Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Snakker" webshop og regnskabsprogram sammen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vig
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Dansk Sæbe Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er i gang med at starte en webshop op og selv om vi synes vi ved mange ting, så er der jo også mange ting, vi ikke ved en hujende fis om Confused

Hvordan fungerer det, når kunden køber noget på shoppen? Jeg kan ikke forestille mig, at man manuelt skal sidde og oprette ordre - eller skal man?

Når kunden har købt i shoppen, hvad sker der så? Får man en mail? Bliver der auto-genereret en ordre, eller hvordan foregår det egentlig - step-by-step?

Hvad kan jeg søge på, for at læse noget mere om det? Synes kun jeg får noget om billigst mulige regnskabsprogrammer, når jeg prøver at søge, men mon ikke der er andre der tidligere har spurgt om det samme.

Jeg mangler al mulig info vedr. dette, så sig endelig frem Big Smile

På forhånd tak,

Berit

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket webshop system laver i jeres netbutik i?

De mest kendte webshop platforme har eks. moduler der gør det muligt at arbejde sammen med regnskabssystemer som eks. Economic. Jeg ved at Prestashop kan arbejde sammen med Economic. Men prøv at kontakte producenten af dit regnskabssystem, de må kunne svare på dette spørgsmål.

Held og lykke med det.

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Berit

Webshoppen opretter typisk en ordrebekræftelse, som sendes til kundens e-mail. Flere webshops kan også oprette fakturaer, men dette burde ske i dit regnskabsprogram. Online regnskabsprogrammer som f.eks. E-conomic, har moduler til de mest anvendte webshops.

Så bliver der automatisk oprettet en faktura i E-conomic, når kunden lægger en ordre.
Billy's Billing har også et API, men ved ikke om der er udviklet nogle udvidelser til nogen webshops.

EDIT:
Daniel kom først, hehe :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 14
Fra  IT-Effect A/S Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Berit

Det kunne være spændende lige at høre hvilket regnskabssystem og hvilken webshop I sidder og arbejder i?

Hilsen Kirsten/IT-Effect

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 24
Fra  More2home Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Berit

Vi har en DanDomain shop og en ScanCommerce shop, og disse kan køre sammen med Navision.

www.more2home.dk  (DanDomain)

lagersalg.more2home.dk  (ScanCommerce)

Mvh. More2home

Fra Vig
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Dansk Sæbe Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi får lavet webshoppen hos Danaweb. Regnskabsprogrammet har vi ikke besluttet os for endnu, da jeg virkelig ikke aner, hvad der er fornuftigt at vælge. På nuværende tidspunkt arbejder min mand i C5 og jeg i et mindre system, som fungerer ganske fint, kaldet Airboss. Hvis vi helt selv skal vælge, tager vi nok Airboss, men jeg er jo ikke sikker på om det kan bruges, eller om der findes systemer som kun er beregnet til webshops? Jeg vil naturligvis kontakte Airboss, men jeg er ret sikker på at de gerne vil sælge deres system til os, så jeg vil gerne have lidt gode råd først Skype-Wink

/Berit

Fra Silkeborg
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 14
Fra  IT-Effect A/S Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Berit

Jeg kender desværre ikke meget til "Airboss", men til gengæld C5, som vi selv sælger.
Hertil findes ihvertfald det, der kaldes en webintegration (API) - her kan du læse om vores, hvis du har lyst.

Venlig hilsen

Kirsten/IT-Effect

 

Fra Vig
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Dansk Sæbe Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Kirsten, det vil jeg læse på Smile

/Berit

Fra Silkeborg
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 14
Fra  IT-Effect A/S Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt Smile

Kirsten/IT-Effect

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Berit Ulriksen:

Vi er i gang med at starte en webshop op og selv om vi synes vi ved mange ting, så er der jo også mange ting, vi ikke ved en hujende fis om Confused

Hvordan fungerer det, når kunden køber noget på shoppen? Jeg kan ikke forestille mig, at man manuelt skal sidde og oprette ordre - eller skal man?

Når kunden har købt i shoppen, hvad sker der så? Får man en mail? Bliver der auto-genereret en ordre, eller hvordan foregår det egentlig - step-by-step?

Hvad kan jeg søge på, for at læse noget mere om det? Synes kun jeg får noget om billigst mulige regnskabsprogrammer, når jeg prøver at søge, men mon ikke der er andre der tidligere har spurgt om det samme.

Jeg mangler al mulig info vedr. dette, så sig endelig frem Big Smile

Hej Berit. 

Nu er det generalt forskelligt fra shopsystem til shopsystem hvordan det er bygget op. Men de fleste systemet opretter automatisk en ordre for dig, og sender automatisk en ordre bekræftelse afsted til kunden. Herefter bliver det så meget forskelligt hvordan systemerne er bygget i henhold til regnskab osv. 

Vi har til vores shop system bygget et kasse modul ind, som man kan tilkøbe, hvis man også har en fysisk butik, og ønsker et system til at håndtere det hele. Herefter har vi automatiske integrationer til forskellige økonomisystemer, såsom Navision, c5, eller E-conomics

Jeg syntes det er vigtigt at man har så lidt manuelle processer i sit workflow som muligt. Automatiseringer mindsker fejlene, og samtid øger effektiviteten i hverdagen. Det skal være sjovt, nemt og hurtigt at lave ordrehåndtering, og regnskab. 

Min abefaling vil klart være at finde en shopsystem der passer til dine behov, og så få lavet en integration til dit økonomi system. Hvis du også har en fysisk butik kan du med fordel også lave en integration til dit POS, eller vælge en shopløsning der kan begge dele. 

Venligst

Simon

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)