Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feed back på idé

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

For tiden bruger jeg 90 pct. af min hjerne på at tænke over en idé, jeg har fået. Det er super fedt, men også skyld i, at jeg ofte vågner om natten fordi hovedet er fyldt med tanker. Nogle dage er jeg sikker på, at ideen er genial, mens jeg andre dage kommer i tvivl. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få prøvet ideen af og evt. få lidt feed back. Jeg er sikker på, at der er en masse venlige Amino'er, som ville give feed back, men hvor offentlig skal være med sin idé. Jeg kunne forestille mig, at andre har været eller er i lignende situationer, i så fald hvad er jeres erfaringer?

MVH

Martin

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det kender jeg godt det der, men med mine egne erfaringer tror jeg tit at jeg er mere paranoid end hvad det egentlig kan svare sig at være.

Uden at der skal gå Dr. Phil i den Cool, så prøv at overvej hvorfor du er tilbageholdende med din idé

- Er ideen virkelig så sindssyg revolutionerende at ingen andre nogensinde har tænkt på den før?

- Har du Googlet ideen til ukendelighed og er du sikker på at ingen andre har brugt den før eller bruger den i dag, (internationalt)?

- Er du klar til at stå ved din idé og fortælle verden om den, og klar til den reaktion der måtte komme?

I mit eget personlige tilfælde kan jeg i hvert fald sige dig at det rigtig meget af tiden også er min egen usikkerhed der gør at jeg ikke åbner og snakker om en idé jeg har, for "hvad vil folk nu tænke?", osv..

Om det er en dårlig barndom, for mange horror-film i teenageårene eller noget tredje ved jeg ikke, men hvis min ideer er så forbandede gode som jeg selv tit går og tror, så er den største fare for at de ser verdens lys nok mest af alt mig selv, og ikke mine 'fellow' aminoer eller andre industrispioner :)

Mine 2 cents..

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I første omgang vil jeg tro at du skal prøve at snakke med venner og kollegaer om din idé.

Amino er en rigtig god hjemmeside og jeg har endnu ikke hørt om en situation hvor nogen har fået taget deres idé, men der kommer nu alligevel nogle meget mere personlige feedbacks fra venner og bekendte.

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Spil bold op ad andre. Fortæl vidt og bredt om din idé og få kritik fra andre. Risikoen for at nogen stjæler din idé, er meget mindre, end risikoen ved at lancere en firkantet dims, der skulle have været rund for at blive en succes" - citat Martin Thorborg

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Del, og du vil opleve alle andre også deler.. Du ender kun med at få mere inspiration, ved at dele :)

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input. Jeg har besluttet mig for at dele ideen og håbe på noget input. I virkeligheden kan det jo være, at den er så dårlig, at ingen alligevel gider nærmere sig den:-)

God dag

MVH

Martin

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis, du kan også være heldig at folk siger det er en super fed ide, men stadig lige har et lille tvist som bare vil gøre den endnu federe.

Måske du ikke selv har tænkt på det tvist, og måske det lige er det tvist som får din ide til at blive en kæmpe succes.

Selvfølgelig skal man ikke bare smide hele sin forretnings plan på amino.dk og bede folk læse og kommentere Big Smile

 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en kort præsentation, hvor mange detaljer ikke er med (det ville bliver alt for langt at læse:-), men input modtages meget gerne. Jeg synes ikke rigtigt at der findes noget tilsvarende i DK, men jeg kan selvfølgelig tage fejl:-) But anyway, vil det være fedt at høre jeres mening, og om ideen overhovedet holder.

 

Den idé som jeg har gået og grublet med den seneste tid, er et website, der samler alt, hvad der måtte relatere sig til fester og planlægning af fester. Baggrunden for ideen er, at jeg i forbindelse med en kandidatfest skulle finde teltudlejere, borde/stole etc. og synes, at det var uoverskueligt.

 

Derfor vil jeg gerne lave en søgetjeneste, hvor man på baggrund af en række søgekriterier (type af fest, geografisk placering, økonomi etc.) kan få samlet det man søger ét sted og på en simpel og overskuelig måde.

 

Det kræver selvfølgelig et ret stort datagrundlag, da man skal have fat i alle danske virksomheder, der kan relateres til fest (Hoteller, forsamlingshuse, teltudlejning, mad, underholdning etc.)

 

For at gøre sitet attraktivt skal alle virksomheder, der tilmelder sig sitet have adgang til deres ”egen” side på sitet, som de kan redigere i ud fra nogle definerede rammer. På den måde kan de løbende reklamere for diverse tilbud - fx julearrangementer, når man nærmere sig juletiden osv. Det som virksomheden vælger at vise på sin egen side, skal selvfølgelig kobles sammen med søgekriterierne, så det matcher det man gerne vil komme frem under – også når man fx ændre sin side.

 

Jeg tænker også, der skal være en festbørs, hvor private og virksomheder kan ”oprette” en fest, som virksomhederne så kan byde ind på (det kunne måske gøre sitet attraktivt for festarrangører og eventbureauer).

 

Ønsketænkning, er at brugerne også inspirerer hinanden til fester, og generelt skal der skrues helt op for sociale medier i forbindelse med sitet.

 

Med hensyn til indtjening tænker jeg, at man laver 3 typer af medlemsskaber basis, sølv og guld. Basis er gratis, men også begrænset (fx får man ikke adgang til festbørsen). Sølv og guld skal man betale for, men her får man også mere. Annoncering er også en mulighed, men målet er så få annoncer som muligt.  

 

Sitets fornemmeste opgave er, at gøre sig til det site, man besøger, når man skal arrangere fest. På den måde kan mindre virksomheder, hvor marketingbudgetterne ikke er til den store markedsføring (og dem som ikke går så meget op i websites og søgemaskineoptimering) også blive gjort synlige nemt og billigt plus, at de kun skal vedligeholde deres egen side på sitet.

 

Det var ideen i korte træk.

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

God i

Det er altid smart at samle ting og give folk et overblik. De største kommercielle sites på nettet har samme forretningsmodel, som den du beskriver. De har skabt en platform, som indenfor et givent område leverer overblik og gør det nemmere for folk at vælge og betale.  

Af danske eksempler: dba.dk, just-eat.dk, jobindex.dk osv. Af internationale eksempler kan nævnes: amazon.com, freelancer.com, hotels.com osv.

Så forretningsmodellen virker!

Hvorvidt der er noget branchespecifikt, som vil gøre det svært kan jeg ikke svare på. Det kunne f.eks. være, hvis der er få store spillere og du dermed ikke kan skabe nok konkurrence. Noget andet kunne være, hvis det er en branche med meget små marginer, som gør at den procentdel du får af salget ikke er nok til at skabe en sund forretning.

Ved denne type idéer skal du være opmærksom på, at der er en høj indgangsbarriere. Det tager tid og kræfter at udvikle platformen, du skal skaffe samarbejdspartnere og du skal skaffe brugere. Uden at tage modet fra dig, så skal du nok regne med, at det både er rimeligt kapitaltungt og samtidig et langsigtet projekt. 

Held og lykke :) 

 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Tak for din feed back. Du har ret i, at projektet er stort, tidskrævende og økonomisk tungt. Med hensyn til selve forretningsmodellen, er det også lidt som hønen og ægget - hvad kommer først. Gider virksomheder betale for noget, inden man kan dokumentere trafik og omvendt, gider brugerne benytte sitet inden, der er tilpas indhold. Ved du, om man starter med beta-versioner, som er gratis indtil tingene kører?

Da jeg ikke selv kan programmere skal jeg også have fat i partner, der synes om ideen, og som kan bidrage med programmering, hvilket kræver investorer som synes om ideen. Måske jeg skulle bruge 499 kr. på det nye Amino Kapital:-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)