Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum på erhvervsleje

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej man mister altså ikke sit depositum. Den der erhverver ejendommen, fx på tvangsauktion, overtager forpligtelserne overfor lejerne, herunder også den skyldige saldo på depositum...

Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke ved erhvervslejemål, du indgår i konkursboet som en simpel kreditor. Det betyder at du bliver betalt hvis boet har penge tilbage, efter at de priviligerede kreditorer er betalt. Typisk får man ingen ting eller en mindre procent del.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er også den mulighed med depositum, at dette indføres i lejekontrakten således der kan stilles bankgaranti for depositaet.

Hvis banken ikke kan dette, så kan der deponeres kontant i banken, hvorefter garantien kan stilles, så er du ude af alle spekulationer omkring udlejers økonomi m.v.

Bare lige en lille "strøtanke" her ud på natten.

Tonny

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Aj, det er altså ikke korrekt. Jf. Erhvervslejelovens § 6. Kun hvis depositum er meget højt (mere end 6 mdr.), behøver hun gøre sig tanker om det....

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

@Daniel

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal du presse udlejeren!

Det er et presset marked og du kan være heldig at få en trappeaftale..

altså f.eks. 3 måneder gratis, 3 måneder halv pris og resterende til aftalt beløb..

Det kører de med rigtig mange steder + dit indskud kan ligge som bankgaranti..

Nu ved jeg ikke hvor længe det har stået til leje, men det da helt sikkert et forsøg værd!

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

nedendfor kopi af lejelovens §6,

§ 6. Lejerens rettigheder efter reglerne i denne lov er gyldige mod enhver uden tinglysning. Det samme gælder aftaler om forudbetaling af leje, indskud, depositum eller lignende, når disse beløb tilsammen ikke overstiger et halvt års leje.
Stk. 2. Ved lejeforholdets ophør skal lejerens krav efter stk. 1 dog være gjort gældende ved sagsanlæg inden 1 år fra ophørstidspunktet, såfremt det skal kunne gøres gældende mod en anden ejer end den, som ejede ejendommen, da kravet forfaldt. Endvidere skal bekræftet genpart af stævningen tinglyses uden ugrundet ophold, jf. tinglysningslovens § 12, stk. 4.

Som jeg læser det sikre §6 dig mod andre kreditorer. Men dem der har et tinglyst pantbrev får deres penge først (de priviligerede kreditorer). Hvis der er tale om et konkursbo er spørgsmålet om salgssummen vil overstige deres tilgodehavende. Det største aktiv vil i en ejendomsvirksomhed være ejendommen.

Desunden bliver det ikke oplyst hvem udlejer er, måske er udlejer slet ikke ejer af ejendommen.

Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har fulgt lidt med i denne tråd da jeg står i en situation hvor jeg ejer en ejendom (selskab) og driver en virksomhed (privat ejet). Min privat ejede virksomhed lejer ejendommen som mit selskab ejer.

 

Jeg ønsker fra min private firmas side at indbetale et så stort depositum som muligt, samt husleje, for at øge beholdningen i "ejendomsselskabet".

Er der nogle som kender lidt til reglerne hvad dette angår? Max 6 måneders depositum og en realistisk husleje i forhold til markedet? Eller kan jeg selv bestemme i og med jeg selv ejer begge virksomheder?

 

På forhånd tak.

 

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)