Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Certificate of origin, hvorfor og hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en butik på etsy, hvor jeg sælger vintage tapet og tekstil. Det startede som et lille hobbyforetagende, som ret hurtigt har taget om sig. Nu får jeg så bestillinger fra hele verden. 

Nu er der en kunde fra Syd Korea som vil have et "Certificate of Origin". Det har jeg aldrig hørt om før. Er det noget man kan printe eller er det noget man skal have hos Skat, ambassade eller?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et lands importlove, som bestemmer, hvornår man skal vise et "Certificate of Origin". Danmark har løsnet lidt op.

Fremfor at få dem fra myndighederne i Thailand, som kostede lidt penge, så lavede jeg dem selv før i tiden. Altså ikke falsk, men skrev blot et brev på firmapapir, hvor jeg certificerede - noget i retning af Tro og Love.

Det er naturligvis, eller rettere nok, anderledes, hvis det fx er til Sydkorea fra Danmark.

Link: www.skat.dk/Blanketter/13017.pdf (oprindelsescertifikat)

Så jo, de findes.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes godt det lyder en anelse kompliceret.

Koster det noget at få lavet?

Kunden fra Syd Korea har købt et stykke stof til en værdi af 50 kr, som jeg ikke kan huske om jeg har købt på loppemarked, genbrugsbutik eller på auktion. Jeg ved jo heller ikke hvor det stammer fra, altså oprindelsesland.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, send de 50 kroner retur, inden du får brugt mere end 1.000 kroner af din egen arbejdstid på at løse problemet, eller send det købte til ham, hvis han først senere er kommet med sit højtidelige krav.

Hilsen, Robert

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Jeg har allerede meddelt at det ikke kan lade sig gøre. Men det er nu meget rart at finde svar alligevel, hvis jeg skulle komme ud for det igen. Jeg har som sagt ikke været ude for det før, men har også kun haft 2 handler med Syd Korea. Hvis nogle lande stiller besværlige krav, så vil jeg helst undgå disse handler fremover.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)