Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp med opsætning af trådløst netværk i virksomhed

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas.... naar du faar dine access points op- goer dig selv en tjeneste. Du maa sikre dig at hvert AP, er paa enten kanal 1,6 eller 11. Igen formoder jeg at du koerer 2.4 GHz og ikke 5.0 GHz.- og ogsaa at feks. 1ste og 2nden sal ikke er paa samme kanal.

I 2.4 GHz spektrumeter der 3 ikke overlappende kanaler, og det er 1,6 og 11. Hvis du koerer dem paa feks. 1,3,6 vil du opleve adjacent  channel inteference- frekvensen paa dine ap vil overlappe- og dette vil give dig interferens, som igen vil resultere i "re transmissions" og du kan ogsaa risikere at brugere mister kontakten med deres AP.

Jeg er sikker paa at en fagmand vil goere det rigtigt, men jeg oplever stadig gang paa gang at mindre hoteler her i USA der har et wifi netvaerk sat op paa denne maade. Selv med det rette udstyr kan man smadre et netvaerk hvis man glemmer et par smaating.

Hvis du har yderligere spoergsmaal mht. din installation kan du droppe mig en mail paa adam@ab-publishing.biz

Go vind

Adam

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Thomas-Hansen:
Jeg søger hjælp med opsætning af et nyt trådløst netværk på mit hotel.

Den slags opgaver fylder en god del af vores dag :-)

Thomas-Hansen:
Hotellet er et mindre hotel på 3 etager i Københavns området.

Vi har også installationer kørende på hoteller i København, så det kan vi nok finde ud af.

Jeg vil ikke foreslå dig en løsning her i forummet, for at gøre det rigtigt skal jeg vide lidt mere om hvad du ønsker dig af løsningen.
Oftest laver vi en løsning hvor hotellet kan printe en bon ud til de enkelte gæster, og på den måde opfylde en stor del af logningsbekendtgørelsen. Det behøver på ingen måde at koste mange tusinde kroner at lave det.

Du er velkommen til at sende mig en PB eller kontakte mig på mail eller tlf.
Kontaktinfo er her: http://www.solutio.dk/kontakt/ eller her: http://www.solutio.dk/kontakt/hvem-er-hvem/

Stor hilsen
/Brian 

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Ikke for at være lyseslukker men det er ikke nok med at du "bare" har et par APer og en router.
I det at du udbyder det i kommercielt øje skal du ind og overholde logningsbekedtgørelsen, det betyder at du skal logge hvad dine gæster gør når du bruger din netforbindelse.
Hvis du ikke gør det kan du kommer ud i noget rigtigt snavs.

Hvis en af dine gæster laver noget som føres tilbage til din forbindelse og du ikke kan sige hvem det er der har gjort det, så hænger du på den.>
Der er ingen kære mor her, så logning skal du have, du skal over og have en rigtig hotspotløsning med personligt login, ellers har du ikke styr på hvem der gør hvad på din forbindelse.

Samtdig skal du også have noget trafic shaping på så en bruger ikke bare bruger hele kapaciteten.

Skriv en PM hvis du gerne vil have mere info.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 32
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Vi tilbyder netop den slags løsninger du ønsker, og kan også rådgive på alle de juridiske aspekter.
Giv lyd, så kan jeg kigge forbi til et kort uforpligtende møde, hvor vi kan gennemgå dine ønsker.

Send mig besked, så udveksler vi kontaktinformationer.

Med venlig hilsen
Ulrich Jørgensen
LogiqIT

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@Alle

Vi er i dialog nu med en virksomhed om en løsning.

@Jesper

Godt forslag. Smart med sådan en bon. Kigger nærmere på det.

Nicolay

Tak for rådet.

@Adam

Tak for din store hjælp.

@Brian & Ulrich

Tak for jeres tilbud. Vender muligvis tilbage.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)