Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om navne i et enkeltsmandsfima

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en navn reg. som firma navn, under en CVR nr.

Hvis nu jeg vil starte en iphone webshop op og et inkasso firma op også, kan jeg så have flere navne på samme CVR nr og hvis jeg kan, hvordan gør jeg?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen som kan hjælpe?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carl

Ja, du kan sagtens køre flere virksomheder under samme cvr-nr. - også selvom de ikke er naturligt beslægtet. Du skal blot registrere en bibranche for f.eks. dit inkassofirma.

Med venlig hilsen

Martin Kyhl Johansen

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Martin. Smile

Nu har jeg fået oprettet bibrancher til mit CVR nr., men desværre løbet ind i et andet problem.

Jeg kan ikke se hvor jeg kan navngive mine 2 bibrancher, så lige nu hedder mit inkasso firma Fish4rent. Confused

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg MENER - nu må folk rette mig, hvis jeg tager fejl - ikke at man som enkelsmandsvirksomhed kan gøre brug af binavne.

Du kan godt skrive forskellige firmanavne (logoer) på dine fakturaer, men det kræver at der et sted på fakturaen står Inkassofirma v/mit firmanavn (f.eks. gemt væk nede i sidefoden).

Hvis du f.eks. registrerede dit firma under navnet Carl Lorberg, så ville der stå Inkassofirma v/Carl Lorberg. Der ser måske bedre ud end Inkassofirma v/Fish4rent.

Mvh. Martin

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin har ret.

Virksomhed registreret som enkeltmands firma kan ikke have flere navne. Ihvertfald ikke officielt.

Du kan altid skrive noget andet på dine fakturaer, men hvis du vil have 2 firmaer/afdelinger kan du fx kalde firmaet på cvr nummeret "Larsen Group" og så hvad du vil med de andre.
Dog vil det alle officielle steder fremgå at firmaets navn er Larsen group v./dit navn.

Og du kan ikke have 2 cvr numre til enkeltmands firmaer. Så skal du ud i selskabsformer. Husk også at du personligt hæfter for alt i dit enkeltmands firma.... 

Et Aps selskab kan have flere binavne og der kan man så køre flere firmaer på samme cvr nr. Dog vil din revisor nok, hvis der kommer stor omsætning, foreslå at du opretter særskilte selskaber til firmaerne.

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Ved ikke lige hvordan man give stjerner, men dem burde I begge få 5 af Smile

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)