Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken lederuddandelse skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jan 08
Indlæg ialt: 40
Fra  Goodhouse.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Haj Amino`er!!

Jeg går og overvejer hvilken lederuddandelse jeg skal tage.

Jeg er uddandet tømrer idag.

Mit mål er at blive leder for en produktions virksomhed, om det er som selvstændig eller ansat ved jeg ikke helt.

I første omgang ønsker jeg mig bare det teoretiske adgangsbeviset til sådan en stilling, men hvordan kommer jeg der til?

er der nogle af jer der laver noget lign. som kan fortælle hvad i har gjordt for at nå der til.

Mvh jakob d

 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Min første tanke er, at du skal have bygget mere uddannelse på først. Et godt bud kunne være bygningskonstruktør eller evt. ingeniør, hvis du har mod på det.

Jeg har selv haft rigtig stor glæde af en coaching-uddannelse, der varede over et halvt år ved www.annikirk.dk Pengene er givet rigtig godt ud!

Ellers er der akademi-fag, du kan bygge på som kan skræddersyes efter dit behov.

Men vigtigst af alt: Du skal allerede have præference for at blive leder. Er det en rolle du allerede bestrider andre steder og ser andre dig som en leder, så det er bare med at bygge på. Hvis du er mere stille normalt, vil det nok blive en noget større udfordring, at skulle agere leder.

Pøj, pøj med det :-)

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jan 08
Indlæg ialt: 40
Fra  Goodhouse.dk Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Jeg tror jeg vælger "grundlæggende leder uddannelse" og så evt. bygge ovenpå med au senere.

tak til jer begge for ting at tænke over og til at tage den rigtige beslutning.

-jakob-

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

god vind Jakob - husk og netværk - det er vigtigste - Når det er du bliver Leder husk og melde dig til ledernes a kasse også - de er specialester i fagen - er selv medlem og har får meget mere udbytte af netværk også ud fra egen fag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken lederuddannelse, du bør/kan/skal vælge, afhænger af mange ting, men 2 spørgsmål, der kan hjælpe dig til svar, er:

Skal du lede mennesker eller en virksomhed?

Hvad er dine svageste sider, tekniske eller personlige?

Skal du lede mennesker, kan det betale sig at kigge på, hvem du egentlig er, og hvordan du har det med andre mennesker. Kan du tåle modgang og modstand uden at flippe ud? Bevarer du overblikket, fordi du har is i maven, eller fordi du er god til at planlægge og dermed er på forkant med fremtidige problemer?

Skal du lede en virksomhed, er en MBA måske en god ide.

Har du en teknisk god uddannelse, så du kan besvare de mange, smarte og avancerede spørgsmål, der vil komme i fremtiden? Eller er dine svageste sider i virkeligheden personlige, fx at du er nærtagen (kan afsløres på, hvordan du reagerer på kritik), har du følelsesmæssig selvtillid (ikke intellektuel selvtillid), så andre mennesker godt kan være bedre/klogere/smartere end dig uden at det slår dig ud? Ser andre dig som en autoritet eller som en ligestillet kammerat?

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker at arbejde ved de større virksomheder, så er en anerkendt uddannelse ofte nødvendigt. Ser du på produktionschefer i de større danske virksomheder så har en stor andel af dem en længere videregående uddannelse som fx ingeniør. For at se hvilke uddannelser virksomhederne efterspørger kan du fx søge på produktionschef på jobindex.dk og se hvad de efterspørger.

Det kunne derfor være yderst relevant at tage et kig på fx diplomingeniøruddannelsen som jeg henviser nedenfor. Hvis du er uddannet tømrer, er jeg sikker på at du hurtigt kan læse et par fag op og komme igang:) http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/tekniskeogteknologiskeudd/diplomingenioer_-_produktion.aspx

Held og lykke!

Fra København
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob

Et interessant bud kunne også være Steen Hildebrandts nye Mini MBA Lederuddannelse, Aros Mini MBA. Har du tjekket den?

VH Anders

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Det afhænger i høj grad af, hvilken produktionsvirksomhed som du påtænker - en diplomuddannelse i ledelse ville være et bud, som har et meget praktisk udgangspunkt. Du vil også møde mange ligesindede, som har en praktisk baggrund, og ønsker at bygge noget mere teori ovenpå.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)