Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommissionssalg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Asta & Alfred Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen som kan være behjælpelig med hvordan kommissionssalg hænger sammen?

Hvis jeg tager en vare i kommission og aftalen er at fortjenesten fx deles 50/50, hvordan er reglerne så for betaling til personen der har varen i kommission? Jeg skal betale de 50 % af fortjenesten til vedkommende, men har jeg derudover nogen forpligtelser i forhold til fx SKAT? Skal jeg opgive vedkommendes fortjeneste eller skal jeg kun "bekymre" mig om min egen del af fortjeneste og blot udbetale vedkommendes andel af fortjenesten uden at foretage mig andet?

Jeg modtager gerne gode råd og inputs om kommissionssalg:-)

Venligst KPMK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fx.

Kommissionssalg

Hvis et galleri eller en kunsthandler sælger en kunstgenstand ved et kommissionssalg, skal der beregnes moms af den fulde salgspris, jf. momslovens § 4, stk. 3, nr.1. Ved kommissionssalg indgår galleriet handlen i eget navn og for kunstnerens regning efter bemyndigelse fra kunstneren. Det er, jf. kommissionslovens § 56, karakteristisk for et kommissionssalg, at køberen af kunstgenstanden skal rette eventuelle krav i anledning af handlen mod galleriet og ikke mod kunstneren.

Du bestemmer fortjenesten, det kan være mellem 3 – 75 %. 

 

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Asta & Alfred Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for dit svar.

Hvordan forholder det sig i forhold til SKAT, har jeg nogen forpligtelser om at opgive hvad jeg overfører til vedkommende der har haft varen til salg? Eller skal jeg blot opgive min egen fortjeneste?

Venligst KPMK

Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige et spørgsmål:

Hva så, hvis det er brugte varer, man sælger i kommision - hvordan er momsreglerne så?

Er det noget med, at brugt-moms kun er ca 13 % ?

Mvh Mvnielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ok tak for svar - jeg har dog lige læst her, at brugtmomsen er 20% ?

http://momsmonsteret.dk/momsregler/brugtmomsordningens-tre-metoder

VH M

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

mvnielsen:

Hej John

Ok tak for svar - jeg har dog lige læst her, at brugtmomsen er 20% ?

http://momsmonsteret.dk/momsregler/brugtmomsordningens-tre-metoder

VH M

nej - moms er 25%  - men hvis prisen er inkl. moms - som ved brugtmoms, så bliver beregningen baglæns jo 20%. 

Tænk 100 kr + moms 25% = 125 kr.    125 kr inkl moms - minus moms 20% = 100 kr. Når du lægger moms til, er det 25% når du trækker moms fra beløb inkl moms- er det 20% du trækker fra, men momsen der betales er jo de almindelige 25% af beløbet (brugtmoms- fortjenesten) uden moms

Du bør tage en online bogholder ind over - da ordningen, hvis ikke den bruges 100% korrekt - kan give en masse ekstra moms = af hele beløbet - og din momsviden er ikke god nok til at køre brugtmoms uden hjælp. Ikke for at tale ned, for at undgå du slår dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

John, Forvirringen skaldes formentlig at du skriver at der skal betales 25 % moms af fortjenesten. Det vil så betyde at har du tjent 100 kroner skal der svares 25 kroner i moms. Sådan hænger det jo ikke sammen med brugtmoms hvor beregningsgrundlaget for moms er 20 procent af indtjeningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

John, Forvirringen skaldes formentlig at du skriver at der skal betales 25 % moms af fortjenesten. Det vil så betyde at har du tjent 100 kroner skal der svares 25 kroner i moms. Sådan hænger det jo ikke sammen med brugtmoms hvor beregningsgrundlaget for moms er 20 procent af indtjeningen.

måske - det er jo det jeg svare r - 20% når man regner den ene vej og 25% den anden vej .- nemlig at der er ikke en special sats for brugtmoms - men den beregnes jo altid bagud - fra en "med moms fortjeneste"  og så er det 20% men det ændrer ikke ved, at satsen jo er 25% :) men ja det er da der der tolkes forkert

Jeg forklarede det faktisk ud fra, at trådstarter tidl i tråden var uden med andre momssatser - og 25% it is -. men regnet bagud - 20%

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)