Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør til nye webshop (bøger) - hvem fanden laver dem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey drenge,

har i noget tid gået med tanken om at sælge bøger! En særlig type bøger... hvilket område er vel i og for sig ligemeget.

Jeg gør det her med en kammerat, som er god til hjemmesider, så selve webshoppen er np.

Det der til gengæld er et problem for mig p.t. - og som jeg har siddet med i lidt tid nu - er at finde ud af hvem det er der producerer en bøger sådan helt generelt. Når en forfatter skriver en bog, hvem er der så der tager manuskriptet, laver forside/bagside, og trykker bøgerne i tusinder af eksemplarer?

Jeg har altid ment det er et forlag, så f.eks. Gyldendal - men min ven fortalte mig at det ikke er Gyldendal/forlaget som producerer bøgerne, de køber dem fra andre steder. Jeg har søgt på nettet, men jeg kan ikke finde ud af om han har ret eller ej, og jeg vil gerne have det på plads før jeg evt. tager kontakt til et forlag. 

Så mit spørgsmål er egentlig, hvem er laver bøgerne i mange eksemplarer? Hvem køber boghandleren bøgerne af. 

Håber på nogen kender svaret, så vi kan komme videre.

Fortsat god nat! 

mvh 

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 04:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey :)

Der findes jo flere modeller. Men generelt er det forlagene som står for det. Hvis du som forfatter indgår en aftale med et forlag, så skal du bare skrive indholdet til bogen, så klarer forlaget resten. Dvs. de får en designer til at lave omslag, får bogen gjort klar til tryk, de får den trykt, distribueret, markedsført osv. osv.

Dog kan man også selv udgive sin bog. Her kan du enten selv gå direkte til et trykkeri med din trykfil, og så selv stå for hjemmeside, salg, tryk, omslag osv. osv.

Mellemvejen er at bruge steder som f.eks. www.bod.dk hvor de sørger for en del af de formalia der skal styr på for udgivelse, men hvor du har stor kontrol med de fleste ting.

Men "normalt" er det forlaget som står for det hele.  

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:13
Hvor mange stjerner giver du? :

TUSIND tak for svar :-)

Så det vil sige, at hvis jeg gerne vil sælge en særlig type bøger, så er det forlaget som jeg skal have fat i?

Ham min ven mente at det var bogtrykkeri jeg skulle have fat i, og få dem til at producerer bøgerne i massevis, også videresælge dem. Forfatteren får selvfølgelig procenterne

.... men det synes jeg nu lyder lidt mærkeligt. Tænker at man her skal have fat i selve forfatteren og få tilladelse til at lade et trykkeri lave bøgerne, og forfatterne har vel også lavet en form for kontrakt med et forlag. Det er det jeg umiddelbart selv tænker .  

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg antager du er forfatteren?

Så indgår du en aftale med et forlag. I kontrakten giver du forlaget rettighederne til at få bogen trykt, distribueret og solgt m.m. 

For det indhold du leverer til forlaget får du så nogle royalties (procenter) af omsætningen og forlaget får resten. Men det er jo så også forlaget der har udgifterne til trykkeriet, omslags-design, markedsføring osv. 

Men ja, medmindre du selv vil stå for det hele, så er det et forlag du skal kontakte. 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, er ikke forfatteren (desværre!), jeg vil bare sælge bøger der dækker et særligt område, og forlaget der står i de fleste af bøgerne her, er Gyldendal. :-)

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 04:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nårh...så har jeg misforstået dig... Troede at du ville udgive bøger. 

Du vil SÆLGE bøger om et bestemt emne?

Ja, der skal du have fat i forlagene for at se om du kan få lov til at sælge deres bøger.

Er der tale om en del bøger, så kan du også prøve at kontakte DBK som distribuere de fleste større danske forlags bøger. Du finder dem her: http://www.dbk.dk/ 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var vidst mig der forklarede det lidt dårligt :-) men ja lige præcis, jeg vil sælge bøger.

Okay, det forsøger jeg med mig.

Tusind tak for hjælpen - nu kan vi endelig komme lidt videre :-)

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt :)

Held og lykke med projektet :) 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

De bøger, som du ikke finder hos DBK kan du som hovedregel få hos NBC (og omvendt).

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)