Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af firma – internet affiliate

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en personlig hjemmeside, og jeg går med overvejelsen om at starte mit eget firma. Jeg har søgt en del på internettet, men har ikke umiddelbart kunne finde konkrete svar på mine spørgsmål.

Til at starte med, vil omsætningen selvfølgelig være meget begrænset, men med tiden håber jeg, den vil vokse. Jeg ser derfor ingen grund til at blive moms-registreret i første omgang.

Mine fokusområder vil (i begyndelsen) være affiliate programmer, altså internet reklame + videresalg via bannere, samt it rådgivning. Bl.a. igennem Google Adsense m.m..

 

Jeg mangler hjælp til følgende:

  1. Hvordan kommer jeg bedst fra start mht. lovgivningen?
  2. Skal jeg registrere mit firmanavn nogen steder, eller må jeg kalde firmaet, hvad jeg vil (så længe det ikke strider mod trademarks)?
  3. Skal jeg oplyse nogen steder, at jeg opretter firma?

Jeg går ud fra, at indtægterne fra eventuelle salg manuelt skal indberettes til skat?

 

Jeg håber I kan hjælpe mig på vej.

 

Venlig hilsen

Frederik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

1. Den bedste måde at komme i gang med hensyn til lovgivningen... Bare gå i gang, og lær det undervejs. Hvis du studere lovgivningen for meget kommer du aldrig i gang.

2. Generelt må du kalde den virksomhed hvad du vil. Specifike regler ser her: http://www.retssal.dk/?page=emne&id=235&indexid=234

3. De indtægter du får fra affiliate programmer o.l. kan du bare indberette som b-indkomst. Hvis du har udgifter som du ønsker bliver trukket fra din indtægt, skal du lave regnskab og så bliver det ligepludselig meget bøvlet. Der er en masse god information du kan få i denne brochure omkring virksomhedsstart. http://skat.dk/getFile.aspx?Id=95799

Hvis du selv køber produkter og sælger dem videre, så skal du lave regnskab. Men hvis det er affiliate, så har du jo ikke selv nogle produkter og henviser bare til en anden virksomhed, som sælger produkterne. Hvis det bare er affiliate o.l. så skal du selv manuelt indberette din indtægt som b-indkomst.

/Brian

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det hurtige svar!

I første omgang er der ikke tale om salg af produkter, så det burde jo være ligetil.

Det firmanavn jeg finder frem til, skal det oplyses/registreres nogen steder? Eller er det nok, jeg angiver det som mit firmanavn til mine affiliate partnere?

- Frederik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)