Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennemgang af lejekontrakt - nogen der vil hjælpe?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg er i gang med se på lokale til min nye virksomhed. Jeg er fuldstændig ny på bænken, så det ville være en stor hjælp, hvis en af jer ville kigge igennem lejeopstillingen, og ''godkende'' den - jeg mener selvfølgelig godkende min opfattelse af kontrakten. Jeg indtaster de oplyste informationer, og så vil jeg fortælle hvad jeg - ud fra kontrakten - forventer at skulle betale. Så ja - kom gerne med rettelser og holdninger :-)

p.s. Det er især punktene om drifts-/forbrugsudgifter og regulering jeg ikke er sikker på

LEJEOPSTILLING:

Areal: 24 m2

Depositum: 9000,-

Månedligt leje: 3000,-

Drifts-/forbrugsudgifter á conto:

Særskilte udgifter: 1200,-

El : elforbruget betales efter fælles måler. Udlejer laver årligt regnskab og lejer opkræves á conto sammen

Vand : Vandforbruget betales efter fælles måler. Udlejer laver årligt regnskab og lejer opkræves á conto sammen med lejen

Varme : Lejemålet opvarmes med fjernvarme. Lejer betaler et á conto beløb pr. år på 1200,-, tilsvarende til 300,- pr. kvartal, som indbetales sammen med lejen.

Driftsudgifter : Lejer betaler 50,- pr. m2 for udgifterne til renholdelse, snerydning, vicevært m.v.

Regulering:

Lejeregulering : Lejen reguleres 1 gang årligt med 100% af bevægelserne i nettoprisindekset, dog min. 2,5%

Regulering stigning skatter/afgifter : Ja

Regulering stigning forskningspræmie : Ja

Regulering depositum : Ja

MIN FORSTÅELSE AF KONKRAKTEN:


Depositum: 9000,-                                                                                         engangsbeløb

Månedlig leje: 3000,-                                                                                     1 gang månedligt

Drifts-/forbrugsudgifter (el, vand, varme, driftsudgifter) : 1200,-                       1 gang årligt

Hvad siger i så? på forhånd tak - Sveninden :-)

Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig. Men jeg kan ikke ud fra det oplyste sige dig om kontrakten bliver rimelig for dig. Det afhænger jo helt af beliggenheden, hvad du skal bruge den til, hvor længe du kan bi de dig, hvilken stand lejemålet er i, om du har mulighed for at sælge din forretning og meget mere. Send kontraktsudkastet til mig når du får det på kit@sagfoererne.com og ring til mig på 30220988, så vil jeg gerne hjælpe dig til at få netop den kontrakt der passer til netop dit lejemål og din situation.
Bedste hilsner
Kirsten Therkelsen
Advokat

Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sveninden, 

Jeg er lidt i tvivl om du har fået styr på kontrakten.

Men ud fra det du skriver læser jeg det som at varmeudgiften alene udgør 1200 kr pr. år

El og vand kommer udover.

Held og lykke med dit (måske) nye lejemål

Med venlig hilsen Christina/www.botilleje.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)