Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uopfordret mail ulovligt modtaget?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi har modtaget en uopfordret mail fra 2 undervisere på århus juridisk universitet. 

Vi har ikke bedt om denne mail, som indeholder et spørgeskema. Jeg har derefter kontaktet universitet, som ikke mener at de har gjort noget galt, i det der er tale om "forskning" og at da vi ikke er reklame beskyttet, mener de at de i deres gode ret til at sende os mails som det lyster dem. 

Vi har ikke tidligere været i dialog med universitet og har ikke bedt om at blive kontaktet af dem. 

Er dette lovligt fordi vi ikke er reklamebeskyttet? 

Mvh

Jonas

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Jonas

Jeg tror (og understreger tror) ikke at de har gjort noget ulovligt. De sælger jo ikke noget udfra din beskrivelse af mailens indhold.

Nogle gange undrer jeg mig dog over at folk generelt hidser sig op over en enkelt email. De vil under alle omstændigheder være i deres gode ret til at ringe jer op og spilde flere minutter af jeres dag.

En email tager max et par sekunder at skimme og slette.

Jeg ville være en glad mand, hvis dem der på daglig basis ringer til mig og forsøger at sælge reklamer, bannerannoncer, trafik, radiospots etc. bare gad at sende en mail, så jeg kunne slette den hurtigt.

Venlig hilsen
Ole
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke med forskning, der er jo så mange regler.

Men udover dette har det intet at gøre med at være reklamebeskyttet, når det gælder email. Man må simpelthen ikke sende uopfordret mails, til folk hvor man vil have de skal købe/gøre noget.

Vh Jimmi

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik faktisk samme mail. Og undrede mig meget over hvordan de havde fået fat i min email.
 

 iPhone 6

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Ja, det kan godt være lidt irriterende med mails man ikke synes er relevante eller føler lidt som spam. Det kommer jo selvfølgelig også helt an på hvordan de er skrevet.

Men jeg er meget sikker på at der for ikke så længe siden kørte en sag med forbrugerombudsmanden omkring lige netop det du skriver her. Der var sendt adskillige mails ud til virksomhedskunder med et survey, som havde til formål at "lede" kunderne til at fange interesse for virksomhedens produkter.

Så vidt jeg erindrer endte konklusionen med, at det er ganske legalt at sende spørgeskemaer, surveys og andet ud, så længe der ikke indgår nogen form for markedsføring i de mails og virksomhedens produkter/ydelser må ikke være nævnt.

Så jeg tror at du bare skal slette de mails og sige at det var det, Men heldigvis er det jo ikke så meget du har fået ind i indbakken, så bare slet det og fokuser på alle de andre gode mail fra dine kunderWink

Op med humøret og rigtig god dag.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Get a life !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det offentlige må gøre som det passer dem. Det har jeg haft en kedelig samtale med forbrugerombudsmanden tidligere.

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt sikker på at mailen ikke er "ulovligt modtaget" og jeg er samtidig ret sikker på, at mailen heller ikke er "ulovligt afsendt" Big Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)