Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feed back på idé

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det lyder som et ganske fornuftigt projekt, og Som Jonas også siger, så er sådanne samlings sites som dette kendt fra andre brancher hvor de virker så vil også tro de kan virke her.

Men der er meget planlægning i dette site, og du skal have fat i rigtig mange udbydere af udstyr til sådanne fester. men får du dem alle samlet så tror jeg du kan lave et rigtig fedt site.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mundi

Du bliver nødt til at starte med en masse content. Forestil dig du er i opstarten og du henvender dig til et teltfirma. De vil som det første spørge hvor mange henvendelser du har om dagen på telte? Du har ikke nogen, så deres incitament for at lægge deres indhold manuelt på dit site er meget lille.

Jeg tror, at du skal tænke på, hvordan du kan automatisere processen, så du automatisk henter content fra de sites, som du definerer og automatisk lægger dem ind i kategorier hos dig. 

Du kan vælge en lang række forretningsmodeller. Brugerne eller virksomheder kan betale et abonnement for at være med. Det kan også være transaktionsbaseret (se ebay.com som eksempel) - altså en procentsats eller et fee for hver transaktion. På den måde koster det ikke noget for virksomhederne at være med og du får gratis content. En sidste mulighed kunne være, at virksomhederne betaler for at komme op i toppen (se jobindex.dk som eksempel). Min klare favorit er transaktionsbaseret, da jeg ikke kan forstå, hvorfor jeg skal betale, hvis jeg ikke får noget - men det virker indenfor nogle brancher.

Med hensyn til at søge kapital, så tror jeg, at det er op ad bakke. Du skal komme med mere end et godt projekt. Det en investor helst vil have er, at du har bevist din forretningsmodel, har positivt cashflow og nu skal ekspandere. Samtidig skal du helst have skabt en succes før og der skal være et stærkt team bag forretningen. Du skal opveje om du vil bruge din tid på at lave forretningsplaner, holde møder eller gå i gang med at udføre det. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg finde mig en stærk teknisk partner. I lægger begge to 15.000 kr. i projektet. Du står for alt vedr. tekster, samarbejdsaftaler, salg, markedsføring, bogføring osv. Din partner står for udvikling. På portaler som freelancer.com, odesk.com osv. kan I finde en god grafiker og måske også 1-2 udviklere der kan hjælpe til med al udvikling. I kan komme langt for 30.000 kr. hvis I kun benytter Jer af freelancere fra lavtlønsområder, men det kræver også ekstra styring fra Jeres side.

Held og lykke :)

/Jonas

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres indlæg. Det er lidt at tænke over, og hvis man kommer langt for 30-40.000, så er det heller ikke urealistisk at kaste sig ud i det, og samtidigt er man heller ikke så afhængig af indtjening fra dag et af.

Jeg er enig med dig (Jonas) i forhold til at automatisere processen. Grunden til at jeg også havde tænkt manuelt, var for at hjælpe/tilbyde de virksomheder, der måske ikke rigtig har et website, en platform, hvor folk med stor sandsynlighed søger efter deres ydelser, og hvor de nemt og billigt kunne kommunikere. Men jeg er enig i, at jo mere automatiseret det kan gøres, jo bedre.

/Martin

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke læst alle indlæg, men vil komme med et hurtigt input.

For at opbygge en masse content vil jeg anbefale dig at tilbyde et halvt års gratis medlemskab, så de kan prøve det af og du kan få en masse indhold på siden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg synes ideen er super! Jeg kunne i hvert fald ikke finde noget ligende nogen steder.

Du kunne evt. prøve at tage en snak med Morten Larsen Facebook - Twitter - Web - han har været med til at bygge Just-Eat og Miinto op. Som især kendetegner sig ved at samle en masse info under et site, og tilbyde brugerne en løsning hvor de kan finde "alt" et sted - baseret på fysiske virksomheder i hele DK - og ja - mange andre lande - og deres services. Det kan være han / hans team, har nogle gode ideer, eller kan tilbyde investorkapital, på et eller andet grundlag.

Knæk og bræk! Smile

/K

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang tak for alle jeres indput.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)