Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ned justering af fragt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et spørgsmål angående fragt. I vores webshop har vi fast fragt fx 39 kr. uanset ordre størrelse. Men hvad gør i når I modtager en ordre som koster mindre end fx 39 kr. at sende? Ned justerer i fragten manuel på kundens ordre til det pakken koster at sende eller hvordan?

Vil gerne give en god service, men det tager også bare tid at ned justere fragten.

Håber mit spørgsmål var til at forstå Smile

De bedste hilsner

Agnete

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agnete.

Jeg tager 25,- kr. i fast fragt på min webshop.

Nogle produkter koster mig 16,- kr. at afsende, nogle 25, 35 og 46,- kr. Hvis kundens produkt koster 16,- kr. i fragt, så lader jeg stadig kunden betale 25,- kr. Differencen på de 9,- kr. kan f.eks gå til emballage? Jeg har prøvet at finde et midterpunkt, som jeg selv synes er fair. For nogle af ordrene mister jeg også penge på levering.

Nu afsender jeg som "brev" og har også den mulighed at indstille shoppen, at kunderne betaler efter vægt. Dvs. f.eks 50g koster 16,- kr. 100g koster 25,- kr. osv osv.

Med venlig hilsen
Martin Jensen

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 36
Fra  brugtfotoudstyr.dk Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du i stedet for fragt kalder det for forsendelsesomkostninger, kan du sætte en fast pris som du gør i dag. Er fragten mindre end 39 kr. kan du altid forklare dig med, at det ikke kun er fragt som beløbet dækker.

http://brugtfotoudstyr.dk Danmarks handelsside for køb og salg af brugt fotoudstyr - og det er gratis

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 83
Fra  Betweens Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lade kunden betale 39 kr. i fragt

Men efter mit synspunkt er der kun en vej frem og det er gratis fragt.

Så må stk salget blive bedre på en anden måde.

Mvh. Jakob

http://www.betweens.dk/shop/frontpage.html - Køb børnetøj, drengetøj og pigetøj hos Betweens.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agnete. 

Vi har prøvet mange forskellige muligheder af med fragtpriser, og i vores ene webshop er kunder faktisk ligeglade med om fragtprisen er det ene eller det andet. Vi har ikke kunne måle forskel i vores splittest. Men på vores anden webshop hvor vi sælger modetøj med store rabatter, her betyder fragten virkelig noget. 

Jeg mener dog satens at i kan lave en fast fragtpris på fx 39. Det er en god fragtpris. Vi har af erfaring fundet ud af at det er godt at kunne tjene lidt på fragten, da det faktisk er en omkostning på flere hundrede tusinde om året. Så hvis man kan hive bare en lille indtjening hjem der, så hjælper det godt på regnskabet. 

Simon

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er overbevist om, at gratis fragt er vejen frem. Hvis produktet er til det, så sælg det lidt dyrere og hent fragten derigennem, således indtjeningsmargen bliver den samme.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agnete,

Min erfaring er, at den mest simple løsning virker bedst. Forstået på den måde, at have een pris på din fragt er til at forstå for kunden. Så hvis du giver flere fragt priser (alt efter ordrens størrelse), skal kunden sætte sig ind i for mange ting, og forlader måske derfor siden. 

Så mit svar ville være; hav een pris på fragten uanset størrelse. (jeg plejer at lave alle tilbud inkl fragt, så er det super let for kunden at forstå)'

Håber det kan hjælpe dig.

Venligst

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres rigtig gode svar. Det gav mig en hel del at tænke over, og lige nu overvejer jeg at lave gratis fragt i en prøve periode for at se forskellen. Måske det er vejen frem og man bare skal se det som en service.

De bedste hilsner

Agnete

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)