Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A/S, I/S, APS - Enkeltmads hmm...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er!

Jeg går rundt og skal til at registrere min virksomhed, der kommer til at gøre sig i salg af billige produkter fra Kina.
Idet det er en nystartet forretning, regner jeg med at jeg ingen medarbejdere har - da det er begrænset hvad jeg kan skabe af omsætning det første stykke tid.

Jeg står dog og er i tvivl om hvilket selskab det skal være? A/S, I/S, APS eller enkeltmands? Jeg hælder mest til den sidste, men har samtidig hørt om en del skrammekampagner ved valg af enkeltmands, da man hæfter personligt.

Så ville høre hvad jeres anbefalinger/erfaringer gør sig i, og om i evt. har et link der i dyben beskriver forskellen imellem de 4 virksomhedstyper; evt. fordele/ulemper eller evt. en beskrivelse af hvilke virksomhedder man hyppigst finder under de 4 typer.

Et andet spørgsmål er, om det er muligt at konvertere på et senere tidspunkt - forstået på en sådan måde at man starter med enkeltmands, og derefter går til APS?

Håber i kan hjælpe.

Mvh.
Petari.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jamen jeg vil da gøre et forsøg og hjælpe dig det bedste jeg kan!  

Her har du et link, der forklarer hvad fordele og ulemper ved de forskellige virksomhedstyper er og giver dig et overblik.
http://www.startvaekst.dk/virksomhedsformer/

Jeg vil tro at ApS er virksomhedsformen for dig, jeg tænker lidt hvis du ved et uheld importerer nogle kopivarer ind eller noget i den ret. Når man handler fra Kina skal man være forsigtig og passe på man ikke krænker et eller flere varemærker. ApS er jo derfor en god idé for så bliver du ikke sagsøgt fra hus og hjem.


Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke revisor eller advokat, men efter at have hørt og læst rædselshistorier vedr. personligkonkurs osv. så ville jeg aldrig selv vælge andet end et selskab hvor man kun hæfter begrænset, såsom ApS og A/S. Det betyder selvfølgelig ikke så meget hvilket selskab du stifter, hvis du skal have banklån eller lignende kredit, de vil som regel (læs: altid) ha' at man skriver under på at man hæfter personligt.

Læs bla. om en ulykkelig situation som vedkommende her befinder sig i med sin enkeltmandsvirksomhed:

http://www.amino.dk/forums/t/167607.aspx?PageIndex=1

Held og lykke med det. :)

Kommer snart...

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se lidt om de forskellige selskabsformer her.

Hvis du kun er en person om projektet, er det enten en enkeltmandsvirksomhed eller et ApS. Herefter er spørgsmålet:

Har du 80.000kr, der kan stilles som indskud i et ApS? Ellers bliver det svært.
Er der en reel risiko for, at du kommer til at gå i underskud med dit projekt? Så er ApS en god idé. 

Husk, at du med en enkeltmandsvirksomhed kan fratrække dit underskud i virksomheden i skat, mens det ikke er en mulighed med et ApS. 

Og ja - du kan omdanne et enkeltmandsselskab til et ApS. Det er lidt rodet og kræver nye aftale med leverandører osv, men det kan sagtens lade sig gøre!

Hvis det "bare" handler om import og salg af billige kinagadgets, og du er sikker på, at du ikke importerer falske varer og derved kan komme i problemer, lyder en enkeltmandsvirksomhed som en meget fornuftig løsning! :-)

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 32
Fra  recourse Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter produktansvarsdirektivet er du producent af dine varer, idet det er dig der importerer dem til EU. Jeg ville nødig hæfte personligt for at have hormonforstyrret en børnehave med bisphenol efter at have solgt dem nogle tøjdyr.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

80.000 kroner er mange penge, mere end jeg lige umiddelbart kan smide efter et fritidssprojekt, men at tabe 10.000 kroner på et hav af smykker, det har jeg det helt fint med - om ikke andet fik jeg prøvet.

Jeg har ingen planer om at tage lån i banken/whatever, da jeg holder mig til en webshop og et budget.

Hvad jeg dog er en smule bange for er alle de sager der kører med varemærker/patenter - jeg ved nogle af smykkerne LIGNER velkendte smykker; de bærer dog ingen form for logo eller lignende; knytte/bindemetoden ligner bare.

Men kan mærke den står på ApS/enkeltmanda!

Tilmeldt 14. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville foreslå et anpartsselskab. Godt nok har jeg ingen praksis erfaring, men eftersom at jeg lige pt. studerer på Tietgen Handelsgymnasium, vil jeg sige at udfra det du skriver, ville det være mest ansvarligt over for dig selv, at starte et anpartsselskab, da du ikke hæfter solidarisk (hvis tingene nu skulle gå helt galt)

Mvh.
Mads L. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)