Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af E-Firma som mindreårig - Mangler lidt advice.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Som nogen af jer måske ved, har jeg gået et stykke tid med tanken om at starte et firma, der hoster Minecraft server, og muligvis sener går vidre til andre spil (CSS, Battlefield etc.) 

Nu er jeg bare kommet i tvivl, om hvorvidt det er lovligt, når jeg er under 18, at starte firma. 

Jeg regner ikke med at registrer mig, medmindrer det bliver nødvendigt, som det ikke bliver, da jeg er helt sikker på ikke at tjene mere end 50.000.

Så, er det lovligt?  Jeg har penge nok til alt der skal bruges på firmaet (Dedikeret server, kontrol panel etc.) men mine spørgsmål ;)

Er det nødvendig at registrer sig?

Andet jeg skal vide, når jeg vil starte firma? 

Og hvis nogen, evt. vil "coache" mig de gang jeg skal bruge det, så ville jeg også værer taknemlig, kan evt. forgå over skype/mail.

Tak på forhånd

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad være....

Arbejdet ift lønnen er ikke god og der er ikke mange af spillerne der ville være i live i dag hvis de skulle betale alle deres medarbejdere løn!

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam,

Jeg synes du er i gang med noget spændende. Det kan godt være at du ikke bliver millionær i morgen, men det område omkring spil hosting vil der blive tjent mange penge på over de næste 10 år, så jeg vil anbefale dig at kaste dig dig ud i det, hvis du er dygtig og brænder for det. De kompetencer og netværk du får, bliver meget værdifuldt, når du bliver ældre. Hvad er din drøm? 

Min søn har selv brugt BeastNode.com til at spille Minecraft, og vil absolut anbefale andre, at benytte denne service i stedet for at sidde og rode med firewalls etc derhjemme. Hvis det er en sådan service du vil udbyde til spilhungrende, så er der klart et behov. Men husk at du skal kunne konkurrere med BeastNodes service og priser, hvis du skal have kunder ud over dine nærmeste venner. Og det kræver hårdt arbejde. Du skal nok allerede nu tænke på at bruge en SaaS eller PaaS-platform, feks Amazon Web Services, hvis du ikke skal gå død i server og firewall tuning. Jeg kan ikke anbefale dig, at basere det på en server hjemme under skrivebordet.

I og med du er under 18, skal du have en myndig ind over, når du indgår juridisk bindende aftaler, f.eks. når du udbyder et produkt til andre, uanset om det koster noget. Se denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/60393.aspx. Ellers kan folk sige, at aftalen med dig, feks om at de skal betale for din service, ikke er gyldig, fordi du er umyndig. Og det kan vi ikke have... 

En anden mulighed var at holde det på hobbyniveauet indtil videre. Du kan sagtens kalde det 'Adams Gaming' alligevel, men du kan ikke lovligt kræve penge for noget uden at have et registreret firma.

Jeg vil meget gerne holde kontakten, hvis du mener jeg kan bidrage med noget. Min email er jbh@biwise.dk. Det er ikke sikkert jeg svarer med det samme, da jeg har en del at se til. Arbejder for et firma, BIWise A/S, som er nogle af Danmarks bedste indenfor Business Intelligence. Vi overvejer at lancere et produkt baseret på cloud teknologi. Så vi kommer muligvis til at benytte de samme platforme.

PS. Tag dig ikke af hvis du møder nogle sure mennesker, der prøver at tage modet fra dig. Det er blot fordi de ikke er lykkedes selv.

Med venlig hilsen,

Jakob Bjerg-Heise

Senior Solution Architect

BIWise A/S

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)