Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husleje og gældsanering.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Jeg er desværre én af det konkursramte under finanskrise. Min virksomhed gik konkurs, og jeg var selvkautionist overfor virksomhedslån i banken, så nu skal jeg sælge lejlighed osv. Jeg er igang med at gøre alt klar til at ansøge om gældsanering lige så snart jeg ikke ejer noget mere, men har et spørgsmål. Er der etabeleret et ca. beløb om det husleje man må bruge når man søger gældsanering? Jeg er helt enige i at man ikke skal være så fræk og finde noget til 13.000 kr,- om måned, men at få noget på ubegrænset tid (som er krav til at få gældsanering) lige nu ligger på mellem 7.500-9.000 kr,- Vil dommeren synes, at man bo “for godt” og afslag gældsanering? Jeg kan intet vejledning finde om det.

Jeg arbejder i København og er villig til at bo uden for Københavns kommune, men har desværre ikke få bedre priser her og nu. Først efter over 12 års venteliste

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Berlingske Tidende har tidligere haft en artikel, hvor dit spørgsmål var oppe og vende. Det var en dommer fra Sø- og handelsretten, som udtalte sig. Huslejeniveauet ligger på 6. -7.000 kr. for enlige og 8-9.000 kr. for en familie.

Det kan du bruge som vejlendede i forhold til hvad du nu måtte finde af bolig. Det koster også at flytte.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)