Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linke (dybt) til andre nyhedssider?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Selvom jeg har læst mig igennem en del tråde og artikler, synes jeg stadig lovgivningen på dette område er lidt forvirrende.

Er i opstartsfasen af et nyhedssite, der som udgangspunk skal være kvit og frit, samt ingen bannere eller reklamer.

Problemet ligger i, at jeg umiddelbart vil gengive nyhedsartikler fra flere af de større nyhedssider her i landet. Jeg kan forstå der bliver set meget ned på denne type sider fra nyhedssiderne selv. Mit mål er altså ikke kommercielt, og planen er at debattere artiklerne, problemstillingerne osv.

Kan forstå at det også er "ulovligt" hvis man "systematisk" crawler nyhedssiderne for derefter at linke til de enkelte artikler fra min egen.

Dette ville selvfølgelig være direkte links, og altså ikke frames.

Hvad siger lovgivningen om citering i samme situation? Altså en kort beskrivelse af en artikel/et emne, og så et link til denne.

Alt ovenstående er selvfølgelig med link til både artikel og kilder.

Newz.dk er kendte for direkte at linke til deres citerede artikler, dog synes jeg ikke jeg kan finde nogle fra de større danske sites. Er dette fordi der er en foregående aftale imellem news og deres kilder/sites?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)