Hej allesammen, Jeg håber rigtig meget i kan hjælpe mig og min kammerat, vi er kommet en smule i "vanskeligheder". Vi har etableret et smykke firma for ca et års tid siden og fandt en kinesisk fabrik der skulle producere tingene for os, dernæst efter lange samtaler med fabrikken aftalte vi at den første ordre vi placerede hos dem var på knap 50.000 DKK. Til vores store ulykke begyndte alle tingene at smitte af, og vi fandt ud af tingene var ikke blevet belagt med guld som lovet, men blot med acryl maling. Vi klagede og fandt efter 3 mdr ud af et kompensations program med dem, og vi besked på at vi ville modtage halvdelen af vores kompensation i start juni, MEN vi har intet hørt fra dem i snart 4 uger, vi har skrevet utallige emails og ringet rigtig mange gange uden svar. Har i nogen idé om hvad vi kan gøre? true med et "lawsuit" eller lignende? Håber rigtig meget i kan hjælpe, fordi vi har en masse købere der står og trækker i os, butikker osv - som vi ikke kan levere til som ellers lovet. Mvh David |
Jeres chancer for at få pengene igen er givetvis dårlige. Om I skal lægge sag an m.m., er jeg ikke den rigtige til at svare på.
Jeg ville i jeres sted bruge min tid på kunderne frem for at bekymre mig om kompensationer og sagsanlæg. I risikerer at brænde jeres broer med fremtidige samarbejdspartnere, og det kan vise sig at være langt mere værd end 50.000.
Har I talt med dem? Har I fortalt dem, hvorfor I ikke har leveret? Har I overvejet alternative indkøbsmuligheder, så I kan levere som aftalt?
Sørg for enhver pris for at holde tæt konkakt med dem. Det er frustrerende ikke at få det, man har bestilt, men det bliver ti gange værre, hvis man samtidig ikke kan få fat i sin samarbejdspartner.