKAL regnskab og bilag være på firmaadressen i øvrigt som det står - der må da være mange der benytter en ekstern bogholder, hvor der ikke er totalt opdateret regnskab og alle bilag på eget domicil, men hvor man må via sin bogholder for at få alle oplysninger - men selvklart skal man kunne lægge dem frem derfra hurtigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle inputs !

Det er første gang jeg starter virksomhed og man kan godt blive lidt forvirret over det med moms, man er forsigtig og er lidt bange for at gøre noget uhensigtsmæssigt. Det er en webshop og jeg har stort set ingen udgifter, men kan forstå på jeres svar at det uanset hvad er det en god idé at moms-registrere sig. Jeg håber bare ikke at det er et alt for stort arbejde at sætte sig ind i :-)

Netop når man er helt ny, er der en masse basis ting, som man ikke forstår eller har kendskab til endnu. For mange af jer er det sikkert piece-of-cake.

Mange hilsner

C

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christine,
Kan anbefale skats egne vejledninger til erhverv som du nemt finder på deres hjemmeside.
Smider dog lige det direkte link til deres vejledning til indberetninger af moms ;)

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648078

Husk som nævnt her i, at du via tast-selv kan få en huske mail når det er tid til indberetninger.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)