Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af mobil anmeldelses site

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra strandby
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har en god ide til et site hvor jeg vil anmelde mobiler på jeg har 2 spårsmål jeg håber i kan hjælpe med

1 hvordan man få fat i mobilerne som jeg skal anmelde er det produverenterne du skal have fat i eller forhandleren

2 hvad koster det at få en til at lave en hjemmeside i et cms system og hvad koster et webhotel hvor der plads nok til at videoer kan ligge på selve siden og ikke på youtube eller ligne  

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du overhoved begynder at spekulere i hvordan du får fat i test telefoner, fra producenterne. Så skal du finde ud af hvordan du får RIGTIG mange besøgende, altså vi snakker i ti tusinde vis eller mere. 

Producenterne får rigtig mange henvendelser af denne art, og de skal jo helt klart se en værdi i at låne dig en telefon. Hvorfor skulle de dog det, hvis du har 500 besøgende? Jeg har selv været der, havde et ok site med et par tusinde besøgende allerede indenfor 2 måneder, jeg skaffede selv telefonerne og teste dem. Jeg spurgte næsten samtlige producenter dengang, og alle sagde nej tak ikke lige nu. Med andre ord - Jeg havde ikke besøgende nok. De ville ikke engang sponsorere en low-end telefon til en konkurrence for at få flere besøgende. 

Og endelig skal du vide, at selvom du endelig får lov at teste telefoner, så skal de altså sendes retur. Det er ikke en måde at score gratis telefoner. De nyeste high-end telefoner har man typisk ikke ret lang tid af gangen, og de går hurtigt på runde, da der er mange der skal have fat i dem, og der er få telefoner. De billigere low-end telefoner er der typisk ikke så stor "rift" om, og dem kan man typisk have i længere tid. 

Udover at kunne finde ud af og teste telefonerne, så ville det være en fordel for dig, når du henvender dig til producenterne. At du også er stærk teoretisk i alt omkring mobiler, f.eks. at du ved at en GSM900 mast rækker ca. 25 km og en 1800 mast kun ca 5 km. Det er måske ikke så relevant i forhold til test af en telefon, men det er klart nice-to-have og noget som gør at du ikke bare virker til at ville score gratis mobiler. 

Jeg vil klart anbefale dig at du prøver at komme under et andet medie, der allerede HAR besøgende. Find et relevant medie, som ikke allerede har test af telefoner og spørg om de vil samarbejde, så du tester telefoner og de poster anmeldelserne. I starten kan det være at du selv skal skaffe telefonerne, og i stedet for at købe nye telefoner hele tiden, så kan du tit købe de nye telefoner på DBA ret hurtigt, køb og test en/to uge(r) og sælg videre. Er du dygtig så taber du ikke specielt meget på de handler, ellers så forvent et par hundred kroner. Helt alternativt, så prøv at find et teleselskab som vil låne dig telefonerne imod at du anmelder dem, og at de sponsorere siden. 

Fra strandby
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

har tænket på at få forhandleren til at låne mig dem imod sponsoret jeg kun måske start op med apps med har ikke lige undersøgt hvor svært det er at komme ind på det område 

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig med "NY". Alle forventer ROI, og med mindre man har en veletableret blog/ review site vil det vaere meget svaert at faa noget til test, med mindre man koeber det/ tester det/ saelger det.

Ideen med at finde en forhandler, give ham annoncering mod at han laaner dig noget udstyr, er langt bedre. Dete vil vaere paa et lokalt plan, og det er meget nemmere at faa et personligt forhold til en forhandler, end til en kaempe koncern.

Der er ogsaa det i det for dig, at en forhandler har et udbud af mange producenters telefoner du vil kunne teste op mod hinanden. Dette vil give din blog/ review site et neutralt synspunkt. Det er nok ikke det bedste at arbejde r**** ud af bukserne for at faa love til at anmelde et firmas telefoner, og den telefon du faar til test, ikke lever op til dine forventninger- hvad goer man saa??? Giver man en uaerlig bedoemmelse, eller en aerlig bedoemmelse der sikrer at du aldrig faar en telefon fra det firma igen? Det bedste er at vaere uafhaengig af producenter- isaer for dine laesere.... det er dem du goer det for- jeg tror ikke at noget firma i disse dage foraerer et produkt vaek til anmeldelse, uden at forvente et godt resultat. Det er derfor ogsaa vigtigt at du i din blog/ review site goer opmaerksom paa at du er uafhaengig af producenterne, og ikke i lommen paa dem, via gratis telefoner- det ville vaere et "turn off" for mig at skulle forholde mig til en anmeldelse af et produkt hvis jeg vidste at den testede vare er leveret gratis til test, der er en Quid pro Quo mentalitet der goer sig gaeldende her. 

Go vind med din ide

Adam

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Adam:
og den telefon du faar til test, ikke lever op til dine forventninger- hvad goer man saa??? Giver man en uaerlig bedoemmelse, eller en aerlig bedoemmelse der sikrer at du aldrig faar en telefon fra det firma igen? Det bedste er at vaere uafhaengig af producenter- isaer for dine laesere.... det er dem du goer det for- jeg tror ikke at noget firma i disse dage foraerer et produkt vaek til anmeldelse, uden at forvente et godt resultat.

Nu er det ikke sådan at du ikke får telefoner, fordi du giver en dårlig anmeldelse. Der kigges også på hvordan anmelderne generelt tager imod telefonen. Derudover så forvent ikke at modtag noget som helst, hvis du ikke anmelder objektivt. Altså ikke i forhold til DINE forventninger, og DINE behov, men overfor målgruppens forventninger og behov. 

Fordelene ved at få test telefoner fra en producent, er udover at du ikke betaler for det, at de typisk sender telefonerne ud FØR salget starter. Hvilket sikre at der er anmeldelser klar til salget starter (Eneste undtagelse her er så vidt jeg ved æble telefonen, som vidst slet ikke giver testtelefoner ud?) Det er sindsygt vigtigt, der er mere power i en anmeldelse NÅR en telefon kommer ud, end en måned efter. 

Husk at produkterne IKKE gives til anmelder, men at de sendes retur, og at man på de nyeste high-end modeller ikke har ret lang tid med telefonen.

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med paa at man sender telefonen retur, og kan se logikken i det du skriver, men mener dog stadig at den bedste chance i starten vil vaere et samarbejde med en forhandler, der kan udmoente sig i mange besoegende, der igen vil goere det nemmere at faa en aftale med en producent.

Adam

Fra strandby
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tror jeg vil kontakt en forhandler når jeg har fået lavet en hjemmeside har også en ide med at virksomheden kan bruge video til at fortælle om produkt istedet for en masse tekst som folk for det mest ikke gider at læse på den måde for han også noget ud af det

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Glimrende ideBig Smile

Fra strandby
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

men kan jeg ikke få fadt inogen vil jeg begynde med apps 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fin ide med apps - Overvej at bruge youtube, så det kan gå let viralt og blive delt :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)