Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab opretter flere datterselskaber?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mjoe, men nu starter de fleste jo (heldigvis!) ikke selskaber for at lukke dem igen. Og salg sker jo typisk først mange år ude i fremtiden - hvis overhovedet...

Jeg har stadig ikke fundet hverken be- eller afkræftelse af lovligheden af at stifte nye selskaber for penge som holding selskabet har lånt. Selskabets solvensgrad ændrer sig jo reelt ikke ved en sådan handling. Og skat går (som jeg ser det) ligeledes ikke glip af noget ifht. evt. at starte med et nyt IVS datterselskab. Men logik gælder jo ikke nødvendigvis i skattesager - så det udelukker jo naturligvis ikke, at der evt. er en gammel regel, som forhindrer den direkte vej med et lån til holding og et direkte ApS. :-O Men måske er der reelt noget indlysende jeg overser?

Mvh.

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke se det ikke skal være lovligt. Nej man stifter vel ikke for at lukke, men mon ikke de fleste på et tidspunkt skal ud af selskabet trods alt (pension) og så ved jeg ikke om ikke det er sjovt at kapitalen er i eget selskabs aktier, frem for delt rundt i aktier i Nordea og Maersk. Det er klart at hvis man dør med selskabet aktivt så står kapitalen der til arvingerne. Jeg har altid fundet det sjovt at have penge i egne (eller nær families) selskaber - og har ikke haft tab (endnu)

Jeg tror den er helt lovlig med lånet - men tal med Jacob Tøjner www.ditselskab.dk. Konvertibelt lån kan øge fradragsret ved tab, men er langt mere kompliceret i forhold til vedtægter mm . Ellers må man jo have med, at lånet vil kunne tabes uden fradrag hvor kapital giver fradrag ved tabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)