Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er 1 alkoholbevilling nok?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis et Aps driver 1 restaurant og, selvfølgelig, har en alkoholbevilling, gælder denne bevilling så osse, hvis samme Aps køber en restaurant nr. 2?

Bevillingen følger jo selskabet.

Altså: 1 bevilling til 2 restauranter?

P.S:Fantastisk forum der er dukket op i min verden..... Jeg takker mange gange...Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at jeg har nogen som helst erfaringer med bevillinger, så mener jeg at bevillingen tilhører restaurationen og ikke virksomheden.

Dbh Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:

Uden at jeg har nogen som helst erfaringer med bevillinger, så mener jeg at bevillingen tilhører restaurationen og ikke virksomheden.

Dbh Lars

 

Korrekt, en alkoholbevilling gælder til et givent forretningsted, jf. lov om næringsbrev.

Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Korrekt, en alkoholbevilling gælder til et givent forretningsted, jf. lov om næringsbrev.

Henrik Koudahl:
Dbh Lars
Henrik Koudahl:
Uden at jeg har nogen som helst erfaringer med bevillinger, så mener jeg at bevillingen tilhører restaurationen og ikke virksomheden.

Det er korrekt at bevillingen gælder til et navngivet forretningssted, men bevillingen er udstedt til selskabet der driver forretningen og ikke til forretningen selv. I §14a, stk.2, i restaurationsloven nævnes der bl.a, at:"er bevillingshaveren et selskab mv., skal hvert af virksomhedens serveringssteder ledes af en bestyrer". Det var det jeg blev lidt forvirret over, for jeg læser det som værende nok med 1 bevilling til 2 serveringssteder, sålænge de er ejet af samme selskab, der jo har bevillingen. Og iøvrigt har hver deres godkendte bestyrer.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig -- det er selskabet som får bevillingen, men den gælder kun til "et bestemt serveringssted" for at citere direkte fra loven (Lov om resaurationsvirksomhed).

Dette ville også være det logiske, da kommunerne ellers ikke kan styre antallet af bevillinger, hvis en giver ret til at åbne et unavngivent antal.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)