Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis program til at programmere

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dreamweaver er et fantastisk program, men ikke just gratis. Notepad++ er det bedste gratis, jeg kender. Og ja, de må godt komme ud på nettet, du laver dem jo selv.

Hvis du selv vil kode, laver den jo ikke tabellerne for dig. Så skal du over i en Wordpress-løsning, den kan vist (eller tager jeg fejl?) I stedet for kan du lære lidt HTML; her er et basis eksempel på tabeller, som kan "styles".

<table>

<tr>

<td>Celle 1 i række 1</td>

<td>Celle 2 i række 1</td>

</tr>

<tr>

<td>Celle 1 i række 2</td>

<td>Celle 2 i række 2</td>

</tr>

</table>

Læs mere på w3schools.com, tables her: http://www.w3schools.com/html/html_tables.asp

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Almindelig Notepad som du kender det fra windows er nok til at skrive hjemmesider i.

Notepad++ og netbeans fungerer på samme måde men giver dig mere hjælp som programmør.

Lad være med at bruge sider som frontpage/dreamweaver og andre html builders. De ødelægger mere end de gavner hvis du vil have en ordentlig hjemmeside.

Kode du selv har skrevet kan du frit og kvit eksekvere på internettet uden at betale nogen. Hvis du bruger et program der kræver licens er det brugen af programmet du betaler for, dvs. de har self. ingen rettigheder over det du sidder og programmerer :)

Lær HTML, CSS og javascript samt et serversidesprog som fx. PHP også selvom du har tænkt dig at bruge et CMS ala wordpress, Drupal, Magento, Joomla  el. lign. 

Det giver dig en bedre forståelse af hvad der foregår og sparer dig for en masse besvær i sidste ende. I det mindste bør du sætte dig ind i koncepterne og tankegangen.

MVH.

Fra Slagslunde
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Jan 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Kock:
Jeg skal til at lave min egen hjemmeside, og til det formål skal jeg bruge et program til at programmere i, så jeg kan lave tabeller m.m.
Kender i nogen steder, hvor jeg kan gøre det?

Okay har du programmeret før?

hvis ikke, tror jeg du skal bruge et program som microsoft sharepoint desinger 2007(gratis) der kan man bare vælge tabel som i word og så får du html kode ud. 

Men hvis du vil programmere, html er ikke programmering, så vil jeg anbefale notepad++ da den kan en masse sprog og har farvekoder, som er mere overskueligt end at skrive i almindelig notepad/word.

Tilmeldt 15. Jan 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dreamweaver er altså ikke gratis (;

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Kock:

Hej Aminoer,
Jeg skal til at lave min egen hjemmeside, og til det formål skal jeg bruge et program til at programmere i, så jeg kan lave tabeller m.m.
Kender i nogen steder, hvor jeg kan gøre det?

Håber at høre fra jer,
Mathias Kock 

Af WYSIWYG-programmer, vil jeg kraftigt anbefale Adobe Dreamweaver - det er det eneste program jeg aldrig har oplevet give en masse "slam-kode".

Når du engang får mod på at "skrive selv", så kan jeg anbefale ConText. utroligt simpelt program, men med mange små funktioner der hurtigt kan spare dig for meget tid.

http://www.contexteditor.org/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Notepad++ som flere nævner er et fremragende program.

Men hvis du ikke har mod på dette og ønsker et andet gratis WYSIWYG-program kan du måske få nytte af Kompozer

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Brusen! Det virker perfekt!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)