Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man en hjemmeside til at gå viral?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at lave en hjemmeside/app... Kan ikke sige hvad den handler om udover at det er en ren tidsfordriv ala word feud, yourtube etc...  men baseret på en meget simpel og enkelt koncept. Mit spørgsmål omhandler viral marketing.. Hvad er den nemmeste måde at få sådan en hjemmeside til at gå viral... Ligesom vi har set forskellige hjemmesider og apps, som word feud og instagram, gøre

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der bare var et blueprint til dette :)

Jeg vil sige at et hvert projekt vil kræve sin egen skræddersyet tilgang til viralt marketing. Derfor vil det være svært at smide nogle ideer på bordet, uden at vide hvad dit projekt går ud på. Jeg kan dog roligt fortælle dig, at der ingen nem måde er at gøre det på. Det gør det I hvert fald heller ikke nemmere hvis du køre på et low-budget. 

Jeg vil dog give et unkonkret råd og det er igennem de social-medier, think out of the box. Et produkt der er godt har altid let ved at tage fart der.  

Prøv søg på google ala. Great viral campaigns, top 10 viral campaigns, etc. Der skal nok være en del blog indlæg der har samlet hav af successfulde virale-kampagner. Sikkert et rigtigt godt sted at starte for at få noget inspiration.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par dage siden skrev Seth Godin følgende indlæg:Two kinds of unique hvilket jeg faktisk synes er et okay svar på dit spørgsmål. Det fortæller godt nok ikke hvordan du får noget til at gå viral, men fortæller om hvad det kræver at lave noget som "ejer" sin katagori/skaber sin katagori, som f.eks. Oprah, Facebook osv. 

Og ellers kan jeg anbefale bogen Purple Cow af samme gut (du kan finde mange af samme tanker inde på bloggen hvis du gider lede lidt, og læse meget), hvor han netop beskriver hvad der skal til for at folk snakker om dit produkt og deler det med deres venner så det går viralt (ordet viralt bruges ikke i bogen, da den er skrevet før det blev det store buzz ord, men tankerne bag at skabe en succes er de samme).

Men i forhold til at få noget til at gå viralt handler det jo meget om hvad du tilbyder. Er det godt nok til at folk vil inviterer deres venner? Er det anderledes? Hvordan får det dem til at fremstå hvis de anbefaler det? Er det nyt eller gammelt? Det kræver et rigtigt godt gennemtænkt produkt at lave en Wordfeud succes.

Og der er nok også lidt hjælp at hente i: Guide til succes i app store

Fra holsted
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en unik idé. Få nogle underbukser trykt med dit firma navn og få Usain Bolt til at flashe dem efter han formentlig vinder 100m finalen :)

Nå nej den er vidst brugt før ;)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt. også vælge den meget nemmere, og måske også mere sikre måde at gro din forretning langsomt. Amino, Facebook (som faktisk er 8 år gammelt), Dating, Just-Eat og mange af de andre internet successer har haft succes med at lave et godt produkt også lade det gro i den rate det nu engang er realistisk i stedet for at forsøge at få det til at gå viralt og opnå det hele på et øjeblik. Folk som kommer hurtigt forsvinder måske også hurtigt?

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror godt at man kan tjene kassen på en flash mop... altså at ens site går viralt til den store guldmedalje. Har man så fået fyldt op med mønter, så kan man vel klare sig lidt.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør så de logger ind med facebook så alle deres "move" i det spil eller hvad du laver bliver slået op på deres væg, ihvertfald en måde :)

Hvis det er et spil så evt. gøre som mange andre gør, gør at det bliver slået op på deres væg at deres ven/venner skal hjælpe dem for at få noget :)

Har selv lavet en hjemmeside med facebook login som bygger på et meget enkelt koncept og jeg har da haft okay trafik på 1 måned med hjælp fra nogle gode venner :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)