Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klage over inkasso?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at jeg bare ville betale bøden og så lade være med at bruge mere krudt på det.

Kan se at det gør dig i lidt negativt humør.

Det kan godt være at du synes det er på et uretfærdigt grundlag. Men altså hvad er en p-bøde på nu til dags? 510-750 kr?

Men okay, jeg forstår godt princippet i det, hvis du ikke har parkeret ulovligt, og så har modtaget en p-bøde.

Måske kan det give nogle slemme konsekvenser, hvis du ender i RKI? :-)

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NicoP:
Måske kan det give nogle slemme konsekvenser, hvis du ender i RKI? :-)

Han kan ikke registreres i RKI, hvis regningen er bestridt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det er IKKE i strid med god inkassoskik at tage et krav, der bestrides - til incasso.

Det fremgår af domspraksis og af faglitteraturen.

Din forestilling om at det er i strid med god inkassopraksis var alene noget som fx

advokatsamfundet antog - før vi fik en lov om inkasso m.v.

Så historisk set har du lidt ret - bare ikke i dagens Danmark

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Morten

Det er IKKE i strid med god inkassoskik at tage et krav, der bestrides - til incasso.

Det fremgår af domspraksis og af faglitteraturen.

Din forestilling om at det er i strid med god inkassopraksis var alene noget som fx

advokatsamfundet antog - før vi fik en lov om inkasso m.v.

Så historisk set har du lidt ret - bare ikke i dagens Danmark

Uddyb venligst, for syntes der er mange af dem med meget kreative tiltag, som normale dødelige aldrig ville kunne komme igennem med, men i og med at der står advokat firma i brevhovedet har retten en tendens til at lade kontor nusserne se igennem fingre med de kreative løsninger indtil der laves i kraftig indsigelse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nærmere det er dig der skal uddybeBig Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske et link til et sted hvor det fremgår at man sagtens kan sende til inkasso, selv om noget er skriftligt bestridt ville hjælpe trods alt. Vi er sikkert en del der lever i den gamle opfattelse og mener inkasso ikke duer hvis der ligger en strid - men nu kan man åbenbart køre en inkassosag selv om noget er bestridt

Det kan godt gi fornuft, men omvendt må der vel så under sagen skulle procederes for hvad der er korrekt i forhold til kravet. Teoretisk set kunne man jo forestille sig, at skylder havde aftalt opsætning af en carport for 40.000 kr og havde modtage et hegn og en faktura på 50.000 kr - og sådan en inkasso sag, kan vel ikke afgøres uden selve sagen skal bedømmes. Hvordan fungerer det. Rart hvis en har tid til lige at forklare

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Småsagsadvokaten Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg har personligt kørt et par parkeringssager der gik hele vejen til Retten, hvor det hele endte med at parkeringsafgiften ikke skulle betales (vi vandt) og selskabet blev dømt til at betale alle sagsomkostingerne.

Jeg vil med glæde tage et gratis kik på din sag, hvis det kunne have interesse. Det er lidt svært at udtale sig p-afgiften var korrekt eller ej når jeg ikke har fakta.

Mht. inkasso kan de nok godt sende dig til inkasso, men de kan IKKE opkræve rykkergebyr og inkassogebyr jf. renteloven, da du hele vejen igennem har bestridt kravet.

Mvh

Brian Holm, sagsbehandler hos småsagsadvokaten

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)