Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrevssystem med API

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er på udkig efter et nyhedsbrevssystem, som kan modtage en transaktion f.eks. via et PHP-script når der laves en ny tilmelding eller opdateres en tilmelding i vores system, hvor brugeren som en del af sin tilmelding kan angive om de ønsker nyhedsbrev eller ej.

Scriptet kan så ved tilmelding overføre navn og email-adresse til nyhedsbrevssystemet og ved opdatering opdatere eller framelde.

Selve nyhedsbrevet vil jeg bare danne direkte i nyhedsbrevssystemet, så det er kun ved tilmelding/opdatering at der skal sendes transaktioner.

Har tidligere kigget lidt på Ubivox og Mailchimp i anden forbindelse. Kan de håndtere ovennævnte eller skal jeg kigge på noget andet?

Mvh. Ken

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anbefaler altid MailChimp til kunder. De har både formularer du selv kan designe og en API, som du kan tilgå. Og så synes jeg deres priser er yderst konkurrencedygtige :)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan helt klart håndtere det, lige som vi også giver mulighed for at sende requests retur til jeres systemer, hvis en modtager f.eks. framelder sig.

Opret en prøvekonto, så har du også adgang til API'et i den gratis prøveperiode. Dokumentationen, inkl. eksempler i PHP, kan findes her. 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også prøve systemet Campaign Monitor - Det har jeg før brugt, og kodet op imod i PHP uden problemer.

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Både Mailchimp og Campaign Monitor kan klare de ting du nævner uden problemer overhovedet, og har begge PHP-wrappers til deres API, så det er virkelig nemt at komme igang.

Mvh
Lars

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

Alt efter hvor avanceret en løsning du skal bruge så kan de nævnte systemer sikkert godt bruges.

Hvis du alligevel er i gang med en overvejelse med API så overvej eventuelt også andre funktioner  - så du ikke snart står og skal kigge på nyt system igen.
På min G+ side har jeg netop lagt en artikel ud jeg tidligere har fået udgivet omkring "Næste Generation af Email Marketing" Den kunne måske give dig lidt inspiration - artiklen omhandler også de ting jeg arbejder med dagligt hos vores kunder. - Du kan finde den her

Og lige for lidt API inspiration så er hele vores API koder samt eksempler beskrevet her: http://docs.code.exacttarget.com/020_Web_Service_Guide

Hilsen Flemming 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil tilslutte mig koret. MailChimp og CampaignMonitor kan begge klare det for dig og det er mega nemt at bruge deres API.

Dog skal du være opmærksom på en lille møg-irriterende bug, der er i MailChimp (eller var - ved ikke, om de har fået den løst). Hvis du tilføjer en person via API'et, så kan du ikke lave autoresponders baseret på hvilken dato brugeren blev tilføjet listen (altså send efter X antal dage). Måden du omgår dette på, er ved at lave et dato-felt i din liste, der hedder "tilføjet dato" og så tilføjer dette med API'et. Når du så skal lave din autoresponder, så skal du bruge dette felt i stedet for MailChimps egen.

Bug'en er beskrevet på deres side (hvis du leder længe nok) - men den irriterede mig så meget, at jeg skiftede til CampaignMonitor og det har jeg egentligt ikke fortrudt.

Held og lykke med det

Morten

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:

Vi kan helt klart håndtere det, lige som vi også giver mulighed for at sende requests retur til jeres systemer, hvis en modtager f.eks. framelder sig.

Opret en prøvekonto, så har du også adgang til API'et i den gratis prøveperiode. Dokumentationen, inkl. eksempler i PHP, kan findes her

Jeg kan også anbefale Ubivox som David fortæller om. Det benytter vi til flere af vores sites, med stor tilfredshed hos vores kunder. :) API delen kører altid helt uden problemer, så man tænker slet ikke over hvor nemt det er at sende nyhedsbreve. Men vores produktionstid på at lave nyhedsbreve blev mere end halveret efter vi skiftede til UbiVox. 

Simon

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun gode erfaringer med Mailchimp.com som jeg benytter i flere løsninger netop med et API.

Mvh
Thomas Vestergaard

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)