Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobdatabase med Wordpress?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har søgt længe efter et plugin til Wordpress, der kan lige præcis det, jeg søger! Jeg har set adskillige plugins der tilbyder alle mulige avancerede indstillinger når det kommer til at skulle have en jobdatabase, men synes bare at samtlige er alt for avancerede. De kan meget - men bare ikke lige det jeg vil.

Det jeg søger, er et plugin til Wordpress, der, via kontrolpanelet, kan holde styr på alle mine jobbeskrivelser. Det skal helst være på dansk, men ellers sætter jeg gerne noget tid af til at oversætte det selv. Det skal kunne vise en liste over alle jobs, og der må meget gerne være muligheden for kategori-inddeling. Udover det må der gerne være mulighed for at vise seneste job i en widget.

Det behøver selvfølgelig ikke være et specifikt job-plugin. Jeg søger bare et plugin der kan ovenstående, så jeg på en nem måde kan holde styr på mange forskellige jobs.

Der behøver ikke være mulighed for at ansøge via pluginet, da dette ikke er aktuelt. Hvis muligheden er der, så skal det kunne slås fra.

Er der nogen der kender et plugin der måske ville kunne hjælpe mig? :-)

På forhånd tak! 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 598
Fra  Stokholm Jewelry Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin , 

Her er i hvert fald nogle job themes til Wordpress, og så fandt jeg dette plugin. Jeg ved ikke om det kan bruges. 

Best regards / Bedste hilsner

Frederik - Stokholm Jewelry 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Jeg glemte lige at specificere, at pluginet skulle kunne inkluderes i mit nuværende design ;-)

Jeg har prøvet dette plugin, men umiddelbart virker det bare så avanceret, og manglende mulighed for at slå alle de funktioner fra jeg ikke vil have. Vil helst have det så simpelt som muligt.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Regstrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Co-Sponsor IO SoftGame Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Hvis der ikke findes et plugin, som passer til dit formål, så har jeg en anden løsning til dig.

Du kan gøre dét, at du opretter egne såkaldte "custom post types" i WordPress. Disse gør det muligt at lave en ny type elementer (ligesom indlæg og sider), i dette tilfælde jobbeskrivelser, med forskellige felter (f.eks. ansøgningsfrist, kontaktperson, m.f.) samt kategorier (som kaldes taxonomy).

Dette kan opnås meget nemt. Der findes en række plugins, som kan lave disse for dig. Tag et kig på nedenstående kombination af plugins til formålet:

Løsning 1: Køb og hent WP types & views ( http://wp-types.com/ ) - disse plugins kan klare ovenstående ret nemt. Der findes desuden videoguides.

Løsning 2: Denne mulighed er gratis, men kan kræve lidt kodearbejde i dit tema. Hent følgende plugins:
- "CPT-onomies" bruges til at lave "custom post type" og taxonomi: http://wordpress.org/extend/plugins/cpt-onomies/
- "ACF" bruges til at oprette felterne (f.eks. dato, kontaktperson, m.f.): http://www.advancedcustomfields.com/

Til begge løsninger kan du hente følgende plugin, som giver mulighed for via en widget, at vise de seneste jobbeskrivelser (din "custom post type"): http://wordpress.org/extend/plugins/recent-custom-posts/

Hvis du har nogen spørgsmål eller brug for hjælp til opsætningen, så sig endelig til.

De bedste hilsner
Morten Dalgaard Johansen

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tusind tak for dit indlæg. Jeg har valgt at kaste mig ud i løsning to, og har nu aktiveret begge plugins. Jeg kan bare ikke lige se, hvordan jeg får de to plugins til at snakke sammen. Er det her kodningen kommer ind, eller? Jeg har oprettet en 'side', altså sådan så der er en fane til venstre i kontrolpanelet, hvor der står 'jobs'. Her kan jeg så udgive som jeg gør med almindelige indlæg. Derudover har jeg lavet nogle custom fields, som jeg så gerne skulle have til edit-siden under 'jobs', men kan ikke lige se forbindelsen mellem de to plugins.

Mvh.

Martin 

Fra Regstrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Co-Sponsor IO SoftGame Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Når du redigerer dine Custom fields via ACF, er der en boks som hedder "rules". Her skal du vælge følgende i de 3 dropdown felter:
1. "Post Type"
2. "is equal to"
3. Navnet på din Post Type, hvilket nok er "Jobs".

Når du har opdateret dine felter med ovenstående, burde de vises på redigeringssiden for jobs.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig præcis det jeg har gjort, men der hvor jeg skal tilføje et nyt job viser den bare samme redigerings-muligheder som en hvilken som helst anden side - altså ikke de custom fields jeg har oprettet. Jeg har kontrolleret det 2 gange, så ved ikke lige hvad jeg kan have gjort galt?

Fra Regstrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Co-Sponsor IO SoftGame Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Det virker underligt, at den ikke viser felterne.

Hvis du kan sende mig adressen til WordPress hjemmesiden + login til en admin konto, så kigger jeg gerne nærmere på, hvad det kan skyldes.

Du kan sende det pr. PM eller til support@iosoftgame.com.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved godt det er et gammelt indlæg ! ;)

Jeg bruger: Acf custom field

Men jeg står med samme problem, et godt plugin , men jeg kan ikke på dem frem på indlæggene rigtigt.
Det er lykkedes mig at se dem på indlægget men så står det så alle kan se det , user roles virker ik og teksten står som var det kastet ind med en grev :) .

Er der en som kan hjælpe med forståelig forklaring på hvordan jeg får felterne vist på indlæggene? Jeg går ud fra de skal indgå i en (loop) ?

Mvh
Michael
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)