Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi importerer smykker og føler os snydt, hjælp os

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Onbooked I/S Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg håber rigtig meget i kan hjælpe mig og min kammerat, vi er kommet en smule i "vanskeligheder". Vi har etableret et smykke firma for ca et års tid siden og fandt en kinesisk fabrik der skulle producere tingene for os, dernæst efter lange samtaler med fabrikken aftalte vi at den første ordre vi placerede hos dem var på knap 50.000 DKK.

Til vores store ulykke begyndte alle tingene at smitte af, og vi fandt ud af tingene var ikke blevet belagt med guld som lovet, men blot med acryl maling. Vi klagede og fandt efter 3 mdr ud af et kompensations program med dem, og vi besked på at vi ville modtage halvdelen af vores kompensation i start juni, MEN vi har intet hørt fra dem i snart 4 uger, vi har skrevet utallige emails og ringet rigtig mange gange uden svar.

Har i nogen idé om hvad vi kan gøre? true med et "lawsuit" eller lignende?

Håber rigtig meget i kan hjælpe, fordi vi har en masse købere der står og trækker i os, butikker osv - som vi ikke kan levere til som ellers lovet. Sad

Mvh 

David

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres chancer for at få pengene igen er givetvis dårlige. Om I skal lægge sag an m.m., er jeg ikke den rigtige til at svare på.

Jeg ville i jeres sted bruge min tid på kunderne frem for at bekymre mig om kompensationer og sagsanlæg. I risikerer at brænde jeres broer med fremtidige samarbejdspartnere, og det kan vise sig at være langt mere værd end 50.000.

Har I talt med dem? Har I fortalt dem, hvorfor I ikke har leveret? Har I overvejet alternative indkøbsmuligheder, så I kan levere som aftalt?

Sørg for enhver pris for at holde tæt konkakt med dem. Det er frustrerende ikke at få det, man har bestilt, men det bliver ti gange værre, hvis man samtidig ikke kan få fat i sin samarbejdspartner.

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, i er vel bare blevet snydt. :( Det sker desværre rigtig ofte for små nyopstartede virksomheder. Jeg ser de 50.000 kr. som værende forsvundet, med mindre i tager til Kina og tropper op på virksomheden.

I skal selvfølgelig blive ved med at lægge pres på dem over mail og telefon, men jeg har min tvivl om det vil lykkedes for jer.

For mig at se er der ikke andet at gøre end at starte på ny. Måske endda hvis virksomheden er skrøbelig lukke den og tage tabet, og så starte igen.

Jeres potentielle kunder venter ikke ret længe (med mindre de er ualmindelig loyale) - så spørgsmålet er hvor I skal lægge jeres indsats. Jeg hvis I stadig tror på konceptet, så vil jeg starte forfra med en "sikker" leverandør, som I har opsøgt og lavet skriftlige aftaler med.
(jeg ved selvfølglig ikke hvordan aftalen med jeres nuværende leverandør er strikket sammen)

Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Som de andre skriver så er pengene nok væk, jeg oplevede det samme.

Jeg kan forstå du mangler nogen der er til at stole på der kan støbe de smykker du skal have lavet.

Hvis du skriver på min mail peter@littau.biz så kan give dig navnet på det støberi i tyskland jeg bruger. Det er naturligvis dyrere end i Asien, men produktet er godt, de kan stå for hele processen og de er til at stole på.

MVH Peter

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej hvor træls! Jeg håber i kommer ovenpå igen selvom det er vildt træls! Hvordan kom i snak med det pågældende firma?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David.

Du har givetvis tabt dine penge, den eneste måde jeg umiddelbart ser du kan få noget igen er få nye varer med en anden specifikation / udførelse, så I ikke får samme dårlige produkt med acryl farve.

Mit forslag til jer er at spørge om leverandør om nye produkter ; næsten lige meget hvilke for få bar noget igen. Når en kineser først har fået pengene er de utrolig svære få dem til betale tilbage, men derimod mere villige levere nogle nye produkter.

Tage til Kina vil være som slå i en pude samt det koster for både rejse / ophold samt tabt arbejdstid (selvfølgelig kan I se andre leverandører mens I er der), ringe hmm de er ligeglade så igen ; prøv få nogle erstatningsvarer fra dem eller indse pengene er tabt.

Skal i fremover have smykker er jeg gerne behjælpelig med dette da jeg handler med smykker i forvejen samt kender et hav af producenter. Det er lidt dyrere end Kina - meget lidt - men tilgengæld får I varer der kan bestå ædelstenkontrollen, dvs uden bly & nikkel samt returret og en dansker der laver QC inden afsendelse.

Skal du handle med Kina fremover, sørg for ha din egen mand derude, brug evt. 2 mand derude som ikke kender hinanden men begge ved der er en anden som også giver priser og oplysninger, det koster lidt ekstra på den korte bane men du vinder maraton.

Pøj pøj

HH

PS - Jeg er jo i DK i disse dage og vi kan da mødes over en kop mocca til en snak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Spørgsmålet er om firmaet overhoved anerkender at der er tale om fejl på smykkerne?  Har i før produktions start aftalt nogle specificationer på de enkelte smykker med firmaet?

Glemt alt om "lawsuit" i et land som ikke en gang ikke har et velfungerende retssystem - det kommer i ikke så langt med. Var jeg Jer ville jeg i første omgang anbefale at i søger hjælp hos den danske ambassades handelsafdeling i kina.  Forklar dem prolematikken og lad dem rådgive Jer.

 

Mvh

Ravn

 

 

 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Hansen:
men tilgengæld får I varer der kan bestå ædelstenkontrollen, dvs uden bly & nikkel

Nu er det jo ikke ædelmetal kontrollens opgave at kontrollere for bly & nikkel samt andre skadelige stoffer. Ædelmetal kontrollens opgave er at kontrollere for indholdet af ædelmetal svare til det angivne på smykket.

 

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Ja, undskyld den var formuleret forkert, det jeg mente var at få produkter der følger dansk lovgivning, så de inderholder det der fremgår at varebeskrivelsen heriblandt så de består her i blandt ædelsten kontrollen samt der ikke er nikkel og bly i de produkter hvor det er forbudt.

Tak for rettelsen..

Mvh

HH

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Onbooked I/S Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tusind tak for jeres svar allesammen, det har været yderst behjælpeligt. 

Sandsynligvis er pengene væk, men vi har fået kontakt med et kinesisk firma som for en beskeden sum af 600,- tager ud og tjekker fabrikken og kontrollere smykkerne osv. Dette har vi i overvejelserne i øjeblikket. Hvad er jeres mening til det? 

Derudover har vi prøvet at kontakte en anden medarbejder indenfor virksomheden, hvor vi fortalte at vi var interesseret i at placere en stor ordre samme sted - dette svarede de gladeligt og hurtigt på (mærkeligt nok). Så måske som Henrik Hansen siger skulle vi prøve at fortælle dem at vi vil placere en ny ordre og derved få tingene hurtigt, så vi stadig kan nå at levere til vores kunder. 

Vores aftale med leverandøren har vi på skrift, herunder lovede de også 2års garanti på smykkerne (at det ikke ville smitte af, og kvaliteten var lavet af de ting som aftalt, guldbelagt, sølvbelagt osv).

Derudover havde vi også aftalt et kompensations program for 2 mdr siden, med at de skulle levere nogle nye smykker til os - på deres regning. 

Vi ved ikke endnu om vi vil give op, eftersom vi er 2 unge iværksættere er de 50.000 rigtig mange penge for os.  

@Peter - det lyder rigtig spændende, vi sender dig en mail inden længe. Så kan vi hører nærmere omkring priser mm

@Kristoffer Hjerrild - igennem Alibaba.com, virksomheden er verificeret gold member så vi regnede med at de var pålidelige nok. 

@HenrikHansen - Hvad er din email? kunne godt tænke mig at hører mere om det, bliver det produceret herhjemme i DK? 

@Ravn - Har sendt en mail til ambassaden ang problematikken, så må vi se om de kan være behjælpelige på nogen måder. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)