Jeg hjælper en restaurant med deres website, og med at få god omtale den vej igennem, jeg har derfor et spørgsmål, som jeg håber en eller flere af jer kan hjælpe med.
Via restaurantens hjemmeside kan man bestille bord via en kontaktformular. Vi besvare denne bestilling, men må vi efter gæsten har været på besøg, sende en mail ud, og spørge til om denne havde en god oplevelse i restauranten?
Har meget svært ved at se problemet i dette, da jeg som kunde har henvendt mig til restaurenten og der bestil ydelser. At der efterfølgende dumper en mail ind til mig med et spørgsmål om min tilfredshed med ydelsen ville bestem få mig til at give et lille smil og udbryde:
"Hold da op det er aftersales de spørger om jeg var til freds med middagen - det er sku da flot". Så jeg kunne tro mange andre end jeg selv ville reagere på samme måde og du får sikkert ingen klage derover!
Så go for it det kan kun skabe glæde og de der bliver irriteret derover de slettet den såmænd nok bare!
Har meget svært ved at se problemet i dette, da jeg som kunde har henvendt mig til restaurenten og der bestil ydelser. At der efterfølgende dumper en mail ind til mig med et spørgsmål om min tilfredshed med ydelsen ville bestem få mig til at give et lille smil og udbryde:
"Hold da op det er aftersales de spørger om jeg var til freds med middagen - det er sku da flot". Så jeg kunne tro mange andre end jeg selv ville reagere på samme måde og du får sikkert ingen klage derover!
Så go for it det kan kun skabe glæde og de der bliver irriteret derover de slettet den såmænd nok bare!
At erhverve en ydelse er ikke det samme som at acceptere en henvendelse efterfølgende. Det er bedre at få entydigt svar fra FOM end at lege gættelege.
Ja risikere at rådgive forkert og dermed påføre trådstarter en mulig bøde for spam.
Men hey, det er da korrekt der ikke er nogen grund til at spørge det ledende organs jurister og får et entydigt svar så man undgår udfordringer (Ironi kan forekomme)
At erhverve en ydelse er ikke det samme som at acceptere en henvendelse efterfølgende. Det er bedre at få entydigt svar fra FOM end at lege gættelege.
Mht. nyhedsbreve må man gerne sende et nyhedsbrev til kunden, der omhandler de varer kunden har købt eller tilsvarende varer i samme kategori (uden at de har givet accept hertil). Jeg vil mene, det her er det samme, da det jo går på den varer, der er erhvervet. Sendes der en mail, der fotæller om at de også tilbyder en spabehandling før middagen, så ville det være spam.
Det er ikke helt korrekt. Kunden skal have mulighed for ved køb at frabede sig nyhedsbreve. Gør kunden ikke det, er det lig en accept og man må man gerne sende nyhedsbreve. Det står ganske tydeligt i markedsføringsloven paragraf 6 stk 2
må vi efter gæsten har været på besøg, sende en mail ud, og spørge til om denne havde en god oplevelse i restauranten?
Som kunde ville jeg i hvert fald blive pænt irriteret over det. Tænk hvis jeg får en mail (eller flere) fra hver eneste butik, restaurant, forhandler, jeg besøger og lægger penge hos! Jeg skal nok selv gå ind på restaurantens hjemmeside og tilmelde mig, hvis maden har været så god, at jeg føler, jeg må holde mig opdateret.