Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook konkurrencer og marketing - regler?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen der kan forklare hvordan reglerne for Facebook konkurrencer/marketing er? Har læst op på det flere gange, men er efterhånden mere forvirret nu, end før.

Jeg vil også gerne have eksempler på lovlige konkurrencer udført på Facebook.

Det er ikke meningen at dette skal ende i en lang debat om for/imod Facebook og deres regler, men blot en hjælp til mig og alle andre som stadig er i tvivl om disse regler.

God dag

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkurrencer på et billede er ulovligt på facebook - de vil slette billedet når de opdager det.
Hvis du vil afholde en konkurrence skal det foregå i en treparts applikation.
Det ses dog ofte at folk afholder korte konkurrencer så facebook ikke når at "fange" dem.

Håber jeg var til hjælp Lars - hav en god dag
Christian Møller 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Og det er denne side på Facebook min kære Kasper snakker om :) 

Tak Tom ;)

Der manglede lige http

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for linket. Nu tror jeg at selv jeg har fattet det :)

Har lige et tillægsspørgsmål. Hvis jeg f.eks. laver et site (eget domæne) hvor folk kan uploade et billede og deltage i en konkurrence om et gavekort eller lignende. Må man så uploade alle billederne til Facebook, og dermed bruge Facebook til afstemning, ved at lade folk like billedet, og det billede med flest likes vinder?

Konkurrencen og betingelserne ligger på eksternt domæne, men selve afstemningen er på Facebook?

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må gerne lave det på et eksternt site, og uploade billederne til et album på Facebook, som du kalder "fotokonkurrence" eller lignende, men du må ikke bruge Facebooks funktioner til afstemning. Men i mange tilfælde vil du opleve, at folk alligevel "Synes godt om" og kommenterer på billederne - især hvis billederne er interessante. 

Se f.eks. denne konkurrence, som vi lavede for Svane Rejser tidligere i år: Fotokonkurrence-album 

Vinderen blev udtrukket af en gruppe mennesker fra firmaet - og der blev ikke nævnt noget om en afstemning.

Alligevel er der mange, som alligevel har set billederne igennem, syntes godt om dem samt kommenteret på dem. Og dengang havde virksomheden endda "kun" 200 følgere.

Det skal siges, at selve tilmeldingen foregik i en facebook konkurrence app, hvilket jeg synes fungerer bedst, da det jo er en "Facebook konkurrence", men tilmeldingen kan sagtens foregå på din hjemmeside, hvis du ikke har problemer med det tekniske.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 318
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fin facebook side ! :-)

Find kviklån, forbrugslån, online lån med NemID og meget andet på findkviklaan.nu

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)