Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Staten suspenderer Restaurant Vejlegården på Jobnet.dk pga. 3F

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:
Du må godt træffe et valg, vi tvinger dig bare til at træffe et andet et bagefter.

He he ja, det er jo præcis sådan det er, frihed til at vælge, så længe man vælger efter deres overbevisning.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

Birte Andersen:

BruunMedia:
så snart en Fagforeninger har fået den tåbelig idé at lave en blokade, så vil staten som står bag Jobnet.dk & Workindenmark.dk IKKE hjælpe med at skaffe arbejdsløse job, og hjælpe en virksomhed med at få medarbejdere

Det er jo ikke et spørgsmål om, at de ikke vil, men at de ikke må. Om reglerne er tåbelige eller ej, kan jo altid diskuteres, men paragrafen er jo meget klar. Det er jo så fagforbundet, der skal bevise, at deres blokade er lovlig.

- Hvis jeg selv eller mine børn var arbejdssøgende lige nu, vil jeg da også undre mig, hvis jeg/de blev sendt til en blokaderamt virksomhed.

Når man i 2012 laver en lovgivning som sørger for at en Fagforening for lov til at Lege Politi & bestemme hvem der må have en aktiv virksomhed og hvem der ikke må, så er der fandme noget galt!

Hvorfor vil de undre dig? 3F Laver blokade på 10+ Restauranter som overholder en overenskomst med Krifa, fuldt ud lovligt og overholder overenskomsten.. Det eneste de pampere ikke kan klare er, det ikke er en overenskomst med 3F. Så derfor laver de en blokade, og derfor beviser Mette Frederiksen, som står bag lovændringen(Lovændringerne) at de er lige lovligt knalder for meget med 3F.

Det undre mig at nogen folk stadigvæk har sådan en DDR tankegang.

Først må jeg sige at jeg betragter 3F som et af de mest amoralske foretagener i landet. Det er gennemsyret at pampervælde med fordele til de få udvalgte og deres familier, og en svinestreg som den 3F Hillerød lavede under valgkampen hvor de truede arbejdsløse med at komme til vælgermøde med SF og Social"demokratiet" fatter jeg ikke kan gå ustraffet. De burde miste retten til at være A-kasse!

I den givne sag må jeg dog sige at det ikke er Jobnets rammer her der er problemet. Hvis Vejlegården begår ulovligheder i henhold til arbejdsretten så må staten naturligvis ikke hjælpe.

Den anden side af sagen er så at det er et kæmpe problem at det her er arbejdsgiveren der har bevisbyrden og at denne kan "straffes" indtil de er frikendt. Blodpenge til og fra regeringen er et kæmpe problem - noget vi ville kalde korruption hvis det skete i andre lande. Det 3F søger her er hvad man i de mafiaforbundne fagforeninger i USA og Italien normalt kalder beskyttelsespenge.

Det er dog lovgivningen der skal på plads. Man kan ikke anfægte jobnet's aktion - dene r som den må være. 

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)