Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde springer fra projekt midt i forløbet og vil ikke betale

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Hvis der er en god mail korspondance og med hans navn og adresse i signaturen, så vil jeg tro du står med en god sag. Man kan sikkert i mail korspondancen se at der er aftalt nogle ting. Men om det er nok skal jeg ikke kunne sige, hiv fat i en advokat, evt fin en af dem her inde på amino.dk og spørg dem.

Men ellers har du nu lært at man ikke skal starte et større projekt uden en underskrevet kontrakt.

Et lille sidespørgsmål, kunne man ikke et system hvor ens kunde skal logge på med sin NemID og acceptere en kontrakt så er der ikke noget som skal sendes frem og tilbage?

 

Fra SLET MIN KONTO
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I har selvfølgelig ret i man skal holde det mistet beløb op i mod hvad det koster, at drive beløbet.

Og jeg tror, at det bedste vil være, at tage den lærestreg med mig og fremover ikke være flink til at starte projekt før der foreligger en underskrevet kontrakt og ikke godtage dårlige undskyldninger, som afventer CVR registrering.

I skal alle have tak for jeres gode kommentar.

Ha' en god dag

Fra SLET MIN KONTO
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:
Et lille sidespørgsmål, kunne man ikke et system hvor ens kunde skal logge på med sin NemID og acceptere en kontrakt så er der ikke noget som skal sendes frem og tilbage?

Dette er jo en interessant løsning. men jeg ved også at banker stadig kræver underskrift, da man er usikker på om hvordan en NemID underskrift er aftale bindende.

Men det kunne være interessant at undersøge nærmere.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:

Et lille sidespørgsmål, kunne man ikke et system hvor ens kunde skal logge på med sin NemID og acceptere en kontrakt så er der ikke noget som skal sendes frem og tilbage?

Det kunne man som sådan godt, og egentlig ikke en dum idé. Det skal dog kunne tjene nogle penge på en måde, da NemID koster 1kr. per session (login/signering) for tjenesteudbydere (eller 3,12kr. per unik bruger per år).

Og NemID er juridisk bindende: https://www.nemid.nu/om_nemid/regler/

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil hvertfal gøre processen med underskrift langt hurtigere.

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

Det kunne man som sådan godt, og egentlig ikke en dum idé. Det skal dog kunne tjene nogle penge på en måde, da NemID koster 1kr. per session (login/signering) for tjenesteudbydere (eller 3,12kr. per unik bruger per år).

Okay det er egentlig ikke så galt, hvis ens kunde altså ikke logger ind konstant for at tjekke kontrakten.

Men det kunne være en forretningside til en som ville lave det, et system hvor folk kunne lægge en kontrakt op, og så få kunden til at skrive under. for der efter at sende kontrakten til kunden og forhandleren, med en eller anden notits i bunden som siger at kontrakten er underskrevet via NemID på et website. og så skal det ellers laves i PDF og lukket så folk ikke kan rette den.

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet, samme post som forrige svar. Amino.dk fejlede jeg trykkede tilbage og indsendte svaret igen, og fik 2 svar :D 

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, hvis man nu tog 25kr. per kontrakt oprettet, så kunne man jo bare tage 3,12kr. per unik bruger. Så kan de logge ind alt det de vil - det koster kun 3,12kr. om året Smile

Og NemID er juridisk bindende: https://www.nemid.nu/om_nemid/regler/

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da hvertfal et oplagt forretnings område i så fald. 

 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre du har skudt dig selv lidt i foden !  Ud fra hvad du skriver, tolker jeg følgende: Der er fremsendt kontrakt til kunden inden projektet blev startet og efter det aftalte og kontraktens orlyd skulle denne engtlig underskrives før projektet blev påbegyndt..  Kunden kan derfor måske påberåbe sig at han ikke har indgået aftale, idet han netop IKKE har underskrevet kontrakten..   Så her havde du faktisk været meget bedre stillet ved ikke at have fremsendt kontrakt, så kunne du have påberåbt dig købelovens §§ 5 & 6

Hvis det ud fra mail korrespondancen med kunden fremgår at kunden har igangsat arbejdet og er klar over dette så mener jeg dog at du har en god sag.

Hvis det er tilfældet vil jeg gerne hjælpe dig gennem mit inkassofirma Inkassoenheden.dk 

En konkursbegæring kan være et udemærket værktøj som tommelskrue, hvis folk har penge ellers ikke. Men det er et dyrt værktøj at bruge.

Fremtidsmæssigt så tænk på at selvom folk ikke har et cvr nr. kan de jo godt betale dig et aconto beløb til garanti for fremtidige regninger, så hans undskyldning skulle du nok ikke være hoppet på.

Ellers var der en gang en der lærte mig at en gang i mellem, hvis noget går galt, så må man stoppe op og spørge sig selv om man lærte noget af det. Og hvis man gjorde det så var det ikke helt spildt.

God vind til alle derude :-)

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)