Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videokonference - Erfaringer med DIY?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg har ansvaret for intern kommunikation i en lille dansk virksomhed med 8 afdelinger.

Vi har et stigende behov for kommunikation med kontorer rundt om i landet og ønsker at give større fleksibilitet, ved at investere i en videokonferenceløsning. Løsningen skal kunne have 8 deltagere på, på samme tid.

Jeg er interesseret i at høre vurderinger eller erfaringer af et sådant setup. Min umiddelbare tanke er, at sætte computer og webcam på en 40-50" fladskærm.

- Hvad anbefales ift. kabeltilslutninger? 

- Hvad anbefales ift. internethastighed (Up/Down)?

- Hvad anbefales ift. selve kameraet?

- Hvilken software understøtter funktionaliteten?

Min (måske optimistiske) tanke er:

(5000kr. fladskærm + 1500kr. webcam + 3000kr. computer = 9500kr.) x 8 afdelinger = 76.000kr.

Jeg er spændt på at høre erfaringer og tekniske vurderinger.

Tak på forhånd!

Rasmus

Fra haderslev
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus
Har du overvejet at prøve med Skype, med det budget du fremligger er det nødvendigt med et gratis software. Med et program som skype skal i heller ikke have de vildt dyre kamera, men det kommer selvfølgelig an på hvad i vil kunne med jeres system. Hardware delen kan laves på forskelige måde f.eks med fast monteret pc i et møde lokale eller udtag til skærm og til USB på vægen det er det jeg ville forslå hvis i har bærbar computer så i har alt jeres data med jer. Jeg mener at have læst et sted at forbindelsen skal være 2/2 for at køre med stor opløsning.
Her er et link til skype's gruppevideosamtale side http://www.skype.com/intl/da/features/allfeatures/group-video-calls/

Hvis du gerne vil ha en god pris på hardwaren er du velkommen til at skrive på torben@torbenv.dk
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil anbefale en citrix løsning.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)