Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter-SU - Vil det kunne styrke iværksætterkulturen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Socialdemokratiet har netop på baggrund af en undersøgelse foreslået, at indførelsen af en iværksætter-SU kan være med til at styrke den danske iværksætterkultur. Forslaget har delt vandene.

Men hvad synes I?

Vil en iværksætter-SU kun medføre, at virksomheder, der egentlig ikke har potentiale, kan blive realiseret?
Eller er det vejen frem mod et endnu mere innovativt iværksættermiljø?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
For så vidt kan ideen jo være ganske fin - men hvem skal være dommer for hvilke type 'virksomheder på tegnebrættet' der skal have denne 'SU'?

Der sidder jo rigtig mange rundt om i landet med den samme ide og drøm om at lave nøjagtig de samme ting - og hvor en SU Iøvrigt ikke vil gøre fra eller til - og hvor den i værste tilfælde blot bliver en sovepude eller et behageligt tilskud.

De som har de gode og bæredygtige iværksætter- ideer skal nok finde en vej og en løsning...

Har svært ved at se pointen med en egentligt SU...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro at mange nye iværksættere hurtigere vil få sat deres idé til livs, hvis de vidste der var lidt støtte at hente. Men som Lasse siger, så evner de fleste at få gang i hjulene hvis de virkelig brænder for det.

Så det kommer nok kun til at gøre en lille forskel - men det er selvfølgelig også en forskel.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt:
Har svært ved at se pointen med en egentligt SU...

Lasse

Det kunne være interessant at høre, hvorledes du ser en bedre løsning end SU i Danmark?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser umiddelbart et problem med denne iværksætter-SU model.

Jeg gik direkte fra universitetet til en tilværelse som iværksætter. Og lad mig bare sige det som det er, det var en mega fiasko. Jeg manglede simpelthen erfaring og viden. Det tekniske havde jeg styr på, men ikke business delen. Jeg lukkede derfor virksomheden, med underskud der skulle betales af på.

Efter nogle få år i gode jobs som udvikler og produktchef startede jeg virksomhed igen, og der var en verden til forskel. Jeg havde langt flere strenge at spille på, i form af erfaring og business viden. Jeg var blevet en bedre iværksætter ved at få noget erhvervserfaring.

Jeg er sikker på at der findes mange iværksættere som succesfuldt går direkte fra uddannelsen til at blive iværksætter. Men jeg er også sikker på at der er mange, sandsynligvis flere, som har bedre chancer for at bide sig fast som iværksætter, hvis de har noget erhvervserfaring i bagagen.

Derfor er jeg ret lunken mht. iværksætter-SU, hvis det kun gives til unge der lige har afsluttet deres uddannelse.

Mvh Carsten

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil man frem og starte selv, så gør SU ikke en forskel. Jeg tror i højere grad det bliver en hvilepude.

Nej, det der skal gøres er derimod at fjerne problemer. Fjern udgifter til affaldsafgift, fjern folk der ånder en i nakken, og evt. lad et ApS koste lidt mindre at oprette, så man ikke ligefrem skal have en masse penge op af lommen fra start. Gør det lettere at komme i gang, men uden ligefrem at gøre det interessant at starte virksomhed, bare fordi du får penge.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er fin hos de rette hoveder.
Men hvad med dem som nasser, er dovne og vil vælge SUen fordi de kan og ikke fordi de brænder for deres virksomhedsidé.
Ved ikke om man kan søsætte sådan noget uden der går kludder i det.
Synes man skal sætte sejl på andre områder så vi får skabt noget vækst og gør det endnu nemmere at være iværksætter i Danmark.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt:
For så vidt kan ideen jo være ganske fin - men hvem skal være dommer for hvilke type 'virksomheder på tegnebrættet' der skal have denne 'SU'?

MarkedetWink Nå nej, jeg havde helt glemt at planøkonomi er mere effektivt.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke det er nogen god idé. Tilskuds- og støttecirkusset må stoppe. I kølvandet på 'Iværksætter-SU' får vi så også offentlige- og offentligt finansierede ansættelser i konsulent og rådgivningsindustrien. Når 'Iværksætter-SU'-modellen viser sig at fejle, så bliver konklusionen, at man har brug for flere offentligt ansatte til at hjælpe de ny-uddannede igang.

Dagpenge vil stadig være cirka 3 gange højere med ret til ferie og nogle ugers uddannelse. 

Alt er galt.

:)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)