Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er et tomt selskab aps værd ? har aldrig været aktiviteter og kan det sælges?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle AminoerSmile

Jeg har et tomt selskab som jeg aldrig har været i brug kan det sælges? og hvad er sådan noget værd ? håber nogen der kan hjælpe ?

På forhånd tak Smile

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En værdi under egenkapitalen. Ville aldrig købe en et selskab uden et tjen af forpligtelser som koster :)

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek skulle der stå :)

Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret, men er ikke helt med? der har aldrig været aktiviteter i selskabet og dermed ingen forpligtelser

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek virksomhedsbørsen efter tomme aps. Der ligger vidst nok en til 35.000 - så de kan bestemt sælges.

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej... det er ikke værd at bruge tid på for dig. Man kan registrere et selskabs meget billigt eller købe et skuffeselskab, hvorved man er SIKKER på der ikke er nogen forpligtelser.

Selvfølgelig har dit selskab (forhåbentlig) en egenkapital som er den du indbetalte da du stiftede selskabet. Det er min erfaring at mange betragter den kapital som en omkostning og sikkert også er derfor du spørger (fordi så er det jo klart, at et stille selskab må være penge værd). Men det er imidlertid ikke tilfældet. Når selskabet er ophørt kan du hæve pengene igen.

Det du skal gøre er at lave en opløsning (ikke likvidation), hvor du bekræfter og indestår overfor Selskabstyrelsen at selskabet er opløst og ikke har nogen forpligtelser. Der skal vedlægges bekræftelse fra SKAT, men det får du bare ved at bede om det når du indsender den sidste selvangivelse på 0 kroner. Du kan læse mere om det på SKAT/Selskabsstyrelsens hjemmesider eller bare ringe til dem. Går det helt galt må du også gerne ringe til mig så skal jeg guide dig free of charge:-)

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim, det lyder da helt sindsygt det der... enten er det fusk eller også er ham sælgeren ved at begå en megabommert jvf det jeg skrev ovenfor. Håber han læser denne her tråd

Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. Mange tak for svaret Smile Det hænger sammen sådan at jeg for et år siden køber to selskaber af en anden, hvoraf den ene er der aktiviteter i og den beholder jeg, men den anden er helt tomt, men uden egenkapital hvis du forstår ?, jeg gav et samlet pris for begge selvskaber , den kan vel godt sælge så eller hvordan ?

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ok, så er det et selskab uden nogen aktiver overhovedet. Så har du tre muligheder:

1. forsøge at sælge det, men det kan ikke lade sig gøre imo. Det er så billigt at starte el. købe et skuffeselskab at ingen vil tage risikoen ved at købe dit tomme selskab. Man kan jo ikke vide med SIKKERHED at selskabet ikke har foretaget sig noget og dermed have potentielle forpligtelser. Det var noget andet hvis det at stifte et selskab var meget dyrt eller besværligt. Det er muligt der findes tosser derude, men hvis jeg skulle bruge et selskab ville jeg end ikke give dig 1 krone for dit.

2. Den "rigtige" løsning. Gøre som jeg skriver ovenfor og opløse selskabet. Kan også likvidere men er lidt dyrere og mere besværligt så det ville jeg ikke gøre hvis du ved selskabet aldrig har været brugt til noget.

3. Den "grimme" men kræver mindst arbejde. Give bested om at direktion og revisor har trukket sig fra selskabet og lade Selskabsstyrelsen og Skifteretten om at tvangsopløse det

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nu masser af handel med 'brugte' selskaber med og uden kapital - og alt efter deres beskaffenhed varierer disse i pris.

Men som hobir skriver så er der også en risiko ved at købe brugt.

Er der ikke et skattemæssigt underskud du kan udnytte i dit tomme selskab?

/Søren

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)