Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-nummer ikke tilladt i almen lejebolig :( Hvad så nu?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Juiced Up - Lej anlæg København Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Registrer det! Det opdager de aldrig alligevel...

Lej højtalere, lydudstyr og lys. Lej Anlæg København

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Andet svar fra boligforeningen:

Hej Lea.

Det er Højstrup der har besluttet at vores boliger kun må bruges til beboelse. (står på forsiden af din lejekontrakt.)

Den beslutning er truffet i henhold til Lov om leje af almene boliger kapitel 13 § 79 der siger:

Lejeren må ikke uden

Venlig hilsen

Der manglede noget af mailen, så det lykkedes mig at finde resten på nettet Lov om leje af almene boliger:

§ 79. Lejeren må ikke uden udlejerens samtykke bruge det lejede til andet formål end aftalt. (synes dog det er en smule vagt formuleret... Confused men det er nok bare mig der er bitter over at jeg ikke må)

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lea:

Det er Højstrup der har besluttet at vores boliger kun må bruges til beboelse. (står på forsiden af din lejekontrakt.)

Den beslutning er truffet i henhold til Lov om leje af almene boliger kapitel 13 § 79 der siger:

Lejeren må ikke uden samtykke bruge det lejede til andet formål end aftalt.

Hej Lea,

Netop det at det er lidt vagt formuleret kan bruges til din fordel, lad mig prøve at forklare hvorfor :

Du oprettere et enkeltmandsfirma som f.eks. automekaniker (vi forudsætter at du bor hvor du bor nu) og har dit værksted i Tommerup, dit cvr´-nummer er hægtet fast på dig som person så det ser ud som om at du driver værkstedet på anden sal i en boligblok men din virksomhed drives rent faktisk i Tommerup, derfor kan du selvfølgelig (som jeg ser det) oprette dit cvr-nummer der hvor du bor.

Alternativt kunne du ha' dit cvr-nummer på adressen i Tommerup og måtte derfor ikke skrive brouchurer på din computer derhjemme da man jo ikke må drive erhverv på din adresse, hvilket jeg mener er en forkert tolkning af loven.

Det som er meningen med loven er at man ikke kan leje en almennyttig bolig og så drive f.eks. frisørsalon på adressen da det vil betyde et evigt rend af kunder op og ned af trappen til gene for de andre beboere, hvilket man jo godt kan forstå.

Jeg ville hvis det var mig, registrere mit enkeltmandsfirma og så lade det være ved det.

Håber at du kan bruge svaret.

Bo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo:
dit cvr´-nummer er hægtet fast på dig som person så det ser ud som om at du driver værkstedet på anden sal i en boligblok men din virksomhed drives rent faktisk i Tommerup

Det er korrekt at et CVR-nr. for så vidt angår enkeltmandsfirmaer er hægtet op på den enkelte person, men det er ikke det samme som at adressen for firmaet følger folkeregisteradressen. I dit eksempel vil det korrekte være, at registrere virksomheden på værkstedsadressen.

Der er netop tale om en stærk formulering af paragfen, som ikke er til at misforstå. Du må ikke ikke bruge det lejede til andet end det aftalte, som i følge lejekontrakten er beboelse. Der kan ikke herske tvivl om indholdet af denne paragraf.

Det kun når subjektive holdninger, egne følelser og retfærdighedsbegreber tager over, at du kan komme til din konklusion. Den holder bare ikke i retten....

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo:

Hej Lea,

Netop det at det er lidt vagt formuleret kan bruges til din fordel, lad mig prøve at forklare hvorfor ...

Mange tak for dit svar! Det gav rigtig god mening for mig og var til stor hjælp.

Hvis scenariet nu var at jeg arbejdede freelance, og f.eks. skiftede arbejdsplads fra måned til måned alt efter hvilket firma der nu havde hyret mig, så ville det jo også give mening at CVR var tilknyttet mig som person (og derved min adresse) og ikke en bestemt arbejdsplads.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker meget underligt, at du får så dan et svar fra foreningen. I dag har Gud og hvermand jo firma, så jeg kan ikke forstå, hvis der skulle være sådanne regler. Det hænger jo nok ved fra 'gamle dage'. Man ser da også læger og tandlæger osv. i almennyttige boliger. Jeg tor ikke på, den der holder i retten. I øvrigt skulle du slet ikke have spurgt, men det er jo for sent - sådan er det at være et 'ordentligt' menneske!

Se i øvrigt et svar her fra familieadvokaten.dk:

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-352.html

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Garamond:
I øvrigt skulle du slet ikke have spurgt, men det er jo for sent - sådan er det at være et 'ordentligt' menneske!

Jep, sådan noget sker altid for mig :D Jeg vil gerne gøre tingene efter reglerne, og så opstår der bare problemer.

Mange tak for linket Skype-Smile

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@Henrik,

Nu kan det godt være at jeg er meget uretfærdig her men syntes du at der er ok at give en stjerne for mit svar ?

Mvh

Bo

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg drive mit virksomhed fra min lejer bolig siden 2007..

og jeg har 4 venner i samme situation.

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)