Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager og salgsstyring - Software

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Vi er en grossistvirksomhed som køber og sælger varer på lange kontrakter. Der forekommer ofte ændringer i kontrakterne, ligesom en del foregår mundtligt. Leveringsterminer er en central del af forretningen. Nogle af vores varer køber vi til eget lager (selvom det er solgt til levering senere), og nogle varer sælges direkte fra kilden til vores kunde.

Jeg har brug for noget effektivt software der ikke kun kan styre vores fysiske varebeholdning (det kan vi allerede), men vigtigere hvor meget vi har forpligtet os til at købe (og hvornår og til hvilken pris), hvor meget vi har forpligtet os til at sælge (og hvornår og til hvilken pris), således at vi hele tiden ved, hvilke mængder vi kan disponere over (eller kan tilkøbe).

Flere sælgere og indkøbere skulle gerne have adgang til dette, hele tiden.

Hører gerne om der er nogen der kender til noget godt software der kan hjælpe os ! :)

Mvh/Peter

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Det lyder som en rigtig "herreopgave".

Kan man forestille sig, at du kan definere en langtidskontrakt ved at danne en række købs- og salgsordrer, der beskriver de køb I binder Jer til og de mængder Jeres kunder har bundet sig til at aftage?

I så fald kunne en Winfinans.NET løsning kunne komme på tale. I Winfinans.NET er det muligt at få vist fremtidige beholdninger på en vare, vist som en løbende dynamisk beholdningsopgørelse. På den måde vil I kunne holde øje med, at fremtidige køb og leveringer vil kunne gennemføres som ønsket.

Det er muligt, at I vil have specielle ønsker. Dem vil I kunne få opfyldt i en udvidelse, bygget til Jer med anvendelse af Webservice APIet til Winfinans.NET.

En udbygget  løsning kunne indeholde kontrakts- og leveringsoversigter - præsenteret på en webside - igen baseret på data hentet fra Winfinans.NET via webservice API

Jeg ønsker dig held og lykke i din jagt på den rigtige løsning.

Fra Thisted
Tilmeldt 15. Sep 06
Indlæg ialt: 16
Fra  Solvex IT ApS Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Prøv evt. at tage et nærmere kig på Microsoft Dynamics C5's Lagermodul.
Her er der mulighed for at afvikle en 'behovsberegning'. 

Behovsberegingen, er et disponeringsværktøj, som kigger på både
ordrebeholdning, din nuværende varebeholdning og allerede bestilte indkøb.

Desuden får du også mulighed for at nedbryde styklister (Det er dog ikke sikkert du har brug for dette,
da du har en grossistvirksomhed) og du kan desuden også arbejde med budgetter.

En af mine kolleger i branchen, har bl.a. lavet denne lille video: 

">

">

Du kan evt. også hente en gratis prøveversion her: http://www.microsoft.com/dynamics/da/dk/c5/default.aspx 

(Jeg sender dig en PM også).

Mvh Thomas

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Peter

Jeg kan også lige oplyse, at behovsberegning  og styklister også er værktøjer, som der som standard er adgang til med Winfinans.NET. 

Budgetter er da også en selvfølge ligesom elektronisk udveksling af købs- og salgs ordrer/fakturaer i XML-format , evt. i andre formater , som fx. EDI / Hancom o.s.v..

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

.j Peter

Vi (Scan Soft) har et lagerstyringsmodul som kan klare den/de opgaver du skitserer - modulet integreres så med den erp løsning som du måtte have.

Du skal altså ikke til at skifte bogføringsprogram men bruger vores løsning som et integreret supplement.

Send en mail på salg@scan-soft.com eller kik på vores hjemmeside, hvis du vil høre mere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)