Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er så træt af MLM firmaer

Side 33 ud af 33 (328 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Det er ikke en forrretning der er gået konkurs efter hvad jeg kan læse. Han er gået personligt konkurs, fordi han ikke kan indfri sit personlige realkreditlån. FLP-delen er så flyttet over i et selskab, da den jo ellers ville indgå i boet.
svarer helt til hvordan jeg har læst på sagen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Nej, det gør mig sådan set ikke glad.

Nåe - Jesper men så har du da set at man kan opbygge en god, endog særdels god forretning med Network Marketing. Det viser denne historie som nogen har postet herinde. Men FLP er da en god mulighed og vi burde være mere positive overfor det faktum, at nogen forsøger sig med at starte virksomhed.

Jeg glæder mig over de mange unge der forsøger sig om det så er som bager eller smed eller e-trader er jo ligegyldigt når bare de får udlevet drømmen.

Men hvorfor tordne frem med disse meget negative holdninger - at folk forsøger sig er da fint og da også et af Amino´s fornemmeste mål:

- at hjælpe andre i gang med deres virksomhed Wink

Ps!
Jeg har forsynet nogle med excl. ark herinde vedr. DG og beregning af priser og DB ect. - det er der så en i Dubai der har set og skriver så til mig om jeg vil sende og hjælpe dem med disse excl-ark - så jo det er godt nok og giver også mange kontakter.

Det er dejligt at kunne hjælpe så hvis nogen har gode tips til at udbygge forretning med Network marketing ville det da være rart at få lidt positive input fra dem i stedet for denne negative adfærd!     Wink

Held og lykke med din forretning 

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Du har leveret linket, det kan være du tror på ham, men jeg gør ikke. Jeg er skeptisk overfor 123-hjemmesiden, skeptisk overfor foredrag til €2500 hvor som helst i verden, skeptisk over for minimale views og et forsamlingshus i Ungarn, skeptisk overfor det hele. Hvorfor gider man tage masser af billeder af sig selv, men ikke et eneste med de fede biler man angiveligt kører rundt i. Men indrømmet, så kunne billedet ikke gøre fra eller til. Jeg tror simpelt hen ikke på ham, men det kan naturligvis være jeg tager fejl.

Som du ser det nu med konkurshistorien om en af landets største virksomheder der er personligt konkurs den viser i al sin tydelighed, at der kan gøres store forretninger med Network Marketing!

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Empower Network Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Kunne det ikke være fedt at stå på en scene i empower network med sådan en check ?



Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Jeg vil først og fremmest indrømme - jeg har ikke læst alle 32 sider med poster i denne tråd. Har læst de første par sider, og de sidste par. Vil alligevel give mit besyv i debatten. Jeg kan af de sidste par indlæg se at i måske har bevæget jer ud i forskellige ting relateret til specifikke forretningsdrivende eller MLM foretagender, men vil alligevel tillade mig at vende tilbage til trådens startende post.

Jeg ser næsten ingen der støtter Kristoffers holdning, kun besvarelser om at han ikke har sat sig ind i MLM og at det er en god forretningsform osv. osv.

Jeg er helt og aldeles enig med Kristoffer. MEN, lad os lige definere en ting; Der findes GODE og der findes DÅRLIGE MLM former.

De GODE, er dem hvor der rent faktisk er tale om MLM og NWM. Det vil sige, når et Pokersite tilbyder dig en bonus for at referere en ven, eller andre gennemskuelige ting. De kan selvfølgelig være mere avancerede end som så - og man kan godt "gøre det til en forretning". Men der er hele tiden klare linjer om hvad der er hvad og hvem der arbejder for hvem. Der er kort sagt tale om MARKEDSFØRING fra ét firma, til en eller flere forbrugere, via egne forbrugere. Det er så nogen der vil mene dette slet ikke har noget med MLM at gøre. Som markedsføringsøkonom er jeg dog uenig, da dette efter min mening er den reelle markedsføringsmæssige brug af Multi-level/Network marketing. At det har fået en anden mening efter firmaer lavede det til en organisationsstruktur/levevis kan vi så diskutere.

Inden jeg nu begynder på "svadaen", vil jeg først gøre det klart; MLM Firmaer, som AMWAY, ACN, DUBLI og hvad de ellers kan hedde, er fine nok. Jeg betvivler ikke at det kan være en fin forretning osv. Så længe man som deltager er fuldt ud klar over hvad det går ud på og hvad man egentlig "er" i hele foretagendet. Jeg vil heller ikke udelukke at der eksisterer helt reelle MLM firmaer, som formår ikke at overskride / overholde de grænser jeg nævner nedenfor.

De DÅRLIGE er dem som Kristoffer snakker om. Det er dem, som der IKKE formår at have en linje der viser at der er tale om markedsføring. De siger derimod at du er "Forretningsindehaver" hvilket er groft misvisende. De dårlige MLM firmaer er dem der holder møder, hvor de i stedet for at forklare tingene som de er, påstår at du er selvstændig "business owner". Jeg går ud fra vi alle kan definitonen af hvordan et MLM firma fungerer - der er en simpel definition herinde på Amino, som forklarer det kort og præcist. Men dette koncept forklares IKKE af de dårlige firmaer. For alligevel at kort summere; Når du er med i et af de dårlige MLM firmaer, så er du KUNDE i firmaet, og får provision af både det du selv køber plus provision af det dine "henvisninger" køber, og deres "henvisninger" osv.

Det er formentlig disse dårlige MLM firmaer som Kristoffer er sur på, hvilket jeg simpelthen ikke kan forstå at der er nogen som ikke kan være enig i ?

Et eksempel på et af de dårlige er f.eks. AMWAY som tidligere nævnt. Jeg har personligt erfaring med dette firma, da en vens mor og far blev involveret, og hev vennen med ind i "firmaet". Inden jeg vidste noget om det, var jeg blevet inviteret til et forretningsmøde. Jeg vidste ikke hvad det handlede om, så jeg mødte da op. Regnede med at de havde en ide jeg skulle investere i, eller andet. Men det var så et foredrag af selveste Anders Bircow (stavelse?), om rekrutteringen til AMWAY. Igennem hele forløbet var der 2 vigtige gengangere; Køb hos dig selv og find nye mennesker under dig. Igen - fint nok hvis man forklarede hvad konceptet EGENTLIG gik ud på. Men nej - der bruges termer som "business owner" og der vildledes bare generelt således at den almindelige dansker tydeligvis ikke forstår hvad der egentlig foregår og har ikke mulighed for at gennemskue at man IKKE er forretningsdrivende, men derimod mere hvad man kan betegne som provisionslønnet sælger. Eller sagt på en anden måde, du er en del af et stykke Multi-Level MARKETING - alstå helt basal markedsføring fra et firma til en gruppe forbrugere som tidligere nævnt.

Måske er AMWAY et dårligt eksempel - det kan være at de MLM firmaer som fortalerne for det i denne tråd er med i, er helt anderledes opbygget mm. Det skal jeg ikke kunne sige. Men kan tydeligt læse at det er firmaer som det jeg beskriver her, er hvad som trådstarter er sur på - hvilket jeg i den grad kan forstå!

Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Jeg vil først og fremmest indrømme - jeg har ikke læst alle 32 sider med poster i denne tråd. Har læst de første par sider, og de sidste par. Vil alligevel give mit besyv i debatten. Jeg kan af de sidste par indlæg se at i måske har bevæget jer ud i forskellige ting relateret til specifikke forretningsdrivende eller MLM foretagender, men vil alligevel tillade mig at vende tilbage til trådens startende post.

Jeg ser næsten ingen der støtter Kristoffers holdning, kun besvarelser om at han ikke har sat sig ind i MLM og at det er en god forretningsform osv. osv.

Jeg er helt og aldeles enig med Kristoffer. MEN, lad os lige definere en ting; Der findes GODE og der findes DÅRLIGE MLM former.

De GODE, er dem hvor der rent faktisk er tale om MLM og NWM. Det vil sige, når et Pokersite tilbyder dig en bonus for at referere en ven, eller andre gennemskuelige ting. De kan selvfølgelig være mere avancerede end som så - og man kan godt "gøre det til en forretning". Men der er hele tiden klare linjer om hvad der er hvad og hvem der arbejder for hvem. Der er kort sagt tale om MARKEDSFØRING fra ét firma, til en eller flere forbrugere, via egne forbrugere. Det er så nogen der vil mene dette slet ikke har noget med MLM at gøre. Som markedsføringsøkonom er jeg dog uenig, da dette efter min mening er den reelle markedsføringsmæssige brug af Multi-level/Network marketing. At det har fået en anden mening efter firmaer lavede det til en organisationsstruktur/levevis kan vi så diskutere.

Inden jeg nu begynder på "svadaen", vil jeg først gøre det klart; MLM Firmaer, som AMWAY, ACN, DUBLI og hvad de ellers kan hedde, er fine nok. Jeg betvivler ikke at det kan være en fin forretning osv. Så længe man som deltager er fuldt ud klar over hvad det går ud på og hvad man egentlig "er" i hele foretagendet. Jeg vil heller ikke udelukke at der eksisterer helt reelle MLM firmaer, som formår ikke at overskride / overholde de grænser jeg nævner nedenfor.

De DÅRLIGE er dem som Kristoffer snakker om. Det er dem, som der IKKE formår at have en linje der viser at der er tale om markedsføring. De siger derimod at du er "Forretningsindehaver" hvilket er groft misvisende. De dårlige MLM firmaer er dem der holder møder, hvor de i stedet for at forklare tingene som de er, påstår at du er selvstændig "business owner". Jeg går ud fra vi alle kan definitonen af hvordan et MLM firma fungerer - der er en simpel definition herinde på Amino, som forklarer det kort og præcist. Men dette koncept forklares IKKE af de dårlige firmaer. For alligevel at kort summere; Når du er med i et af de dårlige MLM firmaer, så er du KUNDE i firmaet, og får provision af både det du selv køber plus provision af det dine "henvisninger" køber, og deres "henvisninger" osv.

Det er formentlig disse dårlige MLM firmaer som Kristoffer er sur på, hvilket jeg simpelthen ikke kan forstå at der er nogen som ikke kan være enig i ?

Et eksempel på et af de dårlige er f.eks. AMWAY som tidligere nævnt. Jeg har personligt erfaring med dette firma, da en vens mor og far blev involveret, og hev vennen med ind i "firmaet". Inden jeg vidste noget om det, var jeg blevet inviteret til et forretningsmøde. Jeg vidste ikke hvad det handlede om, så jeg mødte da op. Regnede med at de havde en ide jeg skulle investere i, eller andet. Men det var så et foredrag af selveste Anders Bircow (stavelse?), om rekrutteringen til AMWAY. Igennem hele forløbet var der 2 vigtige gengangere; Køb hos dig selv og find nye mennesker under dig. Igen - fint nok hvis man forklarede hvad konceptet EGENTLIG gik ud på. Men nej - der bruges termer som "business owner" og der vildledes bare generelt således at den almindelige dansker tydeligvis ikke forstår hvad der egentlig foregår og har ikke mulighed for at gennemskue at man IKKE er forretningsdrivende, men derimod mere hvad man kan betegne som provisionslønnet sælger. Eller sagt på en anden måde, du er en del af et stykke Multi-Level MARKETING - alstå helt basal markedsføring fra et firma til en gruppe forbrugere som tidligere nævnt.

Måske er AMWAY et dårligt eksempel - det kan være at de MLM firmaer som fortalerne for det i denne tråd er med i, er helt anderledes opbygget mm. Det skal jeg ikke kunne sige. Men kan tydeligt læse at det er firmaer som det jeg beskriver her, er hvad som trådstarter er sur på - hvilket jeg i den grad kan forstå!

Lad mig lige starte med at slå fast at jeg ikke er hos Amway og heller ikke kommer til det. Så når jeg om et øjeblik fortæller sandheden om Amway er det ikke fordi at jeg får penge for det.

Når det så er sagt så lad mig lige slå fast en gang for alle hvordan beg reverse er skruet sammen så du ikke misleder flere end høje set nødvendigt. 

Når et poker site betaler dig for at hverve venner eller på anden måde skaffe dem nye kunder så er det hverken MLM eller Network Marketing som du siger. Disse marketing systemer er som regel 1 tier systemer og hvis du er meget heldig 2 tier systemer ( FYI betyder det at du får provision I hhv. 1 hhv. 2 led) og dette er affiliate marketing. Det har intet med MLM at gøre. 

Affiliate marketing hører internet tidsalderen til, og er et relativt ungt begreb og præcis som pyramidespillet født længe efter MLM.

Der kan iøvrigt tjenes store penge med affiliate marketing, men det kræver som regel også lidt penge at lege med i starten. 

MLM er et system hvor du simpelthen ved at blive kunde hos en virksomhed og bestille produkter til eget forbrug også kan få en forretningsmulighed, hvor du har mulighed for at anbefale/sælge produkterne videre til andre og imodsætning til affiliate systemet kan hjælpe andre til at få den samme mulighed som du har haft. 

Det er nødvendigt for et MLM firma at være kunde orienteret ( heri ligger forresten også noget jura) og personligt anbefaler jeg at man starter med at gå ud og finde kunder der bare vil være kunder, og sidenhen arbejder med at bygge forretningspartnere når man har fået noget kunde erfaring. Men der er forskellige tilgange til dette. 

Når du så siger at folk skal være opmærksomme på at der er tale om markedsføring så tror jeg du undervurderer folk, man skal være ualmindeligt dum hvis man tror der ikke er markedsføring inde i billedet hvis man bliver inviteret til et homeparty eller en produktpræsentation. 

Hvad angår forretningspræsentationen så ville jeg da føle mig smigret hvis jeg var dig. En eller anden person må jo på en eller anden måde ha ment at du ville være god til forretningen eller i de mindste kunne lære det, hvis ikke ville det jo være komplet spild af tid at bruge tid på at tage dig med. Så måske du skulle kravle ned fra dit arogancens træ og sige pænt "tak, det var pænt af dig men nej tak" istedet for at brokke dig ! 

Når der så bliver sagt "business owner" så er det jo også korrekt. Du er jo ikke ansat af Amway. Du forhandler deres produkter og er dermed selvstændig erhvervsdrivende, med de samme forpligtigelser og fordele i forhold til moms, skat etc. som alle andre virksomheder.

Hvis jeg rejser til Kina og køber en container med shampoo fra "the amazing shampoo company", åbner en butik inde i byen og sælger shampoo der er jeg jo ikke af den grund ansat af "the amazing shampoo company" jeg forhandler de produkter de producerer I mon forretning. At mit forretningslokale så er mit køkkenbord ændre jo ikke ved dette.

Jeg har selv en baggrund i franchise branchen, og jeg kan love dig for at hvis f.eks. en McDonalds franchise tager begynder at påstå at han ikke er selvstændig men derimod ansat af McD. Så går der ikke mange minutter før der står 15 advokater på nakken af ham, fordi at det ganske enkelt ikke er i overensstemmelse med sandheden !

Sidst...det der med Amway. At kalde Amway for et dårligt selskab synes jeg er sindsygt uniformeret og langt over grænsen af arogance, det lugter faktisk temmeligt meget af jalousi over at der er mennesker der tør prøve sig selv af når du ikke selv tør. Fakta er at Amways statistik ( til trods for at være verdens ældste MLM selskab) i 2012 viste en omsætning på 11,3 milliarder USD, salgs vækst de sidste 12 af 13 år, og vækst i alle top ti lande. I 2012 var der ikke mange traditionelle virksomheder der kunne mønstre de tal og når du så tillægger at Amway i 2012 udbetalte 3,5 milliarder USD i bonuser så må jeg nok sige at det ikke er Amway der er et dårligt selskab, fejlen ligger nok et helt andet sted, for de har faktisk klaret sig ganske godt uden dig ! 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Det er formentlig disse dårlige MLM firmaer som Kristoffer er sur på, hvilket jeg simpelthen ikke kan forstå at der er nogen som ikke kan være enig i ?

Det hænger muligvis sammen med, at der er tusindvis af personer, som er overordentligt glade for produkterne fra disse firmaer. Nogle af kunderne får endda deres produkter gratis - og nogle tjener lidt lommepenge ved at anbefale produkterne, og andre igen lever af det på fuld tid. 

Derfor er der selvfølgelig mange, der ikke er enige i dine og Kristoffers udsagn. 

Kenneth R.J.:
Men nej - der bruges termer som "business owner" og der vildledes bare generelt således at den almindelige dansker tydeligvis ikke forstår hvad der egentlig foregår og har ikke mulighed for at gennemskue at man IKKE er forretningsdrivende, men derimod mere hvad man kan betegne som provisionslønnet sælger.

I juridisk forstand ER man selvstændig forretningsdrivende - du har ret til at fratrække kørselsudgifter, markedsføringsomkostninger etc. - og altså drive din netværksforretning på lige vilkår med alle andre erhvervsdrivende - derfor er der jo ikke noget galt i at kalde folk for selvstændigt erhvervsdrivende, men det er korrekt at forholdet på overfladen godt kan minde om provisionslønnet sælger. 

Det jeg til gengæld godt kan forstå at folk bliver irriteret over, er når man bliver inviteret til noget man ikke ved hvad er - som fx et møde sammen med en masse andre, hvor der står en mødeholder og roser firmaet og forretningsmuligheden i store rosende vendinger. 

Personligt kunne jeg aldrig finde på at slæbe nogen med til sådan et "hurra-møde" - og jeg vil da også mene, at de heldigvis bliver mere og mere sjældne. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Allerød
Tilmeldt 16. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans Peter

Fornuftigt indslag ... Dig vil jeg gerne høre med til!

Kan jeg kontakte dig via en email el tlf istedet?

Mvh Louise

Side 33 ud af 33 (328 indlæg)