Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra England (restlagre)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Nu prøver jeg igen - jeg har ledt og ledt på amino for svar på dette spørgsmål - uden held

 

Jeg vil gerne opkøbe restlagre fra ex. England og videre sælge herhjemme. MEN jeg kan ikke finde ud af om dette er lovligt mht. mærker??

 

Det er firmaer der opkøber store restpartier fra de store kæder og sælger dem til fordelagtige priser. Det vil jeg gerne købe og videre sælge herhjemme i DK, men da der er tale om mærker (NEXT, DISNEY mm) og jeg ikke kan få papirer på ægtheden, så er jeg i tvivl om hvordan jeg står??

 

Hvis der er nogen der kan hjælpe, vil jeg blive rigtig glad......

 

Er der nogen der kan forklarer mig hvilke papirer der skal foreligge som bevis på at importerede varer er ægte?? Det kan de nemlig ikke hos tolderne:-( De siger at jeg bare kan prøve mig frem, og at bliver varen taget som "falsk" så bliver varen bare konfiskeret??!!

 

Ha en god dag

 

Mange hilsner fra

 

Tine

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine,


 


Bedste råd er få dig en advokat!


 


Og vælg en som har forstand på denne type handel. Det er altid billigere end hvis du skal ud og finde efter du har brændt fingrene J


 


Du kan meget vel have fat i noget, men vær altid skeptisk! Du har lov til at parallel importerer så længe varer er indført til EU med opretshavers samtykke. Denne dokumentation skal du have af sælger eller endnu bedre af opretshaver. Kan sælger vise dig fakturering fra opretshavers side er du godt på vej og endnu bedre kan opretshaver give samtykke til sælgers forhandler ret skulle du være fuldt sikret.


 


Held og lykke!


 


Med venlig hilsen,


Mikkel



http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tine

 

Mikkel har fuldstændig ret..

Det kan importerer lige så tosset du vil fra et EU land, men du skal sikre dig at varerne er indført til EU med oprethavers rettigheder og samtykke..

Faktura eller dokumentaion fra opretshaver!

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Tak skal I have for Jeres svar.

 

Jeg kan godt se at jeg nok skal holde nallerne lidt væk. Der er jo tale om at restpartier fra de store kæder - bl.a. next, disney mm. De restpartier bliver så købt op og solgt videre til gode penge - og der er jo visse ting som ikke har de store skift indenfor tøjbranchen. Winnie the pooh lever stadig uanset hvilken farve tøjet har....

 

Hvis jeg ikke kan få papirer på ophavsretten, er det så nok at få mellemhandlerens ord på skrift om at varene er ægte?? Altså ikke ret meget dokumentation.

 

Hvor finder jeg lige en advokat med det her som speciale??

 

Jeg har fået fat i en importør her i DK - som også importerer restlagre - men heller ikke her kan jeg få nogen form for dokumentation. Hvis der er nogle der er utilfredse - skal jeg bare kontakte ham og så vil han lade det gå til sin advokat. Det er jo kun en mundtlig aftale, det er vel heller ikke helt godt, set med mine øjne??

 

Tak fordi I hjælper mig lidt videre....

 

Mange hilsner fra

 

Tine

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine.

Ved desværre ikke så meget om at købe hjem fra England.

Men hvad er det for restlagre du vil købe da..

Jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)