Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ramt af pingvinen - hvordan får vi trafik igen?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har et site, som er ramt af Google Penguin. Grunden er for mange dårlige links og for ens ankertekster

Det er urealistisk, at jeg kan eller vil skrive rundt til alle de steder, der har links til os. Det er mange links vi taler om, så det vil være for omfattende. 

Vores site vurderer jeg til at have høj kvalitet i brugervenlighed og vores artikler er gode. Vi har desuden rigtig meget indhold. Vi konverterer desuden fornuftigt og der er lagt mange timer i sitet. 

Hvad kan/skal/bør jeg gøre, for at komme til at komme ud af den straf vi har fået?

Mvh

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bygge en masse links med forskellige ankertekster, nofollow links, billed links. For at udligne de mange links med ens ankertekster, der ved skabe den naturlige linkprofil.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min anbefaling er, at du gør følgende

1. Gennemse se din side og sørg for at den er 100 % i tip top stand. Dvs. INGEN fejlsider. Implementér Webmaster Tools til at finde fejlene

2. Undersider med højt afvisningsprocent og lavt time-on-site skal du optimere på eller ganske enkelt fjerne dem. Hvis kunderne ikke gider at være på den underside, så giver det ikke mening i at have underside.

3. Start / genoptag linkbuilding igen, men denne gang med et mere naturligt flow og tempo

4. Go Social! Få spredt din side mere ud på sociale medier og andre former for indgående links. Du skal variere din linkprofil.

Bare fordi du bliver ramt af pingvinen, så ændrer det ikke det faktum, at du skal bruge stærke links for at booste dine placeringer.

Jeg kan godt se lidt nærmere på din side, hvis du vil.. så skal du lige skrive til min indbakke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg begynde at skabe kvalitets links med stort K.

Lige nu er hoveddelen af dine links noget møg der ikke kan fjernes, og det handler om at gøre møget til en mindre del af det store billed sådan at de lav kvalitet links du har nu kun udgør en lille procent at din totale link profil. Det er ikke nemt og det vil sikkert tage lang tid, men hvis du er i stand til at gøre det, så er det min personlige overbevisning at du vil mærke det.

Jeg har set andre som er ramt at penguin komme ud af "straffen" på denne måde, men det tog lang tid da det er svært at skabe kvalitet der kan kompenserer. Specielt hvis man skal skabe et meget stort antal af links.

Ud over det så ville jeg nok lige gå tingene igennem en ekstra gang. Det kan være der er flere mindre ting i kan gøre som vil have en effekt i det store hele. Der må vel være noget af det i enten har kontrol over, eller har muligheden for at lave en redigering i ved at tage kontakt til ejeren af de sider hvor i har links.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spørg af ren interesse:

Hvorfor har man valgt den usikre løsning i henhold til seo?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anonym Bruger:

Jeg har et site, som er ramt af Google Penguin. Grunden er for mange dårlige links og for ens ankertekster. 

Ikke for at være kontrær, men det er faktisk umuligt at vide hvad årsagen er. God sandsynlighed for at du har helt ret dog.

Anonym Bruger:

Det er urealistisk, at jeg kan eller vil skrive rundt til alle de steder, der har links til os. Det er mange links vi taler om, så det vil være for omfattende. 

Vores site vurderer jeg til at have høj kvalitet i brugervenlighed og vores artikler er gode. Vi har desuden rigtig meget indhold. Vi konverterer desuden fornuftigt og der er lagt mange timer i sitet. 

Hvad kan/skal/bør jeg gøre, for at komme til at komme ud af den straf vi har fået?

Nogle gange kan man faktisk nå meget længere end man skulle tro - det er ikke så svært at få fjernet mange af de dårlige links, så måske skulle du kaste dig ud i det og se hvor langt du kan nå med minimal indsats?

Om det vil virke, ved jeg ikke. Det er der ingen der ved i øjeblikket. Se evt. min video her.

Har du også en masse rigtigt gode indgående links til dit site? Hvis ikke, kunne det være en overvejelse værd simpelthen at flytte sitet til et nyt domæne (uden redirect fra det gamle) - Hvis du egentligt bare har et godt site med en masse dårlige links, er det vel den letteste løsning? Og så kan du bygge gode links op derfra - uden at skulle tænke på din dårlige historik.

Problemet er at lige nu, kan jeg og andre godt gætte på at det er dine dårlige links der er problemet og at løsningen er at slette dem eller at bygge nye gode links, men ingen ved det - det er bare kvalificerede gætterier på et ukvalificeret grundlag.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja Anders, du har ret i at der jo STADIG er en del "ubekendte". Så test, test og test de kvalificerede bud;)

BH

Lars

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Her er den seneste mail, jeg har fået fra Google:

Dear site owner or webmaster of http://www.xxx.com/,

We received a request from a site owner to reconsider http://www.xxx.com/ for compliance with Google's Webmaster Guidelines.

We've reviewed your site and we still see links to your site that violate our quality guidelines.

Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that could be intended to manipulate PageRank. Examples of unnatural linking could include buying links to pass PageRank or participating in link schemes.

We encourage you to make changes to comply with our quality guidelines. Once you've made these changes, please submit your site for reconsideration in Google's search results.

If you find unnatural links to your site that you are unable to control or remove, please provide the details in your reconsideration request.

If you have additional questions about how to resolve this issue, please see our Webmaster Help Forumfor support.

Sincerely,

Google Search Quality Team

Vi har ikke nævneværdig DC, vores metatags er okay, ingen fejlsider, vi har H1-H6 på vores sider, ingen blogrolls, kun ganske få udgående links og kun til stærke sites. 

Jeg kan ikke se, at vi har gjort andet forkert end unaturlige links. Denne mail fra google siger også, at vi specielt bør kigge efter links udefra. Så jeg føler mig overbevist om, at det er der vi har et problem. 

Måske var det en løsning, at vi flytter hele vores site til et nyt domæne. Men det er et pænt stort arbejde og logo, videoer, FB osv. skal så også udskiftes... Vi løber vel dybest set også ind i et DC-problem? 

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mohammad

Tak for dit svar. Lad mig kort svare på de ting du nævner:

1. Vi har ingen fejlsider. Vi rydder jævnligt op ved hjælp af webmaster tool. Vores metatags er også i orden. 

2.Via Adwords har vi en afvisning på omkring 10% og 4-5 minutter time-on-site i snit. På organisk trafik er vi nede omkring et 1½ minut og en meget højere afvisningsprocent. Det handler dybest set om, at vi ikke får den rette trafik fra google. Vi får trafik på underlige long-tail-keywords som ingen relevans har i forhold til vores område. 

3. Måske... Jeg er lidt bange for, at når vi først har fået en straf, så kan vi hoppe og danse som vi vil - det rykker ikke i SERP. 

4. Jeg er enig i, at socialt rykker... Hvis man finder den rette vinkel og kan skabe noget buzz. Den vinkel har jeg svært ved at finde :-) 

Mvh

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil S:

Jeg spørg af ren interesse:

Hvorfor har man valgt den usikre løsning i henhold til seo?

Fordi det var nødvendigt, for at få resultater. Vi er på det område med hård konkurrence på engelsk og googles anbefalede klikpriser ligger på omkring 12-18 kr. for disse søgeord. 
Disse links blev bygget henover et år. Vi undslap første gang, at Penguin blev rullet ud. Et par måneder efter fik vi den første mail fra google, hvor vi blev advaret. Da vi ikke reagerede, så fik vi slag 3 uger senere og alle vores placeringer røg. 
Side 1 ud af 5 (41 indlæg)