Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ramt af pingvinen - hvordan får vi trafik igen?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du søger jo efter et hurtigt fix, hvilket ikke er muligt. Det er måske også årsagen til hele problematikken fra starten af.

Anonym Bruger:
1. Hvis du først har fået en mail, så tror jeg du skal regne med, at der kommer en straf - men hvordan man skal forholde sig er straks værre. Jeg er glad for, at du er så skråsikker på, hvad jeg burde have gjort. Jeg læste ellers mange artikler fra de førende eksperter og de skrev, at man skulle afvente situationen og se, hvad der sker. 

Det kan jeg ikke udtale mig noget om, da jeg ikke ved, hvad og hvem du refererer til.

Anonym Bruger:
2. Google registrerer hvor en artikel første gang blev publiceret. Så jeg kan ikke se, hvordan det kan undgå at være DC? Men måske tager jeg fejl. 

Ok lad os lige opsummere noget her. Hvis du har indhold på abc.dk, som er blevet ramt pga f.eks. links fra xyz.dk, så vil det være rimelig hårdt at få abc.dk oppe igen, hvis du ikke kan fjerne links fra xyz.dk. Hvis du så flytter indholdet fra abc.dk over til def.dk og SLETTER alt med abc.dk, så har du jo ikke duplicate content eller nogen som helst fare, da xyz.dk stadig linker til abc.dk. Derfor vil def.dk være uden for fare, men selvfølgelig også hel blank, da du skal starte forfra og få link fra f.eks. mno.dk.

Når du så flytter indholdet, så skal du for god ordens skyld også flytte til en anden server, anden udbyder og måske også anden registrant - bare for at være på den sikre side.

Lyder besværligt og som en hovedpine? Ja, som Emil siger: Man ligger som man har redt.

Anonym Bruger:
3. Hvordan ved du, at det ikke er en tidsbegrænset straf? Hvordan kan du vide, at Google ikke efter et stykke tid bare devaluerer de links de mener er manipulerede til 0 og resten giver dig linkjuice? Du foreslår et nyt site indenfor et område, hvor der er stor konkurrence... Dette er ikke Danmark men den store verden, hvor store sites har millioner af indgående links. Når jeg nu skal flytte - kan du så ikke også lige fortælle, hvordan jeg får de millioner af links?

Det ved man jo heller ikke. Det kan jo også være, at det blot er siderne fra dine indgående links, som er blevet ramt og dermed sendt effekten videre til din side. Måske vil det udjævne sig med tiden, måske ikke.

Forestil dig lige nu en vægt med 2 skåle, hvor venstre skål er fyldt med crappy links og vægter allermest på din linkprofil, ergo din nuværende situation.

Hvis du så fylder højre skål med rigtig mange GODE links og dermed får den til at vægte mest, så kan du muligvis udjævne og "overvinde" den dårlige historik. 

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Det er pænt irriterende at høre på bedrevidende folk, når jeg kan se i andre tråde, at de selv taler om at bygge links. At alle antager at der kun er tale om skodlinks må stå for deres egen regning. 

For mig virker det som om, at mange herinde har lavt selvværd og ønsker at hævde sig andres bekostning. Men det kan jo være, at konen bare var en fladpandet ål i morges og hun har lukket for det varme vand den sidste uge. Det kan jeg da håbe, for ellers må det være svært at være sammen med en del personer herinde fra i det virkelige liv. 

Desuden virker en del af de tråde herinde som om, at ingen rigtig har haft nallerne i det engelske markede, hvor der i modsætning til det danske hersker konkurrence. At påstå, at man "bare lige kan" med nogle ordenlige kvalitetslinks vidner om, at folk herinde lever i en osteklokke. 

Så hvis folk har noget at byde på, så må de meget gerne melde sig på banen. Hvis det eneste de kan sige er: du ligger som du har redt, så må jeg skuffe dig, for det er blevet sagt 100 gange før i denne tråd. Så find på noget nyt at sige eller gå til en talepædagog, hvis det kniber med at artikulere dig ordenligt. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonym Bruger, jeg har lavet på et engelsk site. Det var ikke spor svært at lave white hat, det tager bare tid. Og det lyder som om du bare har sprunget over hvor der er lavest. 

Hvorfor tror du Google ruller sådan en pingvin ud?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonym Bruger:

Det er pænt irriterende at høre på bedrevidende folk, når jeg kan se i andre tråde, at de selv taler om at bygge links. At alle antager at der kun er tale om skodlinks må stå for deres egen regning. 

For mig virker det som om, at mange herinde har lavt selvværd og ønsker at hævde sig andres bekostning. Men det kan jo være, at konen bare var en fladpandet ål i morges og hun har lukket for det varme vand den sidste uge. Det kan jeg da håbe, for ellers må det være svært at være sammen med en del personer herinde fra i det virkelige liv. 

Desuden virker en del af de tråde herinde som om, at ingen rigtig har haft nallerne i det engelske markede, hvor der i modsætning til det danske hersker konkurrence. At påstå, at man "bare lige kan" med nogle ordenlige kvalitetslinks vidner om, at folk herinde lever i en osteklokke. 

Så hvis folk har noget at byde på, så må de meget gerne melde sig på banen. Hvis det eneste de kan sige er: du ligger som du har redt, så må jeg skuffe dig, for det er blevet sagt 100 gange før i denne tråd. Så find på noget nyt at sige eller gå til en talepædagog, hvis det kniber med at artikulere dig ordenligt. 

ingen siger det kun er skod links

ingen siger det er en let sag få kvalitet links mod egen side , kræver arbejde 

desuden en god ide du tager dig samme og bruger et rimelige sprog brug vis du ønsker hjælp

selvfølgelige er der mange der har arbejdet med engelske markedet , hvorfor tror du ikke vi godt ved jo hårdere konkurrence jo svære er det komme højt

jeg ved undlader kommenterer det med lavt selv værd og  osteklokke talepædagog .  det må være fejltagelse du skrev det

på mig virker det mest som om da vi ikke kan finde en løsning sekunder løsning er du sur på os alle samme , dog som læser dit indlæg både skal findes nem løsning på noget som ikke er nemt som du sikkert godt ved ikke er nemt skal vi finde en nem løsning som du mener gør det nemt , det giver ingen de linjer men sådan set har du og vi andre skrevet det er ikke let , så alt er det nok meste surheden du skriver der findes ingen løsning , jeg er dog forvirret hvad du mener med dit indlæg

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Haha, det er fantastisk underholdende med den her værdidebat! :-)

Og hvis du vil have dig et rigtigt godt grin, så prøv at bruge 5 minutter på at undersøge hvilke sider de folk har, som har de aller reneste holdninger og udmeldinger, hvilke links de har bygget til dem - hvilke services de evt. tilbyder, som går direkte mod Googles "regler" og deres egne anbefalinger. Det er super sjove 5 minutter der venter dig! Smile

Anonym Bruger:
Disse links blev bygget henover et år. Vi undslap første gang, at Penguin blev rullet ud. Et par måneder efter fik vi den første mail fra google, hvor vi blev advaret. Da vi ikke reagerede, så fik vi slag 3 uger senere og alle vores placeringer røg. 

Ud fra det, du skriver der, lyder det ikke til at være penguin, men en eller anden anden straf for links - manuel eller algoritmisk.

Anonym Bruger:

Her er den seneste mail, jeg har fået fra Google:

Dear site owner or webmaster of http://www.xxx.com/,

We received a request from a site owner to reconsider http://www.xxx.com/ for compliance with Google's Webmaster Guidelines.

We've reviewed your site and we still see links to your site that violate our quality guidelines.

Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that could be intended to manipulate PageRank. Examples of unnatural linking could include buying links to pass PageRank or participating in link schemes.

We encourage you to make changes to comply with our quality guidelines. Once you've made these changes, please submit your site for reconsideration in Google's search results.

If you find unnatural links to your site that you are unable to control or remove, please provide the details in your reconsideration request.

If you have additional questions about how to resolve this issue, please see our Webmaster Help Forumfor support.

Sincerely,

Google Search Quality Team

Hvis jeg læser det rigtigt er det her svaret på en reconsideration request? Det er for sent nu, men alligevel til en anden god gang: Hvis man ikke har ryddet HELT op, er det typisk en rigtigt dårlig idé at bede om reconsideration og dermed et manuelt review af ens site og linkprofil.

Anonym Bruger:
Måske var det en løsning, at vi flytter hele vores site til et nyt domæne. Men det er et pænt stort arbejde og logo, videoer, FB osv. skal så også udskiftes... Vi løber vel dybest set også ind i et DC-problem? 

Som Brian skriver, mente jeg at flytte sitet og at slette det på dets gamle placering. Kan ikke vurdere om det er den bedste løsning uden at kende sagen til bunds, men det skulle faktisk ikke overraske mig ud fra det jeg har læst her.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil S:

Anonym Bruger, jeg har lavet på et engelsk site. Det var ikke spor svært at lave white hat, det tager bare tid. Og det lyder som om du bare har sprunget over hvor der er lavest. 

Hvorfor tror du Google ruller sådan en pingvin ud?

vi er jo sådan set enig med tråd starter men jeg fatter dog ikke meter af hvad han mener fakta er bare der findes bare ikke en let vej vupti er den igen man har fundet en lettere vej før og nu  bliver det fra 0 punktet det er hårdt men sådan er det

jeg mener som de andre at engelske sider normalt er sværere komme op det er vi alle enig om

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:

Haha, det er fantastisk underholdende med den her værdidebat! :-)

Ja, første gang at jeg herinde fik at vide, at jeg havde været meget uartig overfor Google og var blevet lagt i seng og havde fået smæk, så bøjede jeg hovedet og skammede mig. Efter at 3 andre havde gentaget det samme og tilføjet, at de virkelig håbede, at jeg havde lært min lektie, så blev jeg dog en smule irritabel.

Anders Saugstrup:

Hvis jeg læser det rigtigt er det her svaret på en reconsideration request? Det er for sent nu, men alligevel til en anden god gang: Hvis man ikke har ryddet HELT op, er det typisk en rigtigt dårlig idé at bede om reconsideration og dermed et manuelt review af ens site og linkprofil.

Du har helt ret. Det var svaret på en reconsideration request. Hvorfor tror du ikke, at det er tale om Penguin, men en anden straf for links? Hvis der er en forskel, er der så også en forskel på, hvordan man kommer ud af kløerne på det?

Anders Saugstrup:

Som Brian skriver, mente jeg at flytte sitet og at slette det på dets gamle placering. Kan ikke vurdere om det er den bedste løsning uden at kende sagen til bunds, men det skulle faktisk ikke overraske mig ud fra det jeg har læst her.

Uha... Det er en hård omgang, at flytte det hele. Det var ikke fordi, at vi væltede os i gode placeringer og dermed kvalificeret trafik - desuden er der stor konkurrence, så det tager lang tid. Men selvom vi sletter det gamle domæne og sætter det nye domæne op, så kan vi vel ikke genbruge vores artikler på grund af DC? Det er ret mange artikler af god kvalitet vi taler om...

Men det må jeg overveje... 

Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ok, det kan være svært at vide om man er Panda/Pengun/Slap ramt, men hvis du kigger på datoerne for hvornår I oplevede tilbagegang så kan du ret hurtig ved en Google søgning afgøre hvilken slags det er. Penguin og Panda rulles jo ud for alle på samme tidspunkt. Blev I ramt udenfor disse perioder har det været en manuel eller algoritmisk penalty af en art.

Panda/Penguin recovery er der skrevet meget om. Panda slipper man ret nemt ud af, men indtil videre har vi ikke meget viden om Penguin, så det vil jeg undlade at kommentere. Hvis det er Penguin, så ville jeg vente og begynde et eller flere nye sites.

Hvis det er en anden type algoritmisk straf, som ikke lyder usandsynligt især med de mange enslydende ankertekster så er der imo 3 muligheder:

1) 301 redirect og bygge links til det nye site. Når og hvis straffen overføres så fjern 301 og se om penalty er væk på det oprindelige domæne og så kør evt. 301 den anden vej eller link til det gamle domæne eller lav endnu en 301. Ikke særlig god løsning, men på kort sigt ok, hvis der er penge i det.

2) 'F**K Google til it loves you' taktikken for nu at citere ord-ekvilibristen Mike Tyson. Ganske enkelt, vær ligeglad med straffen og gå endnu hårdere til værks med en MASSE stærke links med stor variation i ankertekster og især en masse PR og trustværdi. Det er ikke for dem med dårlige nerver, men jeg har selv gjort det på et site der efter at have været ude i 3 måneder efter omkring 100 højpagerank links hoppede lige op som nr. 2 og sendte mig 5 cifrede beløb i 6 måneder mere inden det igen røg for hammeren.

3) Lav et nyt site og lær af jeres fejl. Min erfaring siger mig at når man først er blevet ramt af et penalty så er domænet 'tainted' og vil altid have det sværere og nemmere blive straffet igen.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anonym Bruger:
Du har helt ret. Det var svaret på en reconsideration request. Hvorfor tror du ikke, at det er tale om Penguin, men en anden straf for links? Hvis der er en forskel, er der så også en forskel på, hvordan man kommer ud af kløerne på det?

Som Erik skriver (du kan altid roligt stole hans udtalelser), så er det tidspunktet, der er det første spor. http://www.seomoz.org/google-algorithm-change

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)